• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Delft lanceert ‘Ontdek Delft’ met nieuw concept ‘Make My Day’

17 april 2012 door Annelies Hulshof

“Wat kan ik vandaag doen in Delft?” Een welbekende vraag als je als bezoeker voor het eerst in een nieuwe stad als Delft komt, maar ook als inwoner of student. De nieuwe app ‘Ontdek Delft’ geeft antwoord op die vraag, onder andere door middel van de nieuwe functionaliteit ‘Make My Day’.

Make My Day

Met één druk op de knop krijgt de gebruiker unieke suggesties voor die dag in de stad. Per suggestie kan de gebruiker meer informatie opvragen. Op het menu staat altijd één bezienswaardigheid (musea, galeries en attracties) één café of restaurant, één winkel en één activiteit van de dag. Niet direct wat de gebruiker zoekt? Dan stelt de app eenvoudig nieuwe suggesties voor.

Interessant aan de ‘Make my day’ functionaliteit is dat het menu is afgestemd op de openingstijden van de Delftse hotspots. Bij gebruik van de app in de ochtend staan vooral musea, koffietentjes en lunchrooms in het menu, in de late middag de restaurants én later op de avond de uitgaansgelegenheden. De kans dat de gebruiker dus voor een dichte deur staat is zeer klein.

Waarom deze app?

“De app heeft als doel de gebruiker te attenderen op de diversiteit van het aanbod in de binnenstad van Delft en zal hierdoor de bezoekduur van deze bezoeker verlengen”, zegt Sanne Bakker, marketing consultant bij Delft Marketing. “We zijn uitgegaan van 4 persona’s als gebruiker van de app: de inwoner, de student, de bezoeker en de expat”, geeft Sanne aan, “de gemeenschappelijke behoefte van deze persona’s zijn gedefinieerd, wat resulteerde in antwoord op vraag: Wat kan ik vandaag doen in Delft? Hieruit is het unieke concept ‘Make My Day’ gekomen.”

Overige functionaliteiten

Naast ‘Make my Day’ kan de gebruiker uiteraard navigeren door alle hotspots van Delft per categorie of via een Google Maps kaart. Iedere hotspot heeft een verdiepingspagina met sfeerfoto’s en contactgegevens. Persoonlijke favorieten kan de gebruiker toevoegen aan zijn/haar favorietenlijst. Tot slot is praktische informatie over de stad zoals parkeren opgenomen.

De iPhone app is gratis beschikbaar in het Nederlands en Engels in de Appstore. Aan de android versie (geschikt voor andere telefoon dan iPhone) wordt op dit moment gewerkt. De iPhone app is een co-productie van de Gemeente Delft afdeling Stadsmarketing, Delft marketing, de stichting die verantwoordelijk is voor de toeristische marketing en promotie van Delft en het Delftse bedrijf TamTam.

Gerelateerde Berichten

  • Wereldwijzer lanceert iPhone App voor reizigers

    De reissite Wereldwijzer Reisforums heeft een eigen iPhone App gelanceerd. Reizigers kunnen nu eenvoudig via…

  • Lonely Planet lanceert eindelijk een nieuwe cityguides app

    Slepen met Lonely Planets was al langer 'uit de mode' volgens experts van o.a. Favoroute. Reizigers…

  • TravelNieuws: TravelBird lanceert nieuwe features in app met proactieve benadering

    In april lanceerde TravelBird al artificial intelligence op hun klantenservice om hun vakantieadviseurs te ondersteunen.…

Categorie: Destinatiemarketing, Mobiel Tags: citymarketing, Delft

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. De smartphone, handig in alle fasen van een reiziger - TravelNext schreef:
    16 juli 2012 om 11:13

    […] downloaden ook al vooraf verschillende reisgids-apps als Triposo of locale apps (This Is Antwerp of Ontdek Delft) om te bekijken wat ze gaan doen als ze eenmaal op bestemming […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

travel Vakantiebeurs reviews NHTV hotels Facebook technologie TUI reizen instagram Expedia Airbnb mobiel TripAdvisor destinatiemarketing KLM Google onderzoek Social Media Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext