Gedurende de tweede vakdag van #ITB2016 is meer op de vraag ingegaan: hoe verleidt Duitsland Toerisme reizigers om naar Duitsland te komen? Bij Toerisme Duitsland is Jan hoofdverantwoordelijk voor social media marketing. Het team rondom Jan heeft maar één gezamenlijke missie, namelijk het promoten van de destinatie Duitsland wereldwijd. De rol van bloggers of influencers helpen…Lees meer
ITB Berlijn
ITB Berlijn 2016: Blog reporting [event]
De reiswereld kijkt deze week weer uit naar dit moment: de Internationale Toerisme Beurs (ITB) in Berlijn, de grootste (online) toerismebeurs ter wereld, opent aanstaande woensdag haar deuren en viert dit jaar de 50e verjaardag! Er worden boven 10.000 exposanten verwacht die 180 landen vertegenwoordigen op de beurs. Gedurende 9 tot en met 13 maart…Lees meer
ITB2015: TravelNext blog reporting [event]
Vandaag is het weer begonnen: de grootste (online) toerismebeurs ter wereld, de ITB Berlin (Internationale Toerisme Beurs Berlijn) van 4 tot 8 maart. Er worden rond 10.000 exposanten verwacht die 180 landen vertegenwoordigen op de beurs. Dit jaar is Mongolië het partnerland van de ITB. De ontwikkelingen op het gebied van de allergrootste en meest invloedrijke trends zoals de…Lees meer
ITB 2014: TravelNext live reporting [event]
Op 5 maart was de kick-off van de ITB 2014 in Berlijn. De plek waar veel reisprofessionals nieuwe kennis en inzichten opdoen en waar je met een rugzak vol inspiratie na 5 dagen weer voldaan van naar huis gaat. Als je gaat tenminste. Wie, wat, waar ITB 2014 Natuurlijk heeft niet iedereen kaarten kunnen bemachtigen,…Lees meer
ITB2013: Wat studenten verwachten van hun toekomstige werkgevers in de hotellerie
Gedurende de ITB is men uitgebreid ingegaan op de jonge generatie en hun behoeftes als het gaat om reizen. Annelies Hulshof en Lars Boom zijn in eerdere blogposts ingegaan op de nieuwe generatie reizigers. Echter, hebben ze ook bekeken hoe jongeren die voor de poort van de arbeidsmarkt staan denken over hun toekomstige baan in een…Lees meer
TravelNext goes ITB, waar wil jij over lezen?
Samen met TravelNext bloggers Lars Boom, Alexander Lamprecht, Sabine de Witte en Patrick Mulder zal ik volgende week mijn weg vinden naar Berlijn. Want het is weer tijd voor de grootste beurs ter wereld op het gebied van toerisme: de ITB. Wij houden je op de hoogte vanuit Berlijn, maar zouden graag van jou willen…Lees meer
ITB Berlijn; één van de grootste beurzen ter wereld op het gebied van toerisme
Berlijn vs New York Het was weer een enerverend weekje in Berlijn. Vier nachten in één van mijn favoriete steden van Europa voor de ITB Berlijn. Eén van de grootste beurzen ter wereld op het gebied van toerisme. Twee nachten langer dan voorgaande jaren. Een verlenging voor prima redenen. Een extra nacht om vooral de party…Lees meer
Blijven betoveren als bestemming…
De magie rond om een bestemming – deze paneldiscussie was gehouden op 11 maart 2011 in het kader van de “ITB Destination Days”. Otto Deppe (TV journalist) heeft deze rond gemodereerd en paneldeelnemers waren: Norbert Kettner (CEO, Vienna Tourist Board), Burkhard Kieker (CEO, visitBerlin) en Peter Lindqvist (CEO, Stockholm Visitors Board). Berlijn moet haar gasten…Lees meer
Travel journalism moet verleiden tot dromen…
Vrijdag, 11 Maart 2011 vond het ITB Media Summit 2011 plaats. In dit panel discussieerden experts in de mediawereld hoe zich het travel journalism zal ontwikkelen in de tijden van de digitale media. Hajo Schumann (author en journalist), Juergen Drensek (Chairman, Vereinigung Deutscher Reisejournalisten VDRJ), Christoph Engl (Director, Suedtirol Marketing Gesellschaft), Stefan Keuchel (PR Manager,…Lees meer
De moderne Chinese toerist
In het “ITB Asia Panel 2” op 9 maart 2011 kreeg men informatie over de moderne Chinese toerist. Deze discussieronde bestond uit Raymond Chen Mingqiong (General Manager Berlin Office, Hainan Airlines), Declan Hurley (VP Marketing, Ritz Carlton Hotel Company), Jens Thraenhart (President, Dragon Trail Beijing) en Angelos Vlachos (Greek National Tourist Organisation). In de Chinese…Lees meer