• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Garuda Indonesia NL op Facebook deel 2

2 augustus 2012 door Annelies Hulshof

In deel 1 van Garuda Indonesia Nederland op Facebook had ik het over de content strategie van Garuda. Op basis van een aantal belangrijke punten die Peter MinkJan in zijn boek Scoren met Facebook Marketing noemt heb ik gekeken naar de Facebook pagina, en zagen we hoe ze ervoor zorgen dat hun fans enthousiast blijven en hoe ze de interactie met hen aangaan. In dit deel ga ik in op de betrokkenheid van de fans van Garuda.

Betrokkenheid van je fans is waardevol

Staar je als organisatie niet blind op het aantal fans, zonder de benodigde betrokkenheid heb je hier niets aan. Interactie is de sleutel tot bereik en verwijzend verkeer en maakt je Facebook fans pas echt waardevol. Onder interactie wordt een like, reactie of een klik op de post verstaan. Iedere interactie die een bezoeker met een update van een pagina heeft, kan gezien worden als betrokkenheid/engagement.

Facebook heeft een algoritme ontwikkeld waarmee bepaald wordt of, en hoe lang, een bericht op de wall van een fan komt. Dit algoritme heet EdgeRank. Facebook berekend deze EdgeRank met een geheime formule, maar aangenomen wordt dat er vooral gekeken wordt naar het aantal interacties tussen fan en pagina.

Pagemonitor berekend dagelijks de Engagement Ratio (IPM+) voor duizenden pagina’s met de volgende formule:

Hoe betrokken is Garuda Indonesia Nederland dan op Facebook?

Marketingfacts houdt in de Marketingfacts Engagament Top 100 bij welke Nederlandse Facebookpagina de meeste engagement heeft. Interessant om te zien is dat de Facebookpagina van Garuda op dit moment de 27e plaats inneemt. Op de voet gevolgd door de Facebookpagina’s van Sunweb, Roompot vakanties en Arke.

 

De data van deze lijst is afkomstig van PageMonitor.nl in samenwerking met Yes2web. Wil je zelf een analyse maken? Dat kan op: https://app.conversocial.com/profiler/

Geinpireerd door: Scoren met Facebook Marketing en Foodnext

Gerelateerde Berichten

  • Garuda Indonesia NL op Facebook deel 1

    Founded in 1949 en sinds 30 maart 2010 actief op Facebook. De pagina van luchtvaartmaatschappij…

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • VakantieVeilingen.nl zet Facebook in voor veilingen

    VakantieVeilingen.nl biedt haar circa 175.000 Facebook fans de mogelijkheid om via het grootste social media…

Categorie: Social media Tags: betrokkenheid, engagement, Facebook, Garuda, marketing, Peter Minkjan

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Reacties

  1. Martin van Kranenburg zegt

    3 augustus 2012 om 08:22

    Erg leuke tool! Verslavend, ik voel hier een aanvulling op de Top 100 Twittergids maar dan voor Facebook en Travel. Leuk, gaan we oppakken. Ik heb even de Top 3 uit de Twittergids Top 100 gecheckt zag dan KLM een IPM score had van 5.06, Centerparcs een score van 9.65 en Roompot komt als de beste uit de bus met een 14.57. Natuurlijk ook even Micazu gecheckt met een mooie score van 18.02.

    Leuk dit soort tools. Ze zeggen niet alles maar het geeft een mooie indicatie.

    Check hier ook je score en laat het hieronder weten wat de IPM is van jouw pagina is.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb instagram Expedia destinatiemarketing mobiel Google KLM hotels reviews Vakantiebeurs TUI NHTV technologie travel Social Media Booking.com reizen onderzoek Facebook TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring