• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De uitdagingen van veerdienst portals in Griekenland

1 mei 2014 door Bas Wanrooij

De Griekse eilanden zijn meestal verbonden met veerboten. Kleinere Griekse eilanden, veelal Cycladen, zijn zelfs afhankelijk van deze veerboten. Ze hebben geen eigen luchthaven en andere verbindingsmogelijkheden zijn (nog) niet mogelijk. Watervliegtuigen bieden misschien een alternatief, maar daar is het nu nog te vroeg voor.Waar gaat dit heen zou je zeggen? Naar de beschrijving van het gemis van een online dienst in de toeristische sector van Griekenland.

Voorheen maakten de rederijen kort voor het zomerseizoen pas de schema’s van de veerdiensten bekend. Het uitzoeken van de juiste ferry’s en het online boeken van de tickets voor deze veerboten was tot nu toe een hele puzzel en vaak last minute. Voor het eerst stonden de schema’s van de veerdiensten in Griekenland al in oktober vorig jaar online voor 2014.

Op Ferries.gr kun je nationale en internationale tickets boeken

Op de website Ferries.gr staan nu al alle schema’s voor de Griekse wateren van de rederijen. Tickets kun je online kopen, maar je kunt niet verschillende rederijen met elkaar combineren. Althans niet in één boeking. Onhandig en je zult enkele reizen moeten boeken. Via e-mail krijg je de bevestiging van je reis en de tickets dien je ter plekke op te halen met deze bevestiging. Omslachtig inderdaad en waarom niet een handige app hiervoor met QR-codes?

Blue Star Ferries lanceert app

Blue Star Ferries lanceerde recent haar mobiele app in zowel de App store als in Google play. Hier kun je handig de schema’s zien van de veerdiensten van deze rederij en via de app de tickets boeken. Niet veel anders dan wat je nu op de websites kunt doen. Tickets moet je nog steeds ophalen in de havens in Griekenland. Daarbij ben je afhankelijk van de diensten van deze rederij en kun je geen combinaties maken met andere rederijen.

Danae travel het alternatief voor Ferries.gr

Danae travel is een soortgelijke online dienst als die van ferries.gr. Je ziet echter na je zoekopdracht direct alle mogelijkheden met schema’s en daarbij de prijs per ticket. Bovendien zijn niet alleen de grote rederijen opgenomen, maar ook kleinere en goedkopere veerboten. De tickets zijn echter nog steeds niet digitaal, maar af te halen op hun kantoor, kun je laten afleveren in je hotel of afhalen op de luchthaven. Meer mogelijkheden dan Ferries.gr, maar ook hier zijn nog genoeg uitdagingen.

Pathé ticket app als voorbeeld

Pathé bioscopen heeft een handige app. Een goed voorbeeld voor een veerdiensten app in Griekenland. De agenda bevat dan de diensten van alle rederijen en de bestemmingen. Je selecteert je bestemming en de gewenste data en boekt je tickets via de app. Voor elke haven krijg je in de app, of via de mail, een QR code. Deze wordt dan gescand vanaf je smartphone als je de boot op gaat. In de app uiteraard een betalingsmodule. Liefst nog een mooie fotoreportage van de bestemmingen of een korte video. Zo kom je alvast goed in de vakantiestemming.

Ligt er een uitdaging voor deze Griekse online portals in een app als die van bijvoorbeeld Pathé of spelen andere factoren als bureaucratie hier een hoofdrol?

Meer weten over Griekenland online ? Lees het artikel: interactie op Google+ met best practices van de Griekenland pagina.

Gerelateerde Berichten

  • Google helpt Griekenland online

    Toerisme is voor Griekenland enorm belangrijk. Zo’n 20% van de bevolking werkt in de toeristische…

  • Griekenland bezienswaardigheden online
    Griekse musea virtueel online en met WiFi

    Griekenland is druk bezig om online, met name, de culturele bezienswaardigheden van het land beter…

  • Online marketing valt of staat met een goed product en uitmuntende service

    Onlangs werd ik benaderd om in een boek voor MBO studenten (Marketing voor de horeca)…

Categorie: Customer service, E-commerce, Mobiel, Usability & design Tags: Griekenland, online ticketing

Over Bas Wanrooij

Bas Wanrooij is ondernemer vanuit Follow Media en reisspecialist voor Corfu Korfoe Sunshine Holidays. Na een studie HEAO Commerciële Economie heeft hij jarenlang als Marketing Manager gewerkt en ruime ervaring opgedaan in de offline en vooral de online wereld. Op TravelNext blogs over o.a. Greece als destinatie, maar ook duurzaamheid in de (online) reiswereld. Zijn passie voor reizen en Griekenland als vakantiebestemming uit hij dagelijks op de inspirerende website Griekenland.net.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb Booking.com TUI KLM destinatiemarketing hotels Vakantiebeurs mobiel reviews TripAdvisor Facebook Expedia onderzoek technologie reizen Social Media NHTV instagram travel Google

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring