De nieuwe TV commercial van Toerkoop die waarschuwt voor de gevaren van het boeken via internet heeft veel (online) marketeers verbaast. Hoezo waarschuwen voor de gevaren van internet? Reizen is een van de meest gekochte producten via internet. Op veel Marketingblogs is de TV commercial dan ook beschreven en besproken, zie Marketingfacts en DutchCowboys.
Maar de reacties blijven komen en volgens een lezer van Marketingfacts wordt de campagne steeds ongeloofwaardiger. Hoe kan het dat je de ene week waarschuwt voor de gevaren van internet en na twee weken een affiliate campagne in het leven roept om de online boekingen op Toerkoop.nl te promoten? Lees hier alle reacties.
2 reacties
Een bijzondere marketeer is aan het werk.
Het uitvergroten van “risico’s” voor consumenten kan een strategie zijn.
Ik denk hierbij aan de reklame tegen bedrijven die legbatterij eieren aan de kaak stelt.
De positieve beleving van je dienstenpakket in de spotlight zetten, heeft volgens mij een krachtiger effect.
Of heeft Toerkoop 2 marketing-adviseurs..
Wat vooral jammer is dat de reisbranche zo sterk is gefocust op prijs. Terwijl er online zoveel andere mogelijkheiden zijn om je van de concurrentie te onderscheiden. Zo vist men allemaal in dezelfde vijver. Terwijl er op vormgevingsgebied en de ontwikkeling van online functies de reiziger echt aan zich kan binden. Uit een verschenen rapport: Designing Emotions in Online Travel blijkt dat bijvoorbeeld een ander beeldgebruik al enorm helpt in de beleving en boekingsbereidheid bij consumenten.
rene vaartjes
sotopia.com