• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Facebookactie om je bestaande klanten als ambassadeur in te zetten

12 november 2012 door Gábor Margés

Het tot stand brengen van een bepaalde emotie is in de reisbranche enorm belangrijk. Dat maakt immers dat een bestemming op een bucketlist verschijnt en het plannen van een reis gaat beginnen. En voor dat moment heeft Pure Latin America een Facebook-actie opgezet waarbij zij bestaande klanten als ambassadeurs inzetten om voor hen het veld in te gaan!

Inspiratie

Het creëren van een “kippenvel moment” door middel van een mooie video of foto van reizigers die een zoutvlakte oversteken, een reisverslag met leuke anekdotes of een virtuele onderdompeling in de lokale cultuur zijn zaken waar mensen door geraakt kunnen worden.  Een video die hierbij zeer tot de verbeelding spreekt:

Het ontstaan van een bepaalde emotie begint altijd met een eerste kennismaking. Dat kan gebeuren tijdens het eten van een bife de lomo in een Argentijns restaurant, op een Vakantiebeurs waar je figuurlijk mee op reis wordt genomen of op een feestje waar vrienden je in geuren en kleuren vertellen over al hun unieke reiservaringen. En naar deze vrienden, daar zijn we naar op zoek.

Facebookactie

Een reis is een middel om te komen tot deze unieke reiservaringen en blijvende herinneringen. Ons streven is om doormiddel van een Facebook actie op onze Facebook pagina, deelnemers op een ludieke manier te laten kennismaken met de smaak van Argentinië. We willen hen één van de mooiste en meest veelzijdige landen van Zuid-Amerika laten beleven. Hierbij belonen we zowel de mensen die ons helpen met het vergroten van onze naamsbekendheid, als ook de mensen die uiteindelijk bij ons een reis boeken. Zo zorgen we ervoor dat we onze bestaande klanten niet vergeten en ook hen waarderen en daarvoor belonen. Het is namelijk van belang om je niet alleen maar te richten op nieuwe klanten, maar vooral je bestaande klanten aandacht en waardering te geven, zij zijn immers onze ambassadeurs.

Wat houdt de actie precies in?

Via de actie zoeken wij ambassadeurs. Deze ambassadeurs zijn mensen die iemand kennen die erover zit te denken om binnenkort naar Zuid-Amerika te gaan, de destinatie waar wij specialist in zijn. Wij hopen dat deze ambassadeur de reiziger aan ons verbindt.

 

Wanneer hij of zij dat gedaan heeft en de geïnteresseerde ook daadwerkelijk een reis bij ons boekt, dan ontvangt de deelnemer hiervoor een goede fles rode en witte wijn van het Nederlands/Argentijnse wijnhuis Bodegas Salentein. En de nieuwe klant krijgt ook nog eens € 100,- korting op het landarrangement! Onder alle ambassadeurs wordt ook nog een  diner voor twee inclusief wijnarrangement bij Restaurant de Salentein in Nijkerk verloot.

Ambassadeurs moet je hebben, ambassadeurs moet je koesteren. En met deze actie hopen wij hen het gevoel te geven dat ze van veel waarde voor ons zijn.

Gerelateerde Berichten

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

  • Griekenland bezienswaardigheden online
    Griekse musea virtueel online en met WiFi

    Griekenland is druk bezig om online, met name, de culturele bezienswaardigheden van het land beter…

  • Ook jouw klanten gebruiken User Generated Content om zich te laten inspireren

    Reisorganisaties slagen er volgens nieuw onderzoek van Yahoo! niet in om de consument te voorzien…

Categorie: Customer service, Destinatiemarketing, Online PR en branding

Over Gábor Margés

Gábor Margés is mede-oprichter en -eigenaar van de reisorganisatie Pure Latin America. Pure Latin America kan worden beschouwd als Zuid-Amerika reisspecialist. Zij organiseren bijzondere reizen naar Argentinië, Chili, Colombia en Peru en hun ultieme doel is om reizen te ontwikkelen met een betekenis, reizen die een persoonlijke verrijking teweegbrengen, het creëren van een blijvende herinnering door middel van unieke ervaringen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Social Media onderzoek Facebook reizen mobiel travel Airbnb instagram TripAdvisor Booking.com TUI destinatiemarketing reviews KLM technologie Google hotels NHTV Vakantiebeurs Expedia

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 TravelNext