• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Een nu al succesvolle Holland campagne: ‘The original cool’

21 mei 2013 door Annelies Hulshof

Vanochtend las ik op Tnooz over de mooie nieuwe campagne voor onze land, ‘The Original Cool’! NBTC heeft samen met KLM, Amsterdam Schiphol en Amsterdam Marketing een campagne opgezet om Engelssprekende toeristen onze kant op te lokken met onze coolness! Het filmpje is momenteel bijna driekwart miljoen keer bekeken, en het staat nog maar een week online. Daarmee kunnen we best oprecht zeggen dat het nu al een succesvolle campagne is, toch?!

The Original Cool

De campagne is gericht op engelstalige toeristen en laat zien hoe ons land, naast de gebruikelijke tulpen, kaas en klompen, nog veel meer coolness te bieden heeft. Dat we allemaal Engels spreken maakt immers dat we een land zijn dat makkelijk voor hen te bezoeken is, dat ook wij culinaire hoogstandjes kunnen bereiden trekt de Engelse Foodies naar ons land en onze 9 straatjes zijn bij uitstek de plek om de laatste dime uit te geven in de vintage boetiekjes.

De coolness van Amsterdam

De campagne laat de ‘coolness’ van ons land zien en begint met Amsterdam. Op dit moment is het filmpje al bijna driekwart miljoen keer bekeken, en het staat nog maar een week online. Kijk en oordeel zelf!

Crossmediaal

De campagne is echter niet alleen het filmpje, een website ondersteund de campagne en brengt alles van het web bij elkaar op één plek. Op de website is ook een blog te vinden waar locals of bezoekers van locals hun verhaal doen over de uniciteit van Amsterdam, bijzondere plekjes en Hollandse gebruiken.

Pim de Koel, de presentator in de video, wordt ook voorgesteld op de website en krijgt ineens een echt gezicht voor de kijker. Enorm sterk om het niet alleen bij een video te houden als je het mij vraagt. Alles in de video wordt doorgevoerd op de website, zo gaat de campagne veel meer leven bij de potentiële bezoekers van ons land.

Gerelateerde Berichten

  • Een succesvolle social media campagne op herhaling: The Best Job in the World is back!

    Je ziet het tegenwoordig steeds vaker in de travelbranche: organisaties die een reeds geslaagde actie…

  • Air New Zealand en geweldige destinatiemarketing in 'The Great Walker Competition'

    Hoe gaaf een land kan zijn? Zo gaaf dat je mond er regelmatig van open…

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

Categorie: Destinatiemarketing, Online PR en branding Tags: Amsterdam, holland campagne, KLM, NBTC, Schiphol Airport, the original cool

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV TripAdvisor Facebook reviews KLM mobiel Vakantiebeurs hotels Google Social Media travel instagram technologie Booking.com destinatiemarketing onderzoek Expedia TUI reizen Airbnb

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring