• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De inhuldiging van Willem-Alexander, destinatiemarketing in optima forma?

30 april 2013 door Jaap Hoogesteger

30 april 2013. De voorlopig laatste Koninginnenacht en Koninginnedag. Willem-Alexander wordt ingehuldigd en Amsterdam is er klaar voor, volgens burgermeester Eberhard van der Laan. Dat is te hopen, want de inhuldiging zal over de hele wereld te zien zijn. Destinatiemarketing in optima forma?

Kans voor destinatie Holland en Amsterdam

Via YouTube is de inhuldiging live te volgen voor mensen van over de hele wereld en als je gewoon in Nederland zit kan dat via de stream op NOS.nl. Dit betekent dus ook dat Amsterdam en ‘Holland’ de hele dag in miljoenen woonkamers, van over de hele wereld, te zien zal zijn. Daarnaast komen er ook nog eens meer dan 1000 journalisten van over de hele wereld naar Amsterdam om verslag te doen van de troonswissel. Wat wil je nog meer als destinatie marketeer? Om te beginnen zou het fijn zijn als de geschiedenis zich niet herhaalt. De beelden van de rellen toen Beatrix in 1980 werd ingehuldigd zouden zich vandaag de dag via sociale media een stuk sneller verspreiden. Gelukkig werkt het ook andersom. Mooie beelden van de stad, feestende mensen en dé balkonscène zijn ware ‘virals in de dop’. En dan heb ik het nog niet eens over de impact alle instagram foto’s, vine-video’s, facebookposts, foursquare check-ins en tweets in Amsterdam.

Van destinatiemarketing naar inhaak-marketing

De evidente kans voor Nederland en Amsterdam om zich te profileren als destinatie is niet de enige kans die de kroning met zich meebrengt. Overal waar ik kijk, zie ik bedrijven die ‘iets doen’ met de kroning van de nieuwe koning. Wanneer ik de lijst van inhaak-koningin Gonnie Spijkstra bekijk, valt het me op dat ik nauwelijks bedrijven uit de reis- en gastvrijheidsbranche tegenkom. Het beste voorbeeld wat ik kan bedenken is De Efteling. Een enorme kroon van ruim 10 meter doorsnede en een hoogte van 4,5 meter op de pagode is niet te missen voor de bezoekers. De rest van de reis- en gastvrijheidsbranche lijkt wat achter te blijven als het gaat om inhakers op de kroning. Hebben we het te druk omdat het meivakantie is of is er een andere reden?

Credits afbeelding: Joop van Dijk (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Destinatie Sotsji kans voor destinatie Rusland?

    Aanstaande vrijdag wordt in het Russische Sotsji de aftrap gegeven voor de Olympische spelen. De stad…

  • De Donald Duck en destinatiemarketing

    Een combi die je niet zo snel zou bedenken. Maar dit jaar bestaat het meest…

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

Categorie: Destinatiemarketing, Marketing Tags: destinatiemarketing, inhuldiging

Over Jaap Hoogesteger

Jaap Hoogesteger werkt als Social Media Marketeer bij Deloitte Nederland, hiervoor was hij als social media marketeer verantwoordelijk voor de social strategie van Sundio Group. Daarvoor studeerde hij E-Travel/E-business aan de NHTV in Breda en liep zijn afstudeerstage bij TravelNext. Tijdens zijn studie was hij actief als content manager bij Youropi.com. Zie ook zijn Google+ profiel.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM reizen travel TUI Google technologie hotels Social Media Booking.com onderzoek Airbnb NHTV TripAdvisor reviews mobiel Vakantiebeurs Expedia instagram Facebook destinatiemarketing

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring