• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De ultieme social media strategie in travel

25 februari 2013 door Laurens Taekema

Australië was in 2012 volgens Tourism Australia de meest besproken globale bestemming op Facebook, Google+ en Instagram. Dat dit niet zo maar uit de lucht gegrepen is bewijst de Facebook pagina van Tourism Australia met ruim 4 miljoen fans. Maar ook een recente campagne om Hamilton Island met behulp van Instagram te promoten is een goed voorbeeld van de slimme inzet van social media door de Australiërs.

Hebben ze bij Tourism Australia wellicht de ultieme social media strategie voor de travelbranche uitgevonden? Jesse Desjardins, hoofd social media bij Tourism Australia, spreekt hier volgende maand over op het CommsCon congres in Sydney. Hij heeft echter alvast een Slideshare presentatie online gezet waarin hij een aantal van de technieken achter de social media strategie van Tourism Australia uiteenzet. De presentatie is binnen een week al ruim 100.000 keer geopend en is voor iedere travel marketeer interessant om te bekijken.


Fans omzetten naar ambassadeurs

De presentatie geeft goed weer hoe Tourism Australia de social media heeft omarmd en als middel succesvol weet toe te passen. De rol van de fans en volgers is cruciaal. Ze worden optimaal in staat gesteld om de interactie aan te gaan en hun ervaringen en foto’s van Australië te delen. Een goed voorbeeld hiervan is de Discover Australia Facebook app.

Op die manier weet Tourism Australia uiteindelijk de fans om te zetten in ambassadeurs van het land. In 5 stappen legt Jesse uit hoe ze dit doen. Dat maarliefst 95% van de content op de social media platformen van Tourism Australia door fans wordt gecreëerd is hierbij veelzeggend.

Het grootste social media team van de wereld

De directeur van Tourism Australia, Andrew McEvoy zei: “Uiteindelijk willen we onze vier miljoen Facebook fans, de 23 miljoen Australiërs die hier wonen en de 6,1 miljoen mensen die een bezoek aan Australië brachten vorig jaar ​​deel laten uitmaken van ’s werelds grootste social media team. In de reisindustrie is boeiende inhoud essentieel. Onze taak bij Tourism Australia is om hierin zo goed mogelijk te voorzien en een faciliterende rol te spelen. Hoe meer mensen bereid en in staat zijn om deel uit te maken van dit team en hun mooie ervaringen te delen om Australië te promoten, hoe beter. ”

Gerelateerde Berichten

  • Social Media Tracks op de Vakantiebeurs, de wrap-up

    TravelNext heeft geholpen met een deel van het programma van de Social Media Tracks op…

  • social travel
    Social Travel vs Normal Travel [Infographic]

    Social travel is 'here to stay'. Steeds meer reizigers zijn mobieler en gaan meer om…

  • De impact van social media in travel en hospitality

    Dat de hele wereld in de greep is van social media weten wij als online…

Categorie: Destinatiemarketing, Online PR en branding, Social media Tags: Australie, Facebook, instagram, Social Media, Travel 2.0, Twitter

Over Laurens Taekema

Laurens is de oprichter en eigenaar van Parkvakanties, dé expert in bungalow- en vakantieparken van Nederland. Op Parkvakanties staan ruim 500 vakantieparken en de website biedt inspiratie en informatie, waaronder reviews van vakantieparkgangers en eigen ‘parketeers’. Parkvakanties werd opgericht in 2008. Na enkele succesvolle jaren heeft de website tot 2016 bijna stil gelegen. Daarna is de site door Laurens en zijn team geherlanceerd.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Een succesvolle social media campagne op herhaling: The Best Job in the World schreef:
    5 maart 2013 om 15:10

    […] Het is wederom een slimme actie van de Australiërs, want dit wordt gegarandeerd weer een groot succes. Door verschillende banen te laten winnen is het publiek dat bereid is om mee te doen waarschijnlijk ook een stuk groter. Zo kun je als Lifestyle fotograaf, Park Ranger of Taste Master aan de slag en mag je zelf kiezen voor welke baan je in aanmerking wilt komen. Daar is goed over nagedacht. Maar dat ze bij Tourism Australia goed zijn in marketing wisten we al. Vorige week schreef ik er nog een lovend artikel over: de social media strategie van Tourism Australia. […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

instagram reviews travel TUI technologie Airbnb Booking.com Google Expedia hotels TripAdvisor destinatiemarketing onderzoek mobiel Vakantiebeurs Social Media reizen Facebook NHTV KLM

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring