• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Gastcollege Saxion Hogescholen

26 september 2007 door Martin van Kranenburg

Wat zijn de succesfactoren van een website? Deze vraag staat morgen centraal en het publiek bestaat uit 180 studenten van de Saxion Hogescholen. De studenten volgen 3 verschillende opleidingen: Hoger Hotelonderwijs, Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs en Facility Management. Alle studenten hebben vooraf een individuele opdracht ingeleverd waarbij zij drie toonaangevende websites naar keuze hebben geanalyseerd. Op basis van eigen selectiecriteria is vervolgens bepaald welke sites ze het beste vinden.

De meest gebuikte selectiecriteria voor een succesvolle website is met stip de overzichtelijkheid van websites. Daarna spelen vormgeving, volledigheid en kleurgebruik een belangrijke rol. De beste websites waren Sodexho en Facilicom (Facility Management), Bilderberg en Kurhaus (Hoger Hotelonderwijs) en OAD en de Efteling (HTRO).

Eens kijken of deze sites na de kritische succesfactoren die wij hanteren nog steeds bovenaan staan. Dat belooft een leuke middag, ik heb er zin in.


Gerelateerde Berichten

  • Gastcollege NHTV Management Toerisme

    Vanochtend de dag begonnen met het geven van een gastcollega voor 40 vierdejaars studenten Management…

  • Gastcollege NHTV 17 I 09 I 2008

    Net als vorig jaar mocht ik ook dit jaar een gastcollege verzorgen over online marketing…

  • Gastcollege NHTV Management Toerisme

    Vanochtend de dag begonnen met het geven van een gastcollega voor 40 vierdejaars studenten Management…

Categorie: Opleiding en ontwikkeling, Specials Tags: Libralab, Saxion Hogesholen

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Student Saxion zegt

    11 oktober 2007 om 17:23

    Zeer goede en complete presentatie!
    Niet zo ouderwets en oudbollig, maar een levendige en vlotte presentatie.

  2. Saxion Studentje zegt

    22 oktober 2007 om 08:40

    Heel erg informatief en leuk gepresenteerd! Interessant om naar de luisteren. Erg leerzaam! Thx

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb Expedia instagram destinatiemarketing Facebook onderzoek NHTV Vakantiebeurs KLM reizen travel Booking.com reviews technologie Google mobiel hotels Social Media TripAdvisor TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring