• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Discussie op Marketingfacts: campagne Toerkoop steeds ongeloofwaardiger

8 februari 2008 door Martin van Kranenburg

De nieuwe TV commercial van Toerkoop die waarschuwt voor de gevaren van het boeken via internet heeft veel (online) marketeers verbaast. Hoezo waarschuwen voor de gevaren van internet? Reizen is een van de meest gekochte producten via internet. Op veel Marketingblogs is de TV commercial dan ook beschreven en besproken, zie Marketingfacts en DutchCowboys.

Maar de reacties blijven komen en volgens een lezer van Marketingfacts wordt de campagne steeds ongeloofwaardiger. Hoe kan het dat je de ene week waarschuwt voor de gevaren van internet en na twee weken een affiliate campagne in het leven roept om de online boekingen op Toerkoop.nl te promoten? Lees hier alle reacties.

Toerkoop TV
 

Gerelateerde Berichten

  • Mooie campagne | Inspired by Iceland

    Vorige week tijdens de e-mailmarketing conferrentie liet Roy Platje van Boekvandaag.nl dit filmpje zien als…

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

  • Weinig budget maakt Griekenland creatief in online marketing

    Toerisme is één van de belangrijkste inkomstenbronnen voor Griekenland. Het jaarlijkse budget om Griekenland als…

Categorie: Marketing, Online advertising Tags: Toerkoop steeds ongeloofwaardiger

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Peter Franken zegt

    8 februari 2008 om 16:26

    Een bijzondere marketeer is aan het werk.

    Het uitvergroten van “risico’s” voor consumenten kan een strategie zijn.
    Ik denk hierbij aan de reklame tegen bedrijven die legbatterij eieren aan de kaak stelt.

    De positieve beleving van je dienstenpakket in de spotlight zetten, heeft volgens mij een krachtiger effect.

    Of heeft Toerkoop 2 marketing-adviseurs..

  2. rene vaartjes zegt

    24 februari 2008 om 12:38

    Wat vooral jammer is dat de reisbranche zo sterk is gefocust op prijs. Terwijl er online zoveel andere mogelijkheiden zijn om je van de concurrentie te onderscheiden. Zo vist men allemaal in dezelfde vijver. Terwijl er op vormgevingsgebied en de ontwikkeling van online functies de reiziger echt aan zich kan binden. Uit een verschenen rapport: Designing Emotions in Online Travel blijkt dat bijvoorbeeld een ander beeldgebruik al enorm helpt in de beleving en boekingsbereidheid bij consumenten.

    rene vaartjes
    sotopia.com

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reviews Airbnb TUI onderzoek destinatiemarketing hotels NHTV mobiel instagram KLM Booking.com Google Expedia Social Media Vakantiebeurs Facebook technologie travel TripAdvisor reizen

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring