Alain Vermeulen van Measurematters.com heeft weer eens op een andere manier een verslag van Emerce eTravel gedaan. Emerce eTravel afgelopen donderdag 9 juni plaats in Amsterdam. Een vol programma met veel presentaties. De komende weken zal ik dieper ingaan op enkele presentaties. Een overzicht van alle presentaties kan je terugvinden op de slideshare pagina van Emerce.

Performance
“Traag laden van pagina’s en lastig navigeren zorgt voor 53% van de problemen, aldus de feedback van de bezoekers” Matthew Niederberger – Thomas Cook
“Een andere manier om conversie te meten: ( Visitors met ‘intent to buy’/ total aantal Visitors ) Matthew Niederberger – Thomas Cook

Search
“77% gebruikt search om reizen te bezoeken, Er worden 24 zoekopdrachten gedaan voordat de eerste aankoop plaatsvindt, 90% gebruikt algemene termen bij het zoeken.” James van Thiel – Google
“De conversie bij SEA is 50% beter dan dan bij SEO.” James van Thiel – Google
“Zoeken staat nog in de kinderschoenen” James van Thiel – Google

Online vs offline
“Reisbureau blijft voor de klant, die geen zin heeft om het zelf te regelen” Joost Romeijn (via paneldiscussie)
“Zorg voor toegevoegde waarde met specialisme, niet met een stagiair” Raymond Vrijenhoek (via paneldiscussie)
“Toekomst reisbureau zit hem in de gemak beleving” Finbar Hage:
“In vakantiehuizen-land tijd voor een nieuw business model. Direct bij de bron en zonder tussenpersonen zoeken en boeken.” Martin van Kranenburg – Micazu
“Ttransparantie zorgt ervoor dat tussenpersonen worden weggesneden uit boekingsproces” Philip Spaas – Oogst
Victoria Delany – Trip advisor: “2 miljard online users vandaag – die gaan niet meer naar een reisbureau.”

Wisdom of the crowd
Belangrijk: “Luister naar de bezoeker, user generated content is key, your traveller is key”- het is niet gecompliceerd.
Voice of the customer
“Beperk HIPPO-gedrag, niet op onderbuik gevoel afgaan maar luister naar je klant” Matthew Niederberger – Thomas Cook
“Werk volgens de ‘wenkbrauwtheorie’. Stel usability centraal in alle geleden”. Martin van Kranenburg – Micazu

Mobile
“in 2012: 10 % is searching mobile, 50% of them will book online “ Ralf Siewert – Traveltainment
“38% van de mobiele boekingen voor een vlucht is voor een reis binnen 10 dagen” James van Thiel – Google
“Tip voor mobiel: consument heeft behoefte om mensen te spreken, vooral bij producten met een hogere marge. Voeg daarom een click to call buton toe” – James van Thiel – Google –
“Eind 2012 meer mobiele apparaten op het internet dan pc” Ron Vrijmoet – Mobile Generation-
“Mobiel pas toepassen totdat je precies weet wat voor toegevoegde waarde het heeft” Hedwig Wassing – @Leisure
“Meest wanstaltige ontwerpen zijn vaak het meest effectief” Hedwig Wassing – @Leisure
“Qua bereik is mobiel internet veel interessanter dan een app” Ron Vrijmoet -Mobile Generation
“Vaak wordt nog vergeten om mobiele nummers binnen te halen” Ron Vrijmoet -Mobile Generation

Social Media
“Zorg voor meerdere touchpoints, de consument zit op meerdere plekken, wees hier aanwezig” James van Thiel – Google
“Video wordt steeds belangrijker en is binnenkort populairder dan online niews lezen, voor de travelbranche kan een brandchannel op Youtube kan goed en goedkoop zijn” James van Thiel Google
”Goede strategie en tools zijn belangrijk. Tijd en aandacht is vereist. Social Media is dus niet gratis.” Hedwig Wassing – @Leisure
“Monitoren van Twitter bied mij elke dag 10 verkoopkansen” Martin van Kranenburg – Micazu
“Gebruik social media in eerste instantie niet voor een commercieel doel” Erik Mulder – waarbenjij.nu
“40% van de bezoekers gebruikt Social Media in relatie tot vakantie” Erik Mulder – waarbenjij.nu