• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Een nieuwe experience in de toekomst van retail (reisbureaus) volgens PSFK

19 juli 2016 door Tessa Irani - de Rouw

In de afgelopen vijf jaar zijn we getuige geweest een radicale verschuiving in het koopgedrag aangewakkerd door de seismische gevolgen van mobiel en sociaal. We hebben enorme hoeveelheden reisbureaus zien sluiten na de recessie, maar we hebben ook gezien dat de reisbureaus die er zijn, totaal veranderd zijn. Veranderingen in klantgedrag heeft een enorme invloed gehad op beleving, storytelling en het gebruik van social en mobiel staan centraal. Maar wat gaat er in de toekomst gebeuren?

Innovatie en disruptie

Het is noodzakelijk om in een reisbureau te innoveren en creatief in te spelen op de customer journey. Door toepassingen als virtual reality wordt de beleving bij het boeken van een vakantie enorm vergroot. Op de Vakantiebeurs, afgelopen januari, was virtual reality in reisbureaus een veelgebruikte manier om mensen in contact te laten komen met een vakantiebestemming of activiteiten op een bestemming. Zo had reisbureauketen D-reizen een pilot met de virtual reality-bril die zij later ook in de reisbureaus aanboden en kwam Matoke Tours met de Virtuele Gorilla. Maar niet alleen virtual reality kan helpen om mensen in een vakantiestemming te brengen, TUI heeft een andere manier gevonden: innovaties op reisbureaus door middel van digitale schermen. Op deze schermen kunnen mensen zich alvast laten inspireren tijdens het wachten in een reisbureau.

reisbureau tui

Bron: TUI reisbureaus

Personalisatie van de customer journey

Technologie wordt tegenwoordig overal toegepast; online, in reisbureaus, maar ook op locatie. PSFK Labs, een innovatief consulting organisatie, heeft onlangs met Cisco, een technologisch leider in de retail industrie, een rapport gepubliceerd over de toekomst van retail. Voor dit rapport hebben zij alle ontwikkelingen van de afgelopen jaren op de voet gevolgd, in technologie en in klantgedrag. Hieruit zijn 10 pijlers gekomen die een handvat bieden hoe technologie toegepast kan worden om de customer journey te verbeteren in de retail industrie. De traditionele manier van de customer journey is voorbij, het is hoog tijd om onze denkwijze te veranderen om niet te blijven hangen in traditionele werkwijzen. Dat is vaak de moeilijkste stap, maar PSFK heeft daarvoor 10 pilaren opgesteld.

10 pilaren voor een nieuwe experience

Hoe zorg je ervoor dat jouw organisatie ook die eerste stappen neemt naar disruptie en innovatie voor een nieuwe experience?

  • Creëer vertrouwen bij je klant, door ze de juiste adviezen te geven op een creatieve, innovatieve manier waardoor ze op andere gedachten gebracht worden. Het gaat hier net even een stapje verder te gaan dan je gewend bent, om jouw klant op de beste manier te helpen.
  • Verwijder obstakels voor klanten om de passende vakantie te boeken en maak gebruik van passende technologieën. Neem het eerder genoemde voorbeeld van de TUI reisbureaus, zij hebben met behulp van technologieën en kennis van reisspecialisten in de reisbureaus ervoor gezorgd dat er geen obstakels meer in de weg staan voor een goede customer journey.
  • Maak technologie toegankelijker! Tegenwoordig zijn technologieën als virtual reality niet meer onbetaalbaar, het is makkelijker geworden om klanten kennis te laten maken met bijvoorbeeld virtual reality. Matoke Tours heeft dat op de vakantiebeurs gedaan met de Virtual Gorilla, waar reizigers een virtual reality bril kregen en Gorilla’s van dichtbij konden zien. Onderstaand filmpje geeft een korte impressie weer van hoe mensen reageerden op deze pilot (Milaan).

  • Herken & personaliseer, een bekend fenomeen van de laatste jaren. Personalisatie is the key tot kennis van je klanten. Als merk moet je aan de slag gaan met het verzamelen van informatie over je klanten. Daarmee kun je in de toekomst beter inspelen op wensen en behoeften.
  • Promoot je transparantie, want geheimen werken niet. Duurzaamheid en verantwoordelijkheid tegenover anderen spelen een steeds belangrijkere rol. Daar moet je als organisatie op inspelen. Wees eerlijk over procedures en beleid!
  • Ga samenwerkingen aan. Ga op zoek naar organisaties die dezelfde gedachten als jij hebben om klanten een toegevoegde waarde te kunnen bieden.
  • Optimaliseer je eigendom. Combineer je organisatie met een ondersteunend netwerk waar je klanten, ook na de boeking, in contact met je blijven.
  • Onderhoud de community en creëer kansen om de interactie met je klanten levend te houden.
  • Vraag feedback aan klanten om de customer journey in jouw reisbureau te optimaliseren.
  • Lever genot door net even die andere kant op te gaan dan anderen. Vergroot de kans op loyale klanten door onverwachte voordelen en verras je klant!

Credits headerafbeelding: Pixabay (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Succesformule voor travel: Focus op customer experience en centricity

    Nog nooit was de travelbranche zo dynamisch. Vertrouwde merken die al jarenlang het gezicht van…

  • De customer experience voorspellen met technologie en disruptie

    Waarom reviews nog steeds (ook in 2016) zo belangrijk zijn voor de reiswereld, werd onlangs…

  • De nieuwe beacon technologie en de invloed op de vervoerswereld in travel

    Beacons niet alleen op airports van voor ons verre bestemmingen (zoals New York JFK Airport…

Categorie: E-commerce, Technologie Tags: PSFK, retail

Over Tessa Irani - de Rouw

Tessa Irani - de Rouw heeft haar afstudeeronderzoek gedaan bij TravelNext. Op dit moment is zij community manager en projectleider bij Blogs4Travel. Hier is ze nu volop bezig met de ontwikkeling van deze startup dat zich specialiseert in domeinontwikkeling, community en content management. Samen met het team van Blogs4Travel onderhoudt en beheert Tessa websites waaronder Glamping.nl, Gardameer.nl, Kids-campings.com en Charmequality.nl.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Een moderne kijk op het 'hub & spoke' businessmodel voor travel & hospitality | TravelNext schreef:
    6 april 2017 om 11:45

    […] ook tegengehouden door de groeicapaciteit van de hub. En in het geval van reiswinkels, zijn de ontwikkelingen binnen retail een enorme […]

  2. ExpertTalk met BBC Worldwide Digital Studios: een nieuwe blik op content maken | TravelNext schreef:
    13 april 2017 om 15:09

    […] leidt ertoe dat in de reisretail steeds meer geëxperimenteerd zal worden met een cross channel strategie en nieuwe experiences. En online wordt geïnvesteerd in extensies […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Social Media Expedia TripAdvisor TUI hotels onderzoek Booking.com mobiel technologie KLM Google NHTV reizen reviews Airbnb destinatiemarketing travel instagram Facebook Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 · TravelNext