• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Eindhoven Airport lanceert VIP treatment voor Facebookfans

14 mei 2013 door Annelies Hulshof

Op Eindhoven Airport maak je als Facebookfan kans op een VIP treatment. Eindhoven Airport is de eerste luchthaven in de wereld die Facebook echt integreert in de reis van de passagier. 12 uur na de lancering trok het initiatief 80 VIP-kanshebbers, dit was veel meer dan de luchthaven zelf had verwacht.

De VIP treatment

Je kunt als reiziger kans maken op de treatment door Eindhoven te ‘liken’ op Facebook. Elke maand selecteert de luchthaven nieuwe VIP’s, op dit moment kiest de luchthaven twee winnaars per maand. Deze winnaars krijgen een heel pakket dat hun reis door de luchthaven zo aangenaam mogelijk moet maken:

  • Gratis parkeren bij de ingang van de terminal
  • Persoonlijke begeleiding door de luchthaven
  • Gratis ontbijt, lunch of diner
  • Extra snel door de beveiliging heen

Geen gewone Facebookactie waarbij je een ticket wint

Eli Lejeune, Marketing Manager van de luchthaven zegt over de actie: “Bij Facebookacties krijgen deelnemers vaak kortingen op tickets of kunnen ze hele tickets winnen, wij sluiten echt aan op de werkelijke reis van de klant door hen een VIP programma aan te bieden. Facebook is voor ons een belangrijke manier om in contact te blijven met onze klanten.”

Ze konden nog geen luchthaven in de wereld vinden dat op deze manier haar klanten in de watten legt. Normaal gesproken zijn acties tussen de consument en de luchtvaartmaatschappij of het boekingskantoor, maar deze actie vindt plaats tussen de consument en de luchthaven.

Gebruik Facebook om input te krijgen van je (potentiële) klanten

Eli zegt: “Voor ons is het heel belangrijk om meer over deze passagiers te weten te komen, zo kunnen wij onze producten optimaliseren naar de wensen en behoeften die zij hebbben. Via Facebook kan dit worden gedaan op een interactieve en easy going manier. We kunnen via Facebook een relatie met hen opbouwen en met hen in contact blijven op 365 dagen per jaar.”

Eindhoven Airport CEO, Joost Meijs, voegt hieraan toe: “Eindhoven Airport is heel hard aan het werken aan haar online aanwezigheid. En dat doen we goed met regelmatig de hoogste engagement ranking en op de zesde plaats van de meest ingecheckte plekken in Nederland.”

“Met een snel groeiend aantal Facebook-fans was de tijd rijp voor ons om onze fans iets extra’s te bieden.”

Bron: Airport World

Gerelateerde Berichten

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

  • Blogtrippers.nl campagne, volledig via social media opgezet

    Wie droomt er niet van? Mensen ontmoeten via social media en fijne samenwerkingen opzetten. Als…

  • Passagiers als contentmakers, de airport als belangrijke facilitator

    Vliegvelden zijn niet meer alleen een plek om van A naar B te komen en dat…

Categorie: Online PR en branding, Social media Tags: eindhoven airport, Facebook, vip treatment

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie hotels Google Facebook instagram TripAdvisor reviews NHTV mobiel Expedia KLM Booking.com TUI destinatiemarketing onderzoek reizen travel Airbnb Vakantiebeurs Social Media

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring