Vanochtend las ik op Tnooz over de mooie nieuwe campagne voor onze land, ‘The Original Cool’! NBTC heeft samen met KLM, Amsterdam Schiphol en Amsterdam Marketing een campagne opgezet om Engelssprekende toeristen onze kant op te lokken met onze coolness! Het filmpje is momenteel bijna driekwart miljoen keer bekeken, en het staat nog maar een week online. Daarmee kunnen we best oprecht zeggen dat het nu al een succesvolle campagne is, toch?!

The Original Cool

De campagne is gericht op engelstalige toeristen en laat zien hoe ons land, naast de gebruikelijke tulpen, kaas en klompen, nog veel meer coolness te bieden heeft. Dat we allemaal Engels spreken maakt immers dat we een land zijn dat makkelijk voor hen te bezoeken is, dat ook wij culinaire hoogstandjes kunnen bereiden trekt de Engelse Foodies naar ons land en onze 9 straatjes zijn bij uitstek de plek om de laatste dime uit te geven in de vintage boetiekjes.

De coolness van Amsterdam

De campagne laat de ‘coolness’ van ons land zien en begint met Amsterdam. Op dit moment is het filmpje al bijna driekwart miljoen keer bekeken, en het staat nog maar een week online. Kijk en oordeel zelf!

Crossmediaal

De campagne is echter niet alleen het filmpje, een website ondersteund de campagne en brengt alles van het web bij elkaar op één plek. Op de website is ook een blog te vinden waar locals of bezoekers van locals hun verhaal doen over de uniciteit van Amsterdam, bijzondere plekjes en Hollandse gebruiken.

Pim de Koel, de presentator in de video, wordt ook voorgesteld op de website en krijgt ineens een echt gezicht voor de kijker. Enorm sterk om het niet alleen bij een video te houden als je het mij vraagt. Alles in de video wordt doorgevoerd op de website, zo gaat de campagne veel meer leven bij de potentiële bezoekers van ons land.