• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Een mooi staaltje van co-creation van de KLM

18 december 2009 door Martin van Kranenburg

De ‘Inflight E-reader’ is uitgeroepen tot beste idee voor de toekomst van de luchtvaart. Maarten Poot heeft hiermee de Creative Challenge gewonnen. De Challenge is een initiatief van KLM, Amsterdam Airport Schiphol en Hyves om jong talent uit te dagen een verfrissende blik op de luchtvaart te geven. De prijs bestaat uit twee World Class Business tickets rond de wereld.

De Inflight E-reader maakt het mogelijk dat passagiers in hun eigen taal de krant, een tijdschrift of een boek kunnen lezen. Volgens de jury speelt dit moderne idee in op de ambitie om de luchtvaart duurzamer te maken. De Inflight E-reader maakt de papieren kranten aan boord overbodig en spaart zo gewicht. De passagier heeft bovendien altijd de beschikking over het laatste nieuws. De komende periode worden de logistieke en technische uitvoerbaarheid en haalbaarheid van de Inflight E-reader onderzocht.

Erik Varwijk van de KLM: “KLM wil ook in de toekomst de passagier centraal blijven stellen. Het is van groot belang om jong talent daar bij te betrekken. Wij hebben daarom jonge, creatieve Hyvers opgeroepen om mee te denken hoe we dat kunnen bereiken. Het winnende idee moest tevens duurzaam en innovatief zijn. De ‘Inflight E-reader’ gaan we zeker gebruiken bij het verder ontwikkelen van KLM’s producten en diensten.”

Een mooi voorbeeld van co-creation. Complimenten voor de KLM, Hyves en Schiphol. Ik was onlangs bij een marketingpresentatie aanwezig en daar vertelde ze ook dat Bol.com een behoorlijke groei ziet in de afname van de e-readers. Ik denk dat er zeker voor andere reisbedrijven nog meer uit dit nieuwe medium te halen is.

Gerelateerde Berichten

  • Inpakken en Wegwezen en KLM presenteren praktijkcases

    Volgende maand, 10 september om precies te zijn, presenteren Marcel Beemsterboer (Inpakken en Wegwezen) en…

  • Comic Sans Dag; ook bij KLM

    Het is Comic Sans Dag vandaag, Coen en Sander (van de Coen & Sander show…

  • ACM: boete voor KLM om onjuiste prijsvermelding

    KLM heeft een boete van 200 duizend euro ontvangen van de Autoriteit Consument en Markt…

Categorie: E-commerce Tags: Creative Challenge KLM, Erik Varwijk, Maarten Poot

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Hans Lagerweij zegt

    18 december 2009 om 22:45

    Jammer alleen dat ze kinderen van 15 een presentatie laten voorbereiden, door het land laten reizen om vervolgens geen tijd te geven om ook daadwerkelijk te presenteren…….

  2. Martin van Kranenburg zegt

    20 december 2009 om 20:35

    Beste Hans, kan je je reactie nader toelichten?

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV TripAdvisor Booking.com mobiel Facebook KLM hotels instagram travel Vakantiebeurs onderzoek reviews Google reizen technologie Airbnb destinatiemarketing Social Media TUI Expedia

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext