Reizen en sociale media zijn een killer combinatie. Dat reizigers gebruik maken van sociale media om tips te krijgen van vrienden, familie en bekenden in elke fase van reizen is bij iedereen wel bekend. In de volgende infographic heeft LeadShift inzichtelijk gemaakt hoe reizigers om gaan met Twitter en Facebook in de verschillende fasen, dus de kracht van sociale media. Door het scannen van alle berichten laten ze zien hoe je als destinatie de reiziger van dienst kunt zijn tijdens zijn of haar verblijf.

Zorg voor ambassadeurs

Destinaties kunnen veel doen om de beleving van de reiziger te optimaliseren bij hun destinatie. Zo kunnen ze hen van tips voorzien voor activiteiten op de destinatie. Daardoor zullen zij eerder geneigd zijn positief over jouw bestemming naar anderen te communiceren, wat weer prachtige exposure geeft. Ook is het een fantastische mogelijkheid om mensen reviews te laten schrijven op sociale media. Zie onderstaande infographic voor alle tips die LeadShift destinatiemarketeers mee geeft.

De infographic – de kracht van sociale media

kracht van de sociale media infographic

Bron: Tnooz