• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Emerce eTravel in 28 citaten

13 juni 2011 door Martin van Kranenburg

Alain Vermeulen van Measurematters.com heeft weer eens op een andere manier een verslag van Emerce eTravel gedaan. Emerce eTravel afgelopen donderdag 9 juni plaats in Amsterdam. Een vol programma met veel presentaties. De komende weken zal ik dieper ingaan op enkele presentaties. Een overzicht van alle presentaties kan je terugvinden op de slideshare pagina van Emerce.

Performance
“Traag laden van pagina’s en lastig navigeren zorgt voor 53% van de problemen, aldus de feedback van de bezoekers” Matthew Niederberger – Thomas Cook
“Een andere manier om conversie te meten: ( Visitors met ‘intent to buy’/ total aantal Visitors ) Matthew Niederberger – Thomas Cook

Search
“77% gebruikt search om reizen te bezoeken, Er worden 24 zoekopdrachten gedaan voordat de eerste aankoop plaatsvindt, 90% gebruikt algemene termen bij het zoeken.” James van Thiel – Google
“De conversie bij SEA is 50% beter dan dan bij SEO.” James van Thiel – Google
“Zoeken staat nog in de kinderschoenen” James van Thiel – Google

Online vs offline
“Reisbureau blijft voor de klant, die geen zin heeft om het zelf te regelen” Joost Romeijn (via paneldiscussie)
“Zorg voor toegevoegde waarde met specialisme, niet met een stagiair” Raymond Vrijenhoek (via paneldiscussie)
“Toekomst reisbureau zit hem in de gemak beleving” Finbar Hage:
“In vakantiehuizen-land tijd voor een nieuw business model. Direct bij de bron en zonder tussenpersonen zoeken en boeken.” Martin van Kranenburg – Micazu
“Ttransparantie zorgt ervoor dat tussenpersonen worden weggesneden uit boekingsproces” Philip Spaas – Oogst
Victoria Delany – Trip advisor: “2 miljard online users vandaag – die gaan niet meer naar een reisbureau.”

Wisdom of the crowd
Belangrijk: “Luister naar de bezoeker, user generated content is key, your traveller is key”- het is niet gecompliceerd.
Voice of the customer
“Beperk HIPPO-gedrag, niet op onderbuik gevoel afgaan maar luister naar je klant” Matthew Niederberger – Thomas Cook
“Werk volgens de ‘wenkbrauwtheorie’. Stel usability centraal in alle geleden”. Martin van Kranenburg – Micazu

Mobile
“in 2012: 10 % is searching mobile, 50% of them will book online “ Ralf Siewert – Traveltainment
“38% van de mobiele boekingen voor een vlucht is voor een reis binnen 10 dagen” James van Thiel – Google
“Tip voor mobiel: consument heeft behoefte om mensen te spreken, vooral bij producten met een hogere marge. Voeg daarom een click to call buton toe” – James van Thiel – Google –
“Eind 2012 meer mobiele apparaten op het internet dan pc” Ron Vrijmoet – Mobile Generation-
“Mobiel pas toepassen totdat je precies weet wat voor toegevoegde waarde het heeft” Hedwig Wassing – @Leisure
“Meest wanstaltige ontwerpen zijn vaak het meest effectief” Hedwig Wassing – @Leisure
“Qua bereik is mobiel internet veel interessanter dan een app” Ron Vrijmoet -Mobile Generation
“Vaak wordt nog vergeten om mobiele nummers binnen te halen” Ron Vrijmoet -Mobile Generation

Social Media
“Zorg voor meerdere touchpoints, de consument zit op meerdere plekken, wees hier aanwezig” James van Thiel – Google
“Video wordt steeds belangrijker en is binnenkort populairder dan online niews lezen, voor de travelbranche kan een brandchannel op Youtube kan goed en goedkoop zijn” James van Thiel Google
”Goede strategie en tools zijn belangrijk. Tijd en aandacht is vereist. Social Media is dus niet gratis.” Hedwig Wassing – @Leisure
“Monitoren van Twitter bied mij elke dag 10 verkoopkansen” Martin van Kranenburg – Micazu
“Gebruik social media in eerste instantie niet voor een commercieel doel” Erik Mulder – waarbenjij.nu
“40% van de bezoekers gebruikt Social Media in relatie tot vakantie” Erik Mulder – waarbenjij.nu

Gerelateerde Berichten

  • Emerce Etravel Event: Online Innovaties

    Online innovaties in de travel branche op Emerce eTravel Event 24 Juni is hét congres…

  • Online en mobile innovaties in de reisbranche op Emerce eTravel

    Voor het tweede achtereenvolgende jaar organiseert Emerce op 9 juni in Amsterdam het congres over…

  • Emerce Travel Insight

    Bij Emerce Insight word je in een dag bijgepraat over alle innovaties op het gebied…

Categorie: Travel Events Tags: Emerce Etravel

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Booking.com Vakantiebeurs onderzoek NHTV mobiel TUI instagram Expedia TripAdvisor Social Media KLM technologie reizen Airbnb reviews Facebook travel Google destinatiemarketing hotels

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring