Het tot stand brengen van een bepaalde emotie is in de reisbranche enorm belangrijk. Dat maakt immers dat een bestemming op een bucketlist verschijnt en het plannen van een reis gaat beginnen. En voor dat moment heeft Pure Latin America een Facebook-actie opgezet waarbij zij bestaande klanten als ambassadeurs inzetten om voor hen het veld in te gaan!

Inspiratie

Het creëren van een “kippenvel moment” door middel van een mooie video of foto van reizigers die een zoutvlakte oversteken, een reisverslag met leuke anekdotes of een virtuele onderdompeling in de lokale cultuur zijn zaken waar mensen door geraakt kunnen worden.  Een video die hierbij zeer tot de verbeelding spreekt:

Het ontstaan van een bepaalde emotie begint altijd met een eerste kennismaking. Dat kan gebeuren tijdens het eten van een bife de lomo in een Argentijns restaurant, op een Vakantiebeurs waar je figuurlijk mee op reis wordt genomen of op een feestje waar vrienden je in geuren en kleuren vertellen over al hun unieke reiservaringen. En naar deze vrienden, daar zijn we naar op zoek.

Facebookactie

Een reis is een middel om te komen tot deze unieke reiservaringen en blijvende herinneringen. Ons streven is om doormiddel van een Facebook actie op onze Facebook pagina, deelnemers op een ludieke manier te laten kennismaken met de smaak van Argentinië. We willen hen één van de mooiste en meest veelzijdige landen van Zuid-Amerika laten beleven. Hierbij belonen we zowel de mensen die ons helpen met het vergroten van onze naamsbekendheid, als ook de mensen die uiteindelijk bij ons een reis boeken. Zo zorgen we ervoor dat we onze bestaande klanten niet vergeten en ook hen waarderen en daarvoor belonen. Het is namelijk van belang om je niet alleen maar te richten op nieuwe klanten, maar vooral je bestaande klanten aandacht en waardering te geven, zij zijn immers onze ambassadeurs.

Wat houdt de actie precies in?

Via de actie zoeken wij ambassadeurs. Deze ambassadeurs zijn mensen die iemand kennen die erover zit te denken om binnenkort naar Zuid-Amerika te gaan, de destinatie waar wij specialist in zijn. Wij hopen dat deze ambassadeur de reiziger aan ons verbindt.

 

Wanneer hij of zij dat gedaan heeft en de geïnteresseerde ook daadwerkelijk een reis bij ons boekt, dan ontvangt de deelnemer hiervoor een goede fles rode en witte wijn van het Nederlands/Argentijnse wijnhuis Bodegas Salentein. En de nieuwe klant krijgt ook nog eens € 100,- korting op het landarrangement! Onder alle ambassadeurs wordt ook nog een  diner voor twee inclusief wijnarrangement bij Restaurant de Salentein in Nijkerk verloot.

Ambassadeurs moet je hebben, ambassadeurs moet je koesteren. En met deze actie hopen wij hen het gevoel te geven dat ze van veel waarde voor ons zijn.