• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Dubai Airports introduceert: de interactieve virtuele assistent

11 december 2012 door Annelies Hulshof

Op het vliegveld van Dubai staan al sinds vorig jaar december een drietal virtuele assistentes die het passagiers gemakkelijker moeten maken om hun weg door het vliegveld te vinden en hen te voorzien van handige informatie. Dat was toen al een ontzettend innovatieve manier om informatie over te brengen naar je klanten, maar vanaf nu praat ze terug. Dubai Airports stelt aan ons voor: de interactieve virtuele assistent.

Virtuele assistent

De eerste generaties virtuele assistentes werd december 2011 op het vliegveld geinstalleerd om de 50 miljoen passagiers te begroeten en bij te staan. Zo licht ze de passagiers over hoe met vloeibare stoffen om te gaan, hoe het werkt bij de security, en welke passagiers er naar een eye-scan konden gaan en wie zich naar de paspoortcontrole kon bewegen. Echter, deze assistent kon slechts zenden en herhaalde haar boodschappen in een loop.

Next generation

Zojuist heeft luchthaven Dubai de next-generation virtuele assistentes aangekondigd: ze zijn interactief, en kunnen antwoord geven op de meest gestelde vragen in het Engels en het Arabisch, en zo de passagier nog veel beter bedienen. Zo kunnen ze bijvoorbeeld aangeven waar de locatie is van de departure gates, de toiletten en de check-in balies.

Het herhalen van een voorgeprogrammeerde boodschap is er dus niet meer bij, nu kun je haar iets vragen en een juist antwoord verwachten.

Chris Garton, SVP Operations bij Dubai Airports:

Dubai Airports is altijd bezig met het onderzoeken van nieuwe manieren om de service te verbeteren, door de passagiers van de juiste informatie te voorzien wanneer ze dit nodig hebben. Om zich uiteindelijk zo snel en prettig mogelijk door de luchthaven te bewegen. De nieuwe interactieve virtuele assistenten zijn een innovatieve manier om die beleving te creëren

Ik ga d’r zeker even uittesten als ik ooit op Dubai Airports kom. Heb je haar al eens gezien? Dan ben ik erg benieuwd naar wat je van haar vond. Was ze handig? Of voegde ze niets toe? Laat je reactie achter in de comment.

Credits afbeelding: Oliver Clarke/XPRESS

Gerelateerde Berichten

  • Hoe kunnen airlines en airports de klanttevredenheid verhogen via mobile?

    Recentelijk heb ik op de World Travel Market in London het voorrecht gehad om te…

  • De virtuele reisassistent in een flexibel jasje

    Het was een tijdje stil omtrent de virtuele reisassistent. In 2014 introduceerde D-reizen de persoonlijke…

  • Passagiers als contentmakers, de airport als belangrijke facilitator

    Vliegvelden zijn niet meer alleen een plek om van A naar B te komen en dat…

Categorie: Customer service Tags: beleving, dubai airports, interactief, virtuele assistent

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reizen Vakantiebeurs destinatiemarketing Social Media technologie mobiel onderzoek Facebook hotels Booking.com TripAdvisor reviews Expedia travel Airbnb instagram TUI KLM NHTV Google

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring