• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Destinatie Sotsji kans voor destinatie Rusland?

5 februari 2014 door Lobke Elbers

Aanstaande vrijdag wordt in het Russische Sotsji de aftrap gegeven voor de Olympische spelen. De stad is gelegen aan de Zwarte Zee, aan de voet van Kaukasus. Natuurlijk kan Rusland nog wel een charmeoffensief gebruiken als het gaat om een positief imago na alle ellende die aan bestemming Sotsji vooraf is gegaan. Omstreden regimes zoals Rusland zien toeristen als belangrijke ambassadeurs van hun land en de Olympische Spelen zijn dan ook het perfecte moment om een schoon straatje te laten zien. Welke kansen zijn er voor destinatie Rusland aangeboden door Nederlandse reisorganisaties en OTA’s?

Kanspakkers in travel

Corendon was als sponsor van het schaatsteam natuurlijk snel in het aanbieden van de zogenaamde rechtstreekse luchtbrug tussen Nederland en Sotsji en omschreef daarbij ook de ironie van winterspelen in een kustbestemming van Sotsji. Kortingen van 50% werden gegeven voor degenen die op het laatste moment nog twijfelden om naar Sotsji af te reizen.

Sochi

Is positief Rusland te delen op sociale media?

De kracht van sociale media kan ervoor zorgen dat de voorafgaande chaos over bestemming Rusland wat afzwakt. De mate waarin het goede gevoel, saamhorigheid en plezier gedeeld zullen worden is waarschijnlijk de basis van een succesvolle impact op toekomstige Nederlandse reizigers naar Rusland. Je mag er vanuit gaan dat de snowboardpiste’ s, Olympisch park en prachtige hotels gedeeld worden, maar vinden Nederlandse bezoekers het de moeite waard om ook over Rusland als geheel te praten? En in hoeverre ben je als individu op Instagram, Instavideo, Twitter en Facebook van invloed op het positieve imago van de bestemming?

Voor reisaanbieders met bestemming Rusland in het portfolio is een slimme Facebook of tv-actie nu het perfecte moment zou je zeggen. Volgens Eva Gerritse van Blauw Research is de grootste kans op een succesvolle campagne dan ook de koppeling van een merk met sport en de coaches. We hebben een recordaantal Nederlandse sporters (41) naar Sotsji  gestuurd en op een na hebben ze allemaal een Twitter account. Sporters die als ambassadeurs van Rusland fungeren klinkt natuurlijk interessant, maar hoe kun je dit koppelen aan de juiste inhoud en wanneer? Dat is nog een last-minute uitdaging voor destinatiecampagnes vanuit de reisbranche maar wanneer je het koppelt aan gewonnen goud, zilver of brons is de kans op succes net als voor sponsoren, enorm.

It’s showtime, pluk die content

Het moge duidelijk zijn dat Sotsji een belangrijke showcase wordt voor destinatie Rusland. Het zijn dan ook de duurste winterspelen ooit en kosten noch moeite zullen gespaard zijn om flink aan het imago te hebben gesleuteld. Naast negatieve plaatjes van niet-afgemaakte hotels zullen er ongetwijfeld vooral prachtige Russian stories gedeeld worden door de groep afgevaardigden Holland Heineken Housers, onze Chef de Mission, de Olympische winnaars en de Nederlandse Sotsji toeristen. De content ligt voor het ‘plukken’.

Gerelateerde Berichten

  • kracht van de sociale media
    Destinaties en de kracht van sociale media [infographic]

    Reizen en sociale media zijn een killer combinatie. Dat reizigers gebruik maken van sociale media…

  • De Donald Duck en destinatiemarketing

    Een combi die je niet zo snel zou bedenken. Maar dit jaar bestaat het meest…

  • 10 Social media tips voor effectieve destinatie marketing #SoMeT14EU

    Vrijwel elke Destinatie Marketing Organisatie (DMO) zet één of meerdere social mediakanalen in om hun…

Categorie: Destinatiemarketing, Social media Tags: Corendon, Olympische Spelen, Sotsji

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reizen Expedia KLM technologie travel Booking.com TUI Vakantiebeurs TripAdvisor mobiel destinatiemarketing NHTV Airbnb onderzoek Facebook hotels instagram reviews Social Media Google

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring