• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Evolutie in robotica: een tweede robot-hotel voor Japan

15 augustus 2016 door Tessa Irani - de Rouw

Het is toch wel een gek idee, een hotel instappen en volledig door robots geholpen te worden. Het enige hotel in de wereld die dit tot nu toe heeft, is het Henn-na hotel bij Huis ten Bosch in Japan. Een ‘vreemd’ hotel, maar het werkt en het is succesvol. In een eerder geschreven blog werd al aangegeven dat de directeur van het Henn-na hotel heeft verteld dat er bij succes van het Henn-na hotel nog eens 1.000 hotels geopend zouden worden. En de tweede is onderweg, want begin volgend jaar wordt er bij Disneyland in Japan een tweede robot hotel geopend.

Geen menselijke werknemers

Het moet wel erg vreemd zijn om in een hotel binnen te stappen waar je geholpen wordt door enkel en alleen robots. In het Henn-na hotel kwamen toeristen in het begin nog wel in contact met werknemers, om de robots te sturen en om snelle foutjes op te kunnen lossen. Maar dat is tot zover getest, dat het voor het nieuwe hotel niet nodig blijkt te zijn. Er zijn maar zes menselijke werknemers nodig in het nieuwe hotel met 100 kamers, om alle processen in de gaten te houden. Maar die mensen kom je als toerist niet tegen, zij werken alleen achter de schermen.

hand-1571852_1920

Succesformule

Efficiency is de key tot succes bij dit concept. De robots zijn geprogrammeerd in verschillende talen, om elke toerist te kunnen helpen. Bij binnenkomst staat er een vriendelijke robot bij de receptie om je in te checken, er zijn robots die je koffers naar je kamer toe brengen en bij aankomst bij je kamers worden de deuren geopend door gezichtsherkenning, sleutels worden dus overbodig. En in de kamer wordt de temperatuur aangepast op basis van je lichaamstemperatuur. Alles lijkt vanzelf te gaan, maar alles is zo geprogrammeerd om het de toerist zo makkelijk mogelijk te maken met behulp van interessante technologieën.

Daarnaast draait de beleving bij dit concept een grote rol in de succesformule. Op deze manier in contact komen met robots is helemaal nieuw en vreemd, maar wel een beleving op zich voor een toerist. Een nieuwe manier van hospitality, die perfect past in het toekomstplaatje van slimme technologieën en robotica. Een verschuiving van menselijke gastvrijheid naar de efficiency en de geprogrammeerde gastvrijheid van robots.

Credits headerafbeelding: Henn-na hotel (CC)

Gerelateerde Berichten

  • On top: tech talenten en functies die travel een betere basis geven

    Het recruiten van tech talent in travel & hospitality, gericht op digitale marketing, data en…

  • Waarom het niet kon uitblijven: het eerste robot hotel in 2015

    Op 17 juli wordt in Japan het allereerste robot hotel geopend: Henn na (wat in…

  • De evolutie van de passagiers en vervoersdiensten - Amadeus #ANVRcongres

    Vanuit travel zijn er veel partijen die met de experience van de luchtvaart en bijbehorende…

Categorie: Technologie Tags: henna na hotel, Hotel, Japan, robot

Over Tessa Irani - de Rouw

Tessa Irani - de Rouw heeft haar afstudeeronderzoek gedaan bij TravelNext. Op dit moment is zij community manager en projectleider bij Blogs4Travel. Hier is ze nu volop bezig met de ontwikkeling van deze startup dat zich specialiseert in domeinontwikkeling, community en content management. Samen met het team van Blogs4Travel onderhoudt en beheert Tessa websites waaronder Glamping.nl, Gardameer.nl, Kids-campings.com en Charmequality.nl.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. De evolutie van de passagiers en vervoersdiensten #ANVRcongres | TravelNext schreef:
    22 november 2016 om 18:50

    […] een situatie waarin reizigers geserviced worden door robots, zoals dit voor 80% het geval is in het Henn-na hotel in […]

  2. On top: tech talenten en functies die travel een betere basis geven | TravelNext schreef:
    22 februari 2017 om 13:07

    […] Op externe consultancy blijven hangen kan dus, maar is niet slim. De digitale transformatie fase biedt veel kansen om te groeien voor de industrie. Minder mensen en meer technologie. Travel blijkt een harde markt voor technologie bedrijven en startups. Mensen houden van echte communicatie met echte mensen, maar mensen accepteren ook steeds meer dat ze soms communiceren met technologie. […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook technologie onderzoek Google Airbnb mobiel instagram reizen KLM travel Expedia hotels TUI Social Media reviews TripAdvisor Vakantiebeurs Booking.com destinatiemarketing NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 · TravelNext