• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Facebook Offers van ArkeFly gaan als een speer

4 oktober 2012 door Annelies Hulshof

We zien de laatste weken vast allemaal door vrienden geclaimde Offers voorbij komen in onze Facebook Timeline. Organisaties kunnen namelijk via Facebook gemakkelijk hun aanbieding aan hun fans presenteren die vervolgens de aanbieding kunnen ‘claimen’. TUI Nederland is hier druk mee bezig en ik ben impressed. Ik ga met Dave Verzijl van TUI Nederland om tafel om eens te kijken hoe dat bij hun gaat, zo’n Facebook Offer.

Hoe werkt Facebook Offers?

Een organisatie plaatst een offer op haar timeline die Facebook fans kunnen claimen. Je hebt als organisatie simpelweg een extra optie in de tijdlijn, de Aanbieding. Die aanbieding kun je multi-channel inzetten, dus in de winkel of online, of allebei.

Je geeft een webadres in waar de aanbieding daadwerkelijk in te wisselen is, eventueel een maximaal aantal claims dat gemaakt kan worden ende voorwaarden voor de Offer op.

Als laatste stap geef je de promotie instellingen aan en kun je het gewenste bedrag en bereik kiezen voor je Offer.

Een claim van een Facebook Offer is echter vrijblijvend en betekent niet veel meer dan het laten versturen van een mail met daarin de aanbieding en een link naar de website alwaar je kan boeken. Je zit dus na het claimen niet direct aan de aanbieding vast. Maar na het claimen wordt de Facebook Offer, bijna onopgemerkt, gepost op de tijdlijn van de claimende persoon.

Waarom Facebook Offers?

We zijn bij TUI Nederland nu bijna 3 jaar actief op Facebook en hebben inmiddels veel veranderingen langs zien komen en nieuwe features geïntroduceerd zien worden. Zoals Facebook zoekt naar een manier om omzet te genereren, zoeken wij naar manieren om onze producten op een aantrekkelijke manier onder de aandacht te brengen. De recent geïntroduceerde Facebook Offers past daar heel goed in.

Jullie eerste Offer…

Op 21 september plaatsten we de eerste Facebook Offer op Arke Facebook. Dit was de Daily Dream Deal van die dag en had een verloopdatum van 1 dag. Het resultaat was nog niet heel bijzonder:

En toen?

Echter, de volgende dag plaatsten we een Facebook Offer op de ArkeFly Facebook pagina. Dit was een dusdanig goede aanbieding dat hij deze keer als een bom insloeg. Een halve week later stond de teller op 17.001 claims. Als die claims ook allemaal boekingen zouden worden, waren alle ArkeFly vluchten naar Dubai in één keer uitverkocht geweest.

De aanbieding van de offer was zo goed, dat we comments op Facebook tegen kwamen waarin mensen duidelijk te kennen gaven dat ze de prijs van de Offer niet geloofden en dachten dat het om een stunt ging en ze de aanbieding helemaal niet daadwerkelijk konden boeken. Ze moesten echter wel op de website van ArkeFly even de juiste aanbieding vinden:

Geen wonder dus dat de aanbieding van deze Offer uitverkocht raakte. Daarom hebben we besloten om vervolgens van meer tickets naar Dubai prijzen te verlagen en de Offer nog even door te laten gaan.

Wat is jouw verwachting van Facebook Offers?

Mijn verwachting is dat de nieuwigheid van Facebook Offers er snel af zal zijn omdat het door partijen te makkelijk gebruikt zal gaan worden voor minder interessante aanbiedingen. Op dit moment kan het goed werken vanwege de nog relatieve onbekendheid ervan. Maar indien je aanbieding goed is, geloof ik wel dat Facebook Offers over een langere termijn interessant kan blijven voor de consument.

Hoe gaat het verder met TUI Nederland op Facebook?

Facebook staat bij ons hoog op de prioriteitenlijst en dat betaalt zich uit. Arke was een tijd lang de hoogst genoteerde reisorganisatie in de Marketingfacts Engagement Top 100 en is inmiddels de grootste reisorganisatie op Facebook, Arke Gay Vakanties is de grootste Nederlandse gay-themed Facebook pagina, onze Facebook actie “Ontdek de wereld in 1 week” is een doorslaand succes en afgelopen vrijdag hebben we in samenwerking met Sneeuwhoogte.nl een schitterende actie rond ons wintersport product gelanceerd genaamd “Deel en Win(tersport)!”.

Over Dave Verzijl

Dave Verzijl is Online & Social Media Marketeer bij TUI Nederland. TUI Nederland is bekend van merken als Arke, ArkeFly, KRAS.NL, Holland International, Sunplugged, ROBINSON, KidsWorldClub en Lastminute.nl. Dave was o.a. werkzaam bij Ordina als technisch consultant, als gecertificeerd MCSD.NET developer bij Tam Tam en als webanalist bij een internetbureau. Bij TUI Nederland houdt hij zich voornamelijk bezig met online partnerships en social media marketing.
Twitter | LinkedIN

Dave, onwijs bedankt voor je verhaal en het kijkje in de sociale keuken bij TUI!

Gerelateerde Berichten

  • Een kijkje in het leven van Dave Verzijl, Online / Social Media Marketeer bij TUI Nederland

    Vind jij het ook zo interessant om te weten wat online marketeers zoal doen door…

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • Hoe online en social is de hedendaagse reiziger? [infographic]

    Lekker weg van alles en fijn de wijde wereld in trekken, op vakantie gaan gebeurt…

Categorie: Social media Tags: Arkefly, dave verzijl, facebook offers, plannen, TUI

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Reacties

  1. Petra van den Broek zegt

    5 oktober 2012 om 09:13

    Hoi, bedankt voor dit delen van dit verhaal!

    Kunnen jullie ook iets zeggen over de evt. Facebook-kosten? Ging alles via het eigen netwerk (likers) of is er ook betaald voor displays en/of clicks daarbuiten?
    Ben benieuwd.

    Groet, Petra van den Broek

  2. Dave Verzijl zegt

    5 oktober 2012 om 13:28

    In totaal hebben we enkel €8,- aan kosten gemaakt aan Facebook Ads. Dit is een vereiste van Facebook om een Offer te plaatsen. Het resultaat is verder puur door eigen fans en het virale effect bereikt.

    Dave Verzijl

  3. Abdulkadir zegt

    23 oktober 2012 om 12:37

    abdulkadir naar kenia

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Vakantiebeurs Expedia destinatiemarketing Social Media travel Airbnb onderzoek TripAdvisor KLM reviews TUI mobiel Facebook Google hotels reizen Booking.com instagram technologie NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring