• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Een succesvolle social media campagne op herhaling: The Best Job in the World is back!

5 maart 2013 door Laurens Taekema

Je ziet het tegenwoordig steeds vaker in de travelbranche: organisaties die een reeds geslaagde actie die ze hebben gehad via Facebook, Twitter of andere social media netwerken opnieuw toepassen. Prijsvragen, ludieke acties, give-aways en dergelijke worden (natuurlijk net even anders) weer vrolijk gebruikt om het aantal volgers en likes nog verder te laten stijgen. En waarom ook niet? Ze hebben gezien dat het werkt, dus dat trucje kan gerust op herhaling.

The Best Job in the World is back!

Tourism Australia moet precies hetzelfde gedacht hebben bij hun zeer succesvolle campagne uit 2009: The Best Job in the World. Dit is nog steeds één van de beste social media campagnes in de reisindustrie. Dus wat hebben ze nu gedaan? Precies: “The Best Job in the World is back!”. Dit keer pakken ze het nog groter aan, want er zijn nu maar liefst 6 Best Jobs in the World te winnen. Bovendien krijgen de winnaars ook nog eens $100.000 en mogen ze zoveel vliegen als ze willen tijdens het verblijf in Australië.

In een het onderstaande filmpje legt de winnaar van de vorige Best Job of the World uit wat er te winnen valt.

Online buzz

Het is wederom een slimme actie van de Australiërs, want dit wordt gegarandeerd weer een groot succes. Door verschillende banen te laten winnen is het publiek dat bereid is om mee te doen waarschijnlijk ook een stuk groter. Zo kun je als Lifestyle fotograaf, Park Ranger of Taste Master aan de slag en mag je zelf kiezen voor welke baan je in aanmerking wilt komen. Daar is goed over nagedacht. Maar dat ze bij Tourism Australia goed zijn in marketing wisten we al. Vorige week schreef ik er nog een lovend artikel over: de social media strategie van Tourism Australia.

De campagne heet simpelweg “The Best Jobs in the World” en loopt geheel via een goed uitziende Facebook app. De eerste paar uur na de lancering was de app vanwege de online buzz (artikelen, blogs, tweets e.d.) niet goed bereikbaar.

De vorige Best Job in the World campagne heeft meer dan $200 miljoen aan wereldwijde publiciteit opgeleverd voor Tourism Queensland. Ik ben benieuwd hoe ver ze het deze keer gaan schoppen.

Gerelateerde Berichten

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

  • KLM best practice Social Media

    Social Media zijn geen hype. Inmiddels is iedereen er van overtuigd dat we een nieuw…

  • Destinatiemarketing, een aantal best practices

    Vele bestemmingen beginnen hun weg te vinden naar de wereld van de sociale media om…

Categorie: Destinatiemarketing, Online PR en branding, Social media Tags: Australie, Facebook, online campagne, Social Media

Over Laurens Taekema

Laurens is de oprichter en eigenaar van Parkvakanties, dé expert in bungalow- en vakantieparken van Nederland. Op Parkvakanties staan ruim 500 vakantieparken en de website biedt inspiratie en informatie, waaronder reviews van vakantieparkgangers en eigen ‘parketeers’. Parkvakanties werd opgericht in 2008. Na enkele succesvolle jaren heeft de website tot 2016 bijna stil gelegen. Daarna is de site door Laurens en zijn team geherlanceerd.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook TUI Expedia destinatiemarketing Vakantiebeurs Social Media Google mobiel TripAdvisor travel KLM technologie Airbnb reizen reviews NHTV instagram Booking.com hotels onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring