• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Een succesvolle campagne vanuit passie: #jenaaminhetzand

25 februari 2013 door Annelies Hulshof

Eilandbewoners kunnen als geen ander beschrijven waarom hun eiland een plek is die je gezien moet hebben. Maar het is best lastig om als Bed & Breakfast op een eiland je potentiële klanten aan het vasteland te bereiken. Goof Lukken gaf op SMC076 een prachtig voorbeeld van hoe het kan: een creatieve campagne die geen bakken vol geld, maar wel aardig wat aandacht kost. Ik wilde er eens meer van weten en ging in gesprek met Dries de Winter eigenaar van B&B ‘Bij het Strand’, bedenker van de hashtag #jenaaminhetzand.

Hoe is #jenaaminhetzand begonnen?

“Ik ben begonnen met je naam in het zand tijdens een spelletje wordfeud, op dat moment was iedereen bezig met Wordfeud en het was een ontzettende rage. Ik schreef toen i love wordfeud in het zand, en dat werd best veel gedeeld!

Dat deed ik live vanaf het strand, toen reageerde daar iemand op en toen heb ik ook die naam geschreven.. toen werd snel de # jenaaminhetzand geboren.”

De kracht van het strand maakt ontgetwijfeld veel los bij liefhebbers van de zee, was de schoonheid van de natuur ook wat je deed bewegen?

“De schoonheid van de natuur van Texel probeer ik altijd in mijn berichten te benadrukken om mensen enthousiast te maken voor een vakantie op dit mooie eiland.

Daarbij woon ik zelf net 3 jaar op Texel, en geniet ik nog steeds als een vakantieganger. Daarom kan ik dat speciale eilandgevoel misschien beter vertalen dan iemand die hier al zijn hele leven woont. Zij zien misschien de schoonheid van het eiland niet meer zoals ik.”

Had je er een specifiek doel mee voor ogen?

“Nee ik had geen specifiek doel voor ogen. Wel houd ik me vast aan het feit dat het voor iedereen gratis is. Soms is dat echt even slikken hoor, wanneer iemand voor de 10e keer een naam aanvraagt, of hoge eisen stelt aan een foto die ik voor hem of haar maak. Ik doe het immers omdat ik het leuk vind om te doen, en dat moet wel zo blijven..

Als ik er druk en actief mee bezig ben, krijg ik soms wel honderd namen per week. Ik doe er over het algemeen 25 per week. Zoals ik al zei, het moet leuk blijven en daarom blijf ik het ook gratis doen. Ik wil het niet als een verplichting gaan zien, maar als een leuk extraatje.”

Had je bedacht dat het zo’n enthousiasme met zich mee zou brengen?

“Nee, eigenlijk niet, en ik heb ook nooit geweten dat mensen het zo speciaal vinden. Ik moet zeggen dat het voor mij ook dingen heeft veranderd. Ik ben er als persoon door veranderd en het heeft voor mij veel dingen gebracht, zoals #gevenishetnieuwekrijgen en #flessenpost. Prachtige projecten waaruit blijkt: als je iets geeft, krijg je er veel voor terug.”

Kun je merken dat je hierdoor meer betrokken volgers hebt gekregen?

“Zeker, ik heb hierdoor heel veel betrokken volgers gekregen. Bij het Strand is een community aan het worden waar mensen aan mee willen doen, bij willen horen en onderdeel van willen zijn. Ik hoop uiteindelijk de status te bereiken van: Bij het Strand, daar moet je eens in je leven geweest zijn!”

Heb je het idee dat er door #jenaaminhetzand meer boekingen bij zijn gekomen?

“Door #jenaaminhetzand , #Flessenpost en #gevenishetnieuwekrijgen heb ik heel veel boekingen erbij gekregen. Ik heb door het gebruik van sociale media een enorme groei meegemaakt in omzet en bezetting-percentage. Ook word ik nu regelmatig gevraagd om tips en adviezen te geven aan mensen en bedrijven over het gebruik van sociale media en hun bedrijf, en hoe ze hiermee om kunnen gaan in hun bedrijf. Dat is een groot compliment. Ik heb hier zo enorm veel leuke ideeën over, en verschillende masterplannen liggen klaar.”

Alle reden om Dries te blijven volgen op @bijhetstrand, @driesdewinter of facebook.

Annelies: Ik werd vereerd met een eigen naam in het zand! Geweldig Dries, bedankt voor dit interview en de prachtige foto. Het zijn campagnes die vanuit een passie geboren zijn, gewoon omdat het leuk is om te doen juist daarom vind ik dit een groot voorbeeld! Ik kom zeker eens langs, want: Je moet er eens in je leven geweest zijn! 

jenaaminhetzand - annelies

Gerelateerde Berichten

  • Een succesvolle social media campagne op herhaling: The Best Job in the World is back!

    Je ziet het tegenwoordig steeds vaker in de travelbranche: organisaties die een reeds geslaagde actie…

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

  • Een kijkje in het leven van Tessa Dirks, Social Media Manager bij NBTC | Holland Marketing

    TravelNext geeft inzicht in verschillende functies binnen verschillende bedrijven. Deze keer ‘een kijkje in het…

Categorie: Destinatiemarketing, Social media Tags: bij het strand, flessenpost, jenaaminhetzand

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Google mobiel instagram hotels destinatiemarketing onderzoek Facebook technologie TUI reizen reviews Expedia TripAdvisor travel Vakantiebeurs Booking.com Airbnb KLM NHTV Social Media

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring