• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De moderne Chinese toerist

22 maart 2011 door Alexander Lamprecht

In het “ITB Asia Panel 2” op 9 maart 2011 kreeg men informatie over de moderne Chinese toerist. Deze discussieronde bestond uit Raymond Chen Mingqiong (General Manager Berlin Office, Hainan Airlines), Declan Hurley (VP Marketing, Ritz Carlton Hotel Company), Jens Thraenhart (President, Dragon Trail Beijing) en Angelos Vlachos (Greek National Tourist Organisation). In de Chinese digitale media en social media wereld zijn de lokalen spelers nog dominant. Uitgaande van de traditionele Chinese toerist die Europa bezoekt. Zo wil deze niche graag zo veel mogelijk binnen een kort tijdbestek beleven en zien.

De nieuwe Chinese Semi free independent traveller (Semi FIT) stroomt nu op de markt. Deze toerist is rijk en wil het liefst in luxe hotels verblijven gedurende de reis. Erg belangrijk zijn ook directe vluchten voor de Chinese consument. Parijs en Londen worden getoond als populairste bestemmingen voor de Aziatische toerist. Aziatische reizigers waarden ook sterk reisverhalen (storytelling). Nu is het nog voor touroperator makkelijk een brand te positioneren en Aziatische consumenten naar Europa te krijgen.

De markt is nieuw en nog niet uitbundig verkend. Wil men meer informatie over China travel, data en trendonderzoek? Deze website wordt aanbevolen: http://www.dragontrail.com/ 

Gerelateerde Berichten

  • 24-02 | Social Media Congres

    Hyves, Facebook, Twitter, Linkedinn: het bekende rijtje. Waarschijnlijk past u het ook allemaal al (deels)…

  • ITB Think Tank

    Gedurende de 45e editie van de Internationale toerisme beurs (ITB) in Berlijn (9.-13.03.2011) stonden bij…

  • Social Media Week Glasgow

    Deze week was ik aanwezig bij een aantal events tijdens de Social Media week in…

Categorie: ITB Berlijn, Social media, Travel Events

Over Alexander Lamprecht

Alexander Lamprecht is sinds 2011 werkzaam in de online marketing en blogger voor TravelNext. Alexander werkt als online marketeer bij TMI, dé detacheerder in de Zorg en daarnaast is hij werkzaam als docent Technopreneurship en Duits bij de Saxion Hospitality Business School. Verder is Alexander ZZP’er met het bedrijf: ALectury, gespecialiseerd in vertalingen, Duitse taalcursussen voor Nederlandse ondernemers en het geven van advies voor toeristische bedrijven bij (online) marketing vraagstukken. Met zijn Duitse roots, zijn passie voor toerisme en e-marketing wil Alexander bijdragen zijn kennis via de TravelNext blog te delen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb reizen Vakantiebeurs hotels destinatiemarketing onderzoek NHTV Google TripAdvisor reviews technologie Booking.com Facebook mobiel Social Media travel instagram KLM TUI Expedia

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 · TravelNext