Dat een review belangrijk is voor de consument blijkt wel uit posts op TravelNext eerder deze week. Maar hoeveel posts er daadwerkelijk door wie worden geplaatst en op welke sites dit is wordt duidelijk uit onderstaande infographic van Olery.

Aantal reviews stijgt

Verwacht wordt dat het aantal beoordelingen in 2012 twee keer zo groot zal zijn dan in 2011. In de infographic staat dat wordt verwacht dat er eind 2012 gemiddeld zo’n 465 reviews per hotel zullen zijn geschreven. 81% van de reizigers vindt een review ook erg belangrijk.

De vakantieganger schrijft met name een review

Bijna even veel mannen als vrouwen schrijven reviews voor hotels. Maar het zijn de mannen die gemiddeld een lager cijfer geven aan de hotels dan vrouwen. De groep van 25 tot 34 jaar is het sterkst vertegenwoordigd als het gaat om aantal reviews. En met name de vakantiegangers laten weten wat ze van het hotel vonden door een review achter te laten.

22% van de respondenten met een smartphone geven aan ook reviews te lezen op hun mobiele telefoon.

De infographic

review - Olery-infographic-naked-truth-about-hotel-reviews-small