• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De technologie is leidraad in de veranderende reisgewoonten

23 januari 2014 door Annelies Hulshof

Veel bedrijven gaan door het stof om in te spelen op de nieuwe reiziger. Dit doen ze bijvoorbeeld door verschillende tools te ontwikkelen die bij hun klanten passen en hen persoonlijker te benaderen dan zij dit vroeger deden. Al deze veranderen komen natuurlijk voort uit de veranderende behoeften en reisgewoonten van hun klanten. Maar wat zijn eigenlijk die reisgewoonten en welke behoeften hebben ze eigenlijk?

Euromonitor International heeft het onderzoek Understanding the 21st Century Traveler geschreven om die gedragsverandering in kaart te brengen en ons te laten zien hoe onze doelgroep in deze tijden op reis gaat. Natuurlijk kunnen wij als branche uit de manier waarop zij reizen, opmaken welke behoeften er zouden kunnen zijn bij deze doelgroep. En dus, welke kansen er zijn voor marketeers in de reisbranche.

Altijd connected

Op elk puntje van onze aarde is bijna internet te vinden, en de lijn blijft stijgen.

internet acces

Online acces en sociaal media gebruik blijft maar stijgen. Zelfs de babyboomers houden wel van een facebookupdate. “Tegenwoordig installeren zelfs de safari lodges in Africa internet connecties”, aldus Pamela Lassers, “reizende Babyboomers zijn in het midden van de Serengeti… maar willen de mogelijkheid hebben om hun Facebook pagina te updaten…”

Online boeken, het liefst via mobiel

Door alle beschikbare informatie online is de macht verplaatst van reisorganisaties naar technologische spelers en de consumenten zelf. Er is meer informatie dan ooit beschikbaar voor en door reizigers, in de vorm van reviews, blogs en status updates. Daarnaast zijn de mogelijkheden voor het boeken van reizen enorm gegroeid (denk aan offline, online, mobiel, dynamic packaging, huizenruil, goedkope en zelfs gratis opties). De consumenten willen hierin zelf  hun weg vinden en willen tips van andere reizigers en like-minded people. Ze zijn dus enorm zelfstandig door hun mobiliteit, ze willen deze zelfstandigheid ook erg graag, en zoeken het graag zelf uit.

Reizigers willen daarbij steeds vaker via mobiele apparaten boeken in plaats van via PC’s. Er wordt verwacht dat mobiele apparaten het in de komende jaren gaan winnen van de desktop computers als het gaat om omzet vanuit boekingen. Reisorganisaties moeten volgens Euromonitor International daarom wereldwijd hun IT-investeringen richten op het mobiele kanaal, het creëren van nuttige aps en voor mobiele apparaten geoptimaliseerde websites.

vooruitzichten sales op mobiele devices

Direct het juiste antwoord met de juiste context

Dankzij nieuwe technologieën (zoals het vinden van een geografische locatie van de gebruiker en het koppelen van sociale profielen aan een gebruiker) verwachten reizigers een hoger niveau van aanpassing van diensten die gebaseerd zijn op hun opgeslagen voorkeuren en hun huidige locatie. Ze verwachten hiermee snelle en gepaste antwoorden op vragen die zij bijvoorbeeld via sociale media stellen aan organisaties. Met de juiste monitoringstools en aandacht kan hier door organisaties goed op ingespeeld worden en kan elke vrager beantwoord worden met een op hen passend antwoord of suggestie.

Kortom, er is nog een wereld te winnen voor veel bedrijven binnen de reisbranche. Vraag wat je klant wilt, bedenk welke behoeften jouw klant kan hebben en speel daar op in met de juiste technologieën.

Gerelateerde Berichten

  • TravelNieuws: KLM gaat stapje verder in AI met customer service via social

    KLM neemt de volgende stap in social service, waarbij getest wordt met Artificial Intelligence om consumentenvragen…

  • KLM-klanten kunnen ticket boeken via servicebot

    Sinds gisteren kunnen KLM-klanten via Messenger een ticket boeken met behulp van kunstmatige intelligentie. KLM’s…

  • De impact van mobiele technologie in de reis- en hospitalitybranche

    De technologische evolutie binnen de hospitality branche biedt mogelijkheden om met de inzet van mobiele…

Categorie: Customer service, Social media Tags: online-boeken, technologie, webcare

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TripAdvisor Expedia Booking.com KLM TUI destinatiemarketing Vakantiebeurs NHTV Google instagram Social Media mobiel travel reviews reizen Facebook hotels Airbnb onderzoek technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring