• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De nieuwe beacon technologie en de invloed op de vervoerswereld in travel

6 september 2016 door Lobke Elbers

Beacons niet alleen op airports van voor ons verre bestemmingen (zoals New York JFK Airport en San Diego Airport) maar ook op Brussel airport moeten gaan zorgen voor minder lange rijen wachtende reizigers voor taxi’s. Taxi’s en vervoersritten zijn altijd al een uitdaging rondom airports, maar door mobiele devices te gebruiken om reizigers stromen te monitoren. En daarmee dus een soepel verloop neer te zetten.

Zoals bij veel beacons is een wifi verbinding of bluetooth het enige noodzakelijke om automatisch door de beacon gedetecteerd te worden. Op Schiphol worden er al 20.000 beacons gebruikt om stromen van bezoekers te monitoren en daarop te reageren.

Vervoer en beacons in travel

Vervoer is zoals blijkt uit eerdere blogs een steeds belangrijker onderdeel van de totale reisexperience dus het kan maar beter goed verlopen. De seamless reis-ervaring van Uber en de aangekondigde auto sharing dienst van Google die eraan komt, kunnen alleen maar roet in het eten gooien van de toekomst van taxi chauffeurs en vervoerders. Tegelijkertijd liggen daar dus ook kansen met behulp van beacons!

Op San Diego airport wordt nu getest met directe aanpassingen binnen de bedrijfsvoering; meer personeel inzetten bijvoorbeeld als een te lange rij negatief effect heeft op het wachten voor reizigers. Maar ook het openbaar vervoer kan meegenomen worden als dit een pijnpunt blijkt te zijn volgens de beacons.

Toekomst: Social Media Beacons in travel

De toekomst van beacons en technologie is nog niet helder. Het aandeel groeit maar het zal volgens Ben Wagenaar (Technology Innovation Architect bij Heathrow Airport) onderdeel moeten worden van een mobiel netwerk; het mobiele netwerk dat registreert waar iemand is met zijn of haar device. Omdat de beacon zeer gerelateerd is aan een locatie, zijn er diverse manieren om gebruik toe te passen.

De interessante link die door Wagenaar gemaakt wordt is met social media en dan bijvoorbeeld met klaag- tweets. Door bijvoorbeeld via Twitter te checken waar de pijnpunten zijn en wat het sentiment van dat pijnpunt is kan er met de beacon inzicht gegeven worden in de actuele status. Stel er wordt negatief getweet over een lange rij, dan kan een beacon met haar gegevens helpen meer inzicht daarin te geven; ‘is het wel echt zo erg als gezegd wordt, of is het wellicht nog veel erger dan gedacht wordt?’

In de toekomst zullen er meer technologische toepassingen zijn waarbij de context van social media en de interacties meegenomen worden. Dit zal grote effecten hebben voor bedrijven, maar daar zitten bijvoorbeeld ook nog meer kansen voor hun marketingcampagnes zegt Wagenaar.

Luchtvaart en beacons:

Wanneer we kijken naar airlines en hoe zij de reisexperience kunnen verbeteren door te kijken naar de toekomst, zijn er nog een aantal mogelijkheden. Patric Matubazi (expert in product management experience en overheidsconsultant op het gebied van telecommunicatie en technologie) schreef recent een blog over de toekomst van beacons in luchtvaart.

Daaruit blijkt dat de mogelijkheden van beacons voor airlines nog lang niet optimaal benut worden. Op dit moment is het dus vooral aan beacon partners om met creatieve oplossingen te komen om innovatieve cases te realiseren online en offline. Beacons moeten de reiziger experience naar een hoger niveau tillen.

Slechts de toplaag van alle mogelijkheden met betrekking tot beacons en IoT wordt volgens hem op dit moment benut. Het is een kwestie van tijd voordat beacons onderdeel worden van de totale airport infrastructuur. Nog verder kijkend, zal de focus niet alleen liggen op het connecten van experiences van passagiers met de airports, maar ook zoals trendwatcher Haroon Sheikh zegt, de stad rondom de airport; oftewel, de introductie van global villages.

Maar voordat het zover is, liggen er nog drie grote kansen:

  1. Passagiers kunnen geavanceerde informatie ontvangen over het inflight entertainment aan boord dat getoond zal worden tijdens hun vlucht.

2. Geavanceerde analytics kunnen voorspellen wanneer een passagier niet op tijd zal kunnen boarden. De passagier kan automatisch op een andere vlucht geboekt worden, terwijl zijn bagage ook op de nieuwe vlucht wordt geplaatst. De vlucht kan dan op tijd vertrekken zonder vertragingen.

3. Airport operations kunnen voor een groot deel wachttijden terugdringen dankzij real-time business intelligence, waarbij eenvoudig de bekende bottleneck voorkomen kan worden.

Share this...
  • Facebook
  • Linkedin
  • Twitter

Gerelateerde Berichten

  • 24-02 | Social Media Congres

    Hyves, Facebook, Twitter, Linkedinn: het bekende rijtje. Waarschijnlijk past u het ook allemaal al (deels)…

  • social travel
    Social Travel vs Normal Travel [Infographic]

    Social travel is 'here to stay'. Steeds meer reizigers zijn mobieler en gaan meer om…

  • Gespot: Travel Trends 2014

    Voor het vierde jaar op rij geeft onze Belgische collega Travelmedia een trendrapport uit over…

Categorie: Mobiel, Technologie, Trends Tags: beacons, vervoer

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Share this...
  • Facebook
  • Linkedin
  • Twitter

Recente reacties

  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 
  • Suzanne op Nederlandse studenten en UNWTO gaan toekomstig toerisme vormgeven
  • Suzanne op KLM wijst op laag risico besmetting aan boord

Tagcloud

Airbnb destinatiemarketing Vakantiebeurs reizen Facebook KLM onderzoek Google TUI travel Expedia NHTV hotels mobiel technologie Social Media TripAdvisor reviews instagram Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2021 · TravelNext