4 juni 2008 was het zover. Het seminar ‘Internet en Uitgeven’ maakte zijn opwachting. LECTRIC Internetopleidingen koos de Hogeschool voor de Kunsten in hartje Utrecht als locatie (toplocatie overigens). Het seminar mocht ik samen verzorgen met Steven Pieneman. Hieronder lees je een kort verslag van de weblogger van Lectric:

Martin van Kranenburg lichtte helder toe hoe de uitgever het online platform voor zich kan laten werken. Wat zijn de trends? Hoe behaalt u conversie? Maak van uw bezoeker een boeker en verdien geld met uw site. Genoeg stof om even in te laten werken. Martin vervolgt en weet de zaal te boeien met een uiteenzetting over hoe de uitgeverij een crossmediale aanpak realiseert en uitnut. Behaal maximaal, meetbaar en winstgevend resultaat. Van klassieke publisher naar online retailer. Steven Pieneman gaf de toehoorders zijn visie op de online adverteerder: hoe speelt u in op veranderende prijsmodellen. En wat zijn de trends aan adverteerderzijde?

Kerngedachte: uitgever, wees internetminded!

Het was echt een leuke middag en de uitgeverijbranche is ontzettend boeiend. Net als in de reiswereld enkele jaren geleden, zie je dat de uitgevers nu aan het begin staan van een nieuwe manier van denken en werken waarbij internet leidend wordt.