• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Facebook ziet ‘wooing’ reisbranche als speerpunt in 2014

2 december 2013 door Annelies Hulshof

Schermafbeelding 2013-12-02 om 11.55.54

Volgens Marketing Week is Facebook van plan om de reisindustrie in de komende maanden flink te plezieren met een aantal evenementen, onderzoeken en advertentietargeting mogelijkheden. Het lijkt erop dat Facebook verandert van het snelst groeiende advertentieplatform tot een van de grootste in 2014.

Reorganisatie sales

In de afgelopen maanden is Facebook haar sales afdeling geleidelijk aan gaan reorganiseren. Ze zullen zich meer op branches gaan richten, dan dat ze zich richten op de aparte landen. Daarbij zijn ze voornamelijk op zoek naar vertegenwoordigers voor de reisbranche, die de uitgaven van de sector meer in lijn brengen met de grotere sectoren, zoals de financiële.

Facebook is aanwezig tijdens alle fasen van reizen

Deze week heeft Facebook een meeting georganiseerd met de top 40 van hun toekomstige klanten om een onderzoek te presenteren die uitwijst dat Facebook prominent is in alle fasen van het reizen (dromen, plannen, boeken, reizen en nagenieten).

Het onderzoek wijst uit dat meer dan de helft van de gebruikers (52%) zegt dat ze op Facebook begonnen te dromen over hun volgende vakantie, nog voordag ze geboekt hadden. Zelfs 95% van de mensen gebruikt Facebook voor tips voor toeristische activiteiten voordat ze op vakantie gaan.

Andy Pang, Measurementsolutions head van Facebook UK, zegt tegen Marketing Week dat hij hoopt dat de studie zal helpen om reisorganisaties het sociale netwerk te een belangrijk onderdeel te laten uitmaken van hun marketingdoelen. Hij voegt eraan toe dat de reisindustrie bij Facebook een belangrijke focus zal krijgen in 2014.

Veel van de marketing in de reisindustrie is gericht op SEO, echter is dat enkel van belang bij de plannings- en orientatiefase van de reiziger. Dit onderzoek wijst uit dat Facebook aanwezig is bij alle vijf de stadia die een reiziger door maakt. Vrienden en families op een foto op het strand voegt veel meer waarde toe aan de foto dan wanneer het een leeg strand is op een foto die gemaakt is voor een brochure.

Verbeteren tools voor targeting

Facebook wil bedrijven aanmoedigen om hun nieuwe Custom Audiences Tool te gebruiken om hun eigen CRM databases te koppelen aan de gebruikersgegevens van Facebook. Op die manier kunnen ze hun klanten beter segmenteren.

Facebook wil daarnaast ook haar advertentietargeting nog verder verbeteren zodat merken hun doelgroep verder kunnen segmenteren tot een groep die ‘travel intenders’ heet. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een speciaal soort algoritme die kan voorspellen wanneer de consument het web zal betreden met de intentie om een vakantie te gaan boeken in de komende tijd. Hierop kunnen merken dan inspelen.

Bron: Marketing Week

Gerelateerde Berichten

  • Facebook marketing in de reisbranche

    Nu het bereik van Facebook in Nederland bijna net zo groot is als dat van…

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • Social Media Week Glasgow

    Deze week was ik aanwezig bij een aantal events tijdens de Social Media week in…

Categorie: Destinatiemarketing, Social media Tags: Facebook

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

instagram technologie hotels TripAdvisor KLM reviews mobiel Booking.com reizen travel TUI Google Expedia NHTV destinatiemarketing Facebook Airbnb Social Media Vakantiebeurs onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring