• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De online marketing van Corendon (Travel2010)

23 november 2010 door Roy Platje

Daan van Luipen bracht op Travel2010 de toehoorders op de hoogte van de online strategie van Corendon. Qua boekingen gaat bij Corendon momenteel 75% online, een onmisbaar kanaal dus.

Affiliate marketing
Corendon gebruikt sinds 4 jaar affiliate programma’s via Daisycon, TradeTracker en Zanox. De affiliate krijgt een vergoeding tussen de 3% en 5% per boeking. Gemiddelde boeking waarde tussen € 1.100 en € 1.300, daarmee is de vergoeding per boeking relatief hoog. Succesfactoren om een affiliate een campagne op te laten pakken zijn:

  • Vergoeding, een affiliate kijkt naar de opbrengst per uitgaande klik (eCPC, effectieve opbrengst per klik)
  • Conversie, ook deze is van invloed op de eCPC
  • Laagste prijs garantie, verhoogt conversie en eCPC
  • Marketing ondersteuning, help de affiliate bij de creatie
  • Productfeeds, juiste en complete productfeeds maken het gemakkelijk om het aanbod op de site te importeren.
  • Incentives (met top 20 affiliates op reis), als doel het contact versterken.

Engagement mapping of conversie attributie
Daan gaf verder aan dat ze aan het kijken zijn naar de conversie attributie (engagement mapping, of source mapping), de vergoeding gaat standaard naar de laatste klik maar dit is in de oriëntatie niet altijd de belangrijkste site. Corendon gaat kijken of de sites die de voorzet geven voor de boeking beter beloond kunnen worden. Op dit moment komt de Corendon klant via 7 verschillende websites voor de boeking gedaan wordt.

Retagetting
Corendon zet ook retagetting netwerken in om de klant na het verlaten van de website op andere websites met een banner weer in contact te brengen met bijvoorbeeld het laatst bekeken hotel. De CTR komt boven de 0,95%. Corendon heeft een cap op het hotel geplaatst van 3 vertoningen. Dus als een klant na het verlaten van Hotel Titanic op een nieuwssite 3 maal de retageting banner gezien heeft van het laatst bekeken hotel zonder te klikken wordt nog 3 keer de bestemming getoond in de retagetting banner. Klikt de bezoeker dan nog niet dan wordt voor deze bezoeker retargetting uitgeschakeld.

Corendon iPhone App
De iPhone app van Corendon is vooral service gericht. Dus de vluchttijden van de geplaatste boeking worden makkelijk opvraagbaar, daarnaast zijn er nog wat fun elementen toegevoegd. Zo zit er een woordenboek in en een digitale kluis om scans van belangrijke documenten in op te kunnen slaan.

In de toekomst meer push notificaties voor wijzigingen omtrent de vlucht en de mogelijkheid om direct een boeking te maken.

Gerelateerde Berichten

  • 9de Online Marketing Blog Kermis

    De Online Marketing Blog Kermis is een online evenement dat bestaat uit leuke, interessanten en…

  • Topic Travel zoekt online marketeer

    Gespot op de site van Topic Travel. Topic Travel zoekt een online marketeer. De functie: Als…

  • Online Hospitality! Online marketing event voor gastvrijheidssector #OM033

    Op woensdagavond 23 april verschijnen o.a. TravelNext blogger Isabel Mosk (Think! Social Media) en Kim…

Categorie: Travel Events Tags: Travel2010.be

Over Roy Platje

Sinds vele jaren is Roy actief in de online wereld. Bij bedrijven als Terberg Leasing en Bol.com als operationeel verantwoordelijke. En later bij Peter Langhout Reizen en Europeesche Verzekeringen in E-business Management functies.
Sinds 2008 houdt Roy zich full time bezig met RED Online Marketing, een marketing bureau bureau wat zich volledig focust op de reisbranche. Strategie, Email en Google AdWords campagnes vormen de kernactiviteit. Roy was tevens eigenaar van BoekVandaag.nl welke in 2013 verkocht is aan Travelbird.
Zie ook mijn Google+ profiel.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Tweets die vermelden Weblog | Reismanagers · De online marketing van Corendon (Travel2010) -- Topsy.com schreef:
    23 november 2010 om 16:30

    […] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door Jeroen van Velzen, Roy Platje. Roy Platje heeft gezegd: De online marketing van Corendon (Travel2010) http://t.co/Xoy5Ouy via #travel2010 […]

  2. Weblog | Reismanagers · Verslag PaxzExchange 2011 in Huissen schreef:
    4 juli 2011 om 16:19

    […] klant bezoekt gemiddeld 7 keer een site van Corendon voordat hij een boeking maakt. Daan gebruikt engagement mapping voor een eerlijke verdeling van de commissie tussen affiliate, adwords […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Booking.com travel Expedia onderzoek reviews NHTV hotels Google TUI Social Media technologie TripAdvisor KLM Airbnb destinatiemarketing instagram Vakantiebeurs Facebook reizen mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext