• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Explosieve groei van veilingsites

25 april 2011 door Martin van Kranenburg

In de reisbranche zijn veilingen aan de orde van de dag. Vakantieveilingen.nl heeft de trend ingezet. Door de explosieve groei zijn er intussen al vele andere initiatieven gestart. Een hotelkamer boeken kan ook via Hotelkamerveiling.nl.

De spanning maakt het leuk

Ik hoor het steeds vaker om me heen. “Je moet eens kijken bij Vakantieveilingen.nl, wij hebben laatst een 4-sterren hotel geboekt voor maar 35 euro per nacht.” Natuurlijk hoor je alleen de succesverhalen, maar goed. Feit is dat in februari via Vakantieveilingen.nl dagelijks 4.000 mensen een vakantie, uitje of ticket voor een evenement boekten.

Wat slim wordt toegepast is het veilen via het opbod principe. De prijs gaat hoger en hoger en tot de laatste seconde blijft het spannend of jij “gewonnen” hebt. Het spelelement is een belangrijke sleutel tot succes. Verder heeft Vakantieveilingen.nl het natuurlijk slim opgepakt door het assortiment breder in te zetten dan alleen vakanties. Uiteindelijk gaat het om volume. Als je een keer een kaartje hebt gekocht voor een evenement ben je de volgende keer wel warm gemaakt om ook op andere diensten te gaan bieden. Het enige nadeel van Vakantieveilingen vind ik dat je vooraf een profiel moet aanmaken. Hierbij moet je ook je bankrekeninggegevens achterlaten. Die gegevens zou ik pas na de inschrijving vragen en via een beveiligde omgeving.

Gaat Groupon een gevaar vormen?

Het zijn mooie tijden voor veilingsites, maar voor hoe lang? Trends komen en gaan op internet. Zeker bij prijsgedreven sites stappen klanten zo over naar de concurrent als er meer voordeel te behalen is. Wat te denken van Groupon.nl. Ook dit hoor ik steeds vaker: “Heb jij al eens wat gekocht via Groupon? Nee? Moet je echt doen hoor. De kortingen zijn gigantisch.” En ja, daar ga je dan….

Dit artikel is verschenen als column in het vakblad Twinkle.

Gerelateerde Berichten

  • Hotelboekingen via veilingsites steeds populairder

    Het aantal boekingen bij reisbureaus en hotelwebsites is in 2009 afgenomen, terwijl de hoeveelheid hotelboekingen…

  • 2017 lijkt het jaar om succesvol te zijn met proximity marketing in leisure, travel en transport

    Location based services zijn niet nieuw meer, maar hebben wel een uitgekiend business plan nodig…

  • Affiliate marketing en de reiswereld.

    Affiliate marketing is het plaatsen van een (link)advertentie op een website waarbij je commissie krijgt…

Categorie: Affiliate marketing, E-commerce Tags: Explosieve groei van veilingsites

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Google mobiel hotels technologie instagram reviews destinatiemarketing TUI Facebook Booking.com NHTV reizen Vakantiebeurs Airbnb KLM Expedia travel Social Media onderzoek TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring