• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Nieuwe ronde, nieuwe kansen: 3 Flickr tips voor destinatie marketeers

21 mei 2013 door Jaap Hoogesteger

“Flickr, is dat niet die foto website die op sterven na dood is?” is wat ik dacht toen ik op verschillende websites nieuws over ‘het nieuwe Flickr’ zag verschijnen. Eén bezoek aan de vernieuwde site was echter genoeg om me te overtuigen: ik ga Flickr gebruiken en ik verwacht dat er met mij nog vele anderen zijn. En dat is precies de reden dat destinatie marketeers het ook moeten gaan gebruiken.

Nieuwe ronde

Zodra je Flickr bezoekt zie je direct dat het design van de site flink onder handen is genomen. Het ziet er strak uit en is, zoals je mag verwachten van een foto-site, visueel sterk.

Voorheen kon je slechts 100 mb aan foto’s per maand uploaden en de foto’s waren gebonden aan een maximum grootte van 10 mb per stuk. In ‘het nieuwe Flickr’ is de maximum grootte per foto 200 mb en het is nu ook mogelijk om video’s tot 3 minuten (met een maximum van 1 gigabyte) in HD kwaliteit te uploaden. De grootste verbetering van allemaal is nog wel de opslagruimte: vanaf nu krijg je (gratis) 1 terabyte aan opslagruimte! Hoeveel dat is? Met een 8 megapixel camera (zoals in een iPhone 5 of Samsung Galaxy SIII) zijn dat 436.906 foto’s.

terabyte 8mp

Nieuwe kansen

Ik kan dus voortaan al mijn (vakantie)foto’s gratis opslaan op Flickr en als échte Nederlander ben ik hier uiteraard erg van gecharmeerd! Mijn inschatting is dan ook dat het platform in ons land hierdoor een nieuwe boost zal krijgen. In eerste instantie zal dit voornamelijk in de laatste fase (sharing) van het reisproces zijn, maar het is niet ondenkbaar dat het platform ook in de inspiratiefase een rol gaat spelen. Mocht dit het geval zijn, dan kunnen de drie onderstaande tips je als (destinatie)marketeer op weg helpen.

  1. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit

    Net als bij de Instagram tips, geldt ook voor Flickr dat kwaliteit belangrijker is dan kwantiteit. Hoe mooier de foto, hoe beter deze jouw destinatie promoot. Dit betekent overigens nog steeds niet dat je vooral persfoto’s moet plaatsen waarop je een koppel romantisch van een mooi uitzicht ziet genieten. Laat zien hoe mooi het écht is. Belicht verschillende facetten van je destinatie op verschillende tijdstippen van de dag in verschillende jaargetijden.

  2. User generated content

    Sanne beschreef eerder al hoe je user generated content bij de promotie van je stad kunt gebruiken en ook op Flickr kun je hier gebruik van maken. Je kunt namelijk een gallery maken, een verzameling foto’s over een bepaald onderwerp of binnen een bepaald thema. Je kunt het gebruik van de galleries een beetje vergelijkbaar met de boards zoals die op Pinterest gebruikt worden, met als grote verschil dat je geen eigen foto’s in je galerij kunt zetten. Het gebruik van foto’s van anderen wordt dus gestimuleerd, maar je kunt wel zelf bepalen welke foto’s je gebruikt. Curated user generated content dus.

  3. Optimaliseer je foto’s

    Zorg dat je foto’s gevonden worden bij de zoekopdracht waar je op gevonden wilt worden. Eerder beschreef ik al vier richtlijnen voor Image Search Optimalisatie. De belangrijkste van deze richtlijnen gaat ook op voor Flickr: zorg dat de bestandsnaam van je afbeelding goed weergeeft wat er op de afbeelding te zien is. Voeg daarnaast ook een beschrijving en tags toe aan de foto om te zorgen dat je foto’s gevonden worden bij de gewenste zoekterm.

Gerelateerde Berichten

  • Vijf Instagram tips voor destinatie marketeers

    Eelco gaf ons maandag al een kijkje in de keuken van zijn leven als Instagram…

  • Ook jouw klanten gebruiken User Generated Content om zich te laten inspireren

    Reisorganisaties slagen er volgens nieuw onderzoek van Yahoo! niet in om de consument te voorzien…

  • 10 Social media tips voor effectieve destinatie marketing #SoMeT14EU

    Vrijwel elke Destinatie Marketing Organisatie (DMO) zet één of meerdere social mediakanalen in om hun…

Categorie: Destinatiemarketing, Online PR en branding, Social media Tags: destinatiemarketing, Flickr

Over Jaap Hoogesteger

Jaap Hoogesteger werkt als Social Media Marketeer bij Deloitte Nederland, hiervoor was hij als social media marketeer verantwoordelijk voor de social strategie van Sundio Group. Daarvoor studeerde hij E-Travel/E-business aan de NHTV in Breda en liep zijn afstudeerstage bij TravelNext. Tijdens zijn studie was hij actief als content manager bij Youropi.com. Zie ook zijn Google+ profiel.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TUI Social Media Expedia reizen travel destinatiemarketing Facebook Vakantiebeurs KLM mobiel hotels instagram Booking.com reviews TripAdvisor NHTV Airbnb Google technologie onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext