• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Review: wie schrijft er zoal? [infographic]

12 juli 2012 door Annelies Hulshof

Dat een review belangrijk is voor de consument blijkt wel uit posts op TravelNext eerder deze week. Maar hoeveel posts er daadwerkelijk door wie worden geplaatst en op welke sites dit is wordt duidelijk uit onderstaande infographic van Olery.

Aantal reviews stijgt

Verwacht wordt dat het aantal beoordelingen in 2012 twee keer zo groot zal zijn dan in 2011. In de infographic staat dat wordt verwacht dat er eind 2012 gemiddeld zo’n 465 reviews per hotel zullen zijn geschreven. 81% van de reizigers vindt een review ook erg belangrijk.

De vakantieganger schrijft met name een review

Bijna even veel mannen als vrouwen schrijven reviews voor hotels. Maar het zijn de mannen die gemiddeld een lager cijfer geven aan de hotels dan vrouwen. De groep van 25 tot 34 jaar is het sterkst vertegenwoordigd als het gaat om aantal reviews. En met name de vakantiegangers laten weten wat ze van het hotel vonden door een review achter te laten.

22% van de respondenten met een smartphone geven aan ook reviews te lezen op hun mobiele telefoon.

De infographic

review - Olery-infographic-naked-truth-about-hotel-reviews-small

Gerelateerde Berichten

  • social travel
    Social Travel vs Normal Travel [Infographic]

    Social travel is 'here to stay'. Steeds meer reizigers zijn mobieler en gaan meer om…

  • De statistieken van social travel [infographic]

    Social travel, ik ben zelf ook een ontzettende fan van omgaan met locals als je…

  • kracht van de sociale media
    Destinaties en de kracht van sociale media [infographic]

    Reizen en sociale media zijn een killer combinatie. Dat reizigers gebruik maken van sociale media…

Categorie: Social media Tags: hotels, infographic, olery, review

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Reacties

  1. Emile (Olery) zegt

    16 juli 2012 om 09:51

    Dank voor het plaatsen!

    • Annelies Hulshof zegt

      17 juli 2012 om 13:02

      Bedankt voor de info! 🙂

Trackbacks

  1. "Online reviews op grote schaal vervalst" - TravelNext schreef:
    12 juli 2012 om 15:07

    […] is Zoover een van de grootste reviewsites ter wereld. In de travelbranche staat Zoover wereldwijd op plaats nummer 9 qua aantal reviews. In het hoogseizoen worden er dagelijks zelfs ± 1.500 reviews gepubliceerd. Het is dan ook niet […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook hotels Airbnb travel KLM onderzoek Vakantiebeurs Google TripAdvisor Booking.com Social Media NHTV reizen destinatiemarketing reviews instagram TUI technologie Expedia mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext