• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Eén op de acht vakantiegangers laat werk niet los

18 augustus 2014 door Sasja Winters

Op vakantie laat lang niet iedereen zijn of haar werk volledig rusten. Vier op de tien vakantiegangers beantwoorden wel eens werkmails. Eén op de acht vakantiegangers (12%) kan of wil het werk echt niet loslaten: zij beantwoorden zelfs dagelijks hun werkmails vanuit het vakantieadres. Voor onbeperkt Wi-Fi op vakantie wil de meerderheid van de respondenten (59%) niet extra betalen. Dit blijkt uit de ING Vraag van Vandaag van  vorige week onder 54.400 respondenten.

Vier op tien beantwoordt werkmail op vakantie

Jaarlijks gaan zo’n 12 miljoen Nederlanders één of meerdere keren met vakantie. Vakantie staat vaak in het teken van ontspanning: even weg van huis en werk om de ‘batterij weer op te laden’. Het blijkt toch niet zo vanzelfsprekend om het werk volledig los te laten. Zo leest 44% van de vakantiegangers zijn of haar werkmail vanaf het vakantieadres en bijna vier op de tien (38%) vakantiegangers beantwoorden deze e-mails ook.

ing1

Dagelijks mailen met het werk

Sommige vakantiegangers kunnen of willen het werk echt niet loslaten. Eén op de zes (17%) leest dagelijks zijn of haar werkmail. Eén op de acht (12%) beantwoordt deze e-mails ook elke dag. Bijvoorbeeld voor zelfstandig ondernemers houdt het werk vaak niet op tijdens vakantie. Maar ook werknemers kunnen nieuwsgierig zijn naar wat ze aan e-mail ontvangen van baas of collega’s terwijl ze zelf aan het strand liggen of op de camping staan.

ing2

Bereikbaar of onbereikbaar voor de baas?

De meerderheid van de Nederlanders is sowieso vaak online te vinden en even een werkmailtje lezen hoeft natuurlijk niet veel tijd te kosten. Toch zouden sommige werknemers het bijhouden van hun werkmail in hun vrije tijd als een verplichting kunnen gaan voelen. In Duitsland  en Frankrijk nemen enkele bedrijven dit risico zeer serieus. Binnen die bedrijven hebben werkgevers en werknemers de afspraak gemaakt dat werknemers het ‘recht op onbereikbaarheid’ hebben. Zij hoeven in hun vrije tijd geen e-mails te lezen of te beantwoorden.

Uiteindelijk wil het merendeel van de vakantiegangers niet betalen voor Wi-Fi

Wi-Fi maakt het tegenwoordig eenvoudig om contact te houden met het thuisfront. De kosten voor een Wi-Fi-verbinding zijn vaak inbegrepen bij de overnachting. Soms moeten vakantiegangers toch betalen om hun laptop, tablet of telefoon te verbinden met het internet. De meerderheid voelt hier echter niks voor. Zes op de tien (59%) is niet bereid extra euro’s neer te leggen voor draadloos internet. Dan maar geen Wi-Fi, zo is de gedachte. Vakantiegangers die wel bereid zijn extra te betalen voor WiFi hebben daar in de meeste gevallen maximaal 5 of 10 euro voor over.

ing3Credits header afbeelding: Marylkayoe (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Vier op de vijf vakantiegangers vertrouwen op reviews

    Uit onderzoek van Reevoo blijkt dat online reviews steeds meer invloed hebben op het bepalen…

  • KRAS: De senior traveler en het online zoek- en boekgedrag

    ''Senioren van nu'' kunnen hun weg op het internet steeds beter vinden. Ze luisteren naar…

  • Onderzoek naar kanaalvoorkeuren vakantiegangers

    Internet is zowel in de oriëntatie- als in de koopfase het dominante terrein geworden in…

  • Vier op de vijf vakantiegangers vertrouwen op reviews

    Uit onderzoek van Reevoo blijkt dat online reviews steeds meer invloed hebben op het bepalen…

  • KRAS: De senior traveler en het online zoek- en boekgedrag

    ''Senioren van nu'' kunnen hun weg op het internet steeds beter vinden. Ze luisteren naar…

  • Onderzoek naar kanaalvoorkeuren vakantiegangers

    Internet is zowel in de oriëntatie- als in de koopfase het dominante terrein geworden in…

Categorie: E-commerce Tags: e-mail, ING, internet, Sasja Winters, Wi-Fi

Over Sasja Winters

Sasja Winters werkt als Senior Sectormanager Zakelijke Dienstverlening voor ING. Zij spreekt dagelijks met belangrijke en onderscheidende spelers die in de reis-, online- en kennisintensieve sectoren actief zijn. Aan de hand van deze gesprekken en de kennis beschikbaar bij het ING economisch bureau, brengt zij sectorvisies uit. Zij heeft in 2009 de belangrijkste trends voor de Reissector vastgelegd in de “ Hoe reizen wij verder?” publicaties. In 2010 zijn er visies uitgebracht over de mogelijkheden van sociale media kanalen voor de hotellerie en zakelijke dienstverlening. In 2012 bracht zij #Travel2020 uit die in samenwerking met TravelNext gepresenteerd is. Zij wordt daarnaast veelal gevraagd als spreker tijdens congressen en ondernemersbijeenkomsten.

Lees Interacties

Reacties

  1. H. van der Mey zegt

    18 augustus 2014 om 09:18

    Heel teleurstellend om te zien hoe vakantie vierend Nederland omgaat met WIFI/Internet. En dan te begrijpen dat wij een voorbeeld moeten zijn voor onze kinderen. Nee, WIFI is alleen de belangrijkste vakantie-animatie op een doorsnee camping. Jongen en oud vergaapt zich aan de schermpjes… Zelf heb ik de teloorgang van een camping in Zuid-Frankrijk meegemaakt. De hotspot was 24×7 bezet, de speeltuin bleef angstig leeg.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie hotels onderzoek NHTV TripAdvisor Google TUI reviews reizen Social Media Facebook instagram Expedia destinatiemarketing travel Vakantiebeurs Airbnb Booking.com mobiel KLM

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring