• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De NHTV maakt zich op voor het e-tijdperk

30 augustus 2011 door Martin van Kranenburg

Door: Marian van der Ent. Docent NHTV @entconcept

Donderdag 25 augustus heeft er op de NHTV (Internationale hogeschool Breda) een studiedag e-business plaatsgevonden. Deze dag werd georganiseerd om de integratie van digitale vernieuwingen in het onderwijs te bevorderen. De aftrap werd gedaan door Keynote spreker Jeroen van der Schenk van Socialbites. Hij ziet voor de docent een andere rol weggelegd in de toekomst. De informatie/content ligt tegenwoordig voor het oprapen, maar het is aan de docent om daar duiding aan te geven. Hij gaf daarbij een mooi voorbeeld van interactive seatmapping van Ticketmaster.com http://www.socialbites.nl/2011/08/24/social-events-the-next-step/.

Als je een ticket wil aanschaffen voor een concert, theatershow of sportwedstrijd heb je de mogelijkheid om te zien in welk ‘vak’ jouw (facebook) vrienden zitten. Samen met de studenten kan er bekeken worden welke mogelijkheden dit biedt voor de reisbranche.
http://www.slideshare.net/jeroenvanderschenk/presentatie-nhtv-social-media-in-onderwijs-toerisme

In de middag werden er verschillende workshops gehouden met tal van experts uit het werkveld. Aanwezig uit de reiswereld waren Belvilla, NBTC, HSMAI, Center Parcs en Youropi. Belangrijke opmerking van Lars Boom van de ANWB (zelf oud-student) was dat studenten ondersteund moeten worden om hun kennis die ze privé hebben van de mogelijkheden op internet om te zetten in zakelijk inzicht. Een taak voor docenten, maar zeker ook voor het werkveld om samen vorm te geven. Mooi gegeven is dat het werkveld daar zelf ook wijzer van kan worden. Uit de lezing van Norbert Zoet (Transavia.com en ook een oud-student) over de actie ‘Transavia zoekt een logo’ werd duidelijk dat ook het werkveld zoekende is naar de mogelijkheden van social media. Een gezamenlijk zoekproces van studenten, docenten en het werkveld biedt kansen voor de toekomst.

Credits headerafbeelding: Lemuel Cantos (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Gastcollege NHTV Management Toerisme

    Vanochtend de dag begonnen met het geven van een gastcollega voor 40 vierdejaars studenten Management…

  • Verslag inspiratiedag e-tourism | Marian van der Ent, NHTV

    Dit is een verslag van Marian van der Ent, Lecturer Tourism and Imagineering, NHTV. Marian,…

  • Gastcollege NHTV 17 I 09 I 2008

    Net als vorig jaar mocht ik ook dit jaar een gastcollege verzorgen over online marketing…

Categorie: Opleiding en ontwikkeling Tags: Jeroen van der Schenk, Lars Boom, Marian van der Ent, Norbert Zoet, Socialbites

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Jeroen van der Schenk zegt

    30 augustus 2011 om 17:09

    Een mooie samenvatting van de bijeenkomst. Aanvulling op mijn visie van de ‘onderwijzer’ in de toekomst: Van contenttrechter naar facilitator van het leerproces binnen waardenetwerken. Leraar is onderdeel van dit waardenetwerk, evenals studenten, bedrijfsleven en andere stakeholders. We hebben leraren met visie nodig die content cureren en in context plaatsen, danwel studenten faciliteren in het contextualiseren van kennis/content. Vragen? Laat het mij beslist weten! Ook via twitter beschikbaar: @jvdschenk

  2. Gerard Gielen zegt

    31 augustus 2011 om 08:10

    Inderdaad goed verhaal, en ik vind E-business véél breder dan alleen de hype social media. Zo zijn SEO en SEA, Google analytics, Google translate, on line boekhouden, augmented reality, etc allemaal tools en content die uits…tékend in onderwijs gebruikt kunnen worden. Geen enkele opleiding, meer dan de NHTV moet hierin voorop lopen. Jeroen vd Schenk is met zijn visie nog ’n paar abstractie stappen verder maar dat gaat er wel aankomen.

  3. Ronald Raadsheer zegt

    31 augustus 2011 om 17:58

    Ook ik was op deze dag aanwezig. Prima doorstart om iedereen bewust te maken van E-business en de sociale media. Jammer vond ik het te moeten constateren dat er over de reisretail in relatie tot beide een negatieve perceptie overheerst. Terwijl er toch ook positieve voorbeelden te vinden zijn van reisretailers die hier wel actief mee bezig zijn. Ik nodig iedereen hierbij graag uit voor http://www.facebook.com/TravelXL en twitter.com/travelxlxl.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb TripAdvisor Vakantiebeurs onderzoek TUI Booking.com Facebook instagram technologie Social Media mobiel NHTV Expedia Google travel reizen reviews destinatiemarketing hotels KLM

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 · TravelNext