Roomlr is de nieuwe internationale zoekmachine voor vakantiehuizen. Met een database van 1,4 miljoen een leuk alternatief om wereldwijd snel en simpel je vakantiehuis en appartement te zoeken. De man die werkte bij Booking.com, Easytobook.com en Isango.com vond dat het tijd was voor een nieuwe standaard, een online plek waar je (net als je hotels en je vliegticket) snel je vakantiehuisje of zakelijk verblijf boekt.
Een van de redenen om dit initiatief te starten was om te voorzien in de vraag van consument en aanbieder zegt eigenaar Bas Lemmens tegen Sprout. Online hotelboekingen zijn al ruimschoots volwassen, maar vakantiehuizen staan nog in de kinderschoenen, het was gemakkelijk te denken dat er behoefte is aan een bepaald startpunt. Dat moest Roomlr worden. Aan de kant van de aanbieder was er volgens Bas behoefte aan een groter bereik. En dus is Roomlr beschikbaar in Engels, Nederlands, Duits, Italiaans, Frans, Russisch, Spaans en Portugees.
Saillante details; voorlopers worden onderdeel
De voordelen voor aanbieders? Die kunnen internationaal gaan! De voordelen voor de consument? Die kunnen hun chalet, woonboot, appartement of huis zoeken in een aanbod dat met die 1,4 miljoen locaties nu al groter is dan dat van AirBnB (600.000). Saillant detail: Housetrip & Wimdu (AirBnB’s concurrenten) zijn al aangesloten en ook met AirBnB zelf is Roomlr in gesprek. Dit gaat mogelijk een nog grotere verandering teweegbrengen dan de ‘nieuwe markt’ die AirBnB tot nu toe heeft neergezet.
Affiliatieprogramma’s als volgende doel
Are we getting bigger? Als het aan de eigenaar ligt wel. De achterliggende strategie komt overeen met die van Booking.com; met het grootste aanbod de markt naar je toetrekken waar o.a. Belvilla, Novasol en Booking in mee zijn gegaan. Het doel is om snel groot te worden en dan affiliatieprogramma’s naar ons toe te trekken met andere grote jongens als KLM en Skyscanner naar Roomlr, zegt Bas tegen Sprout.
Commissies worden in bepaalde gevallen gedeeld, in alle andere gevallen wordt betaald voor de leads gerekend met een prijs per klik. We zullen zien of de conversiemodellen (het verdienmodel) van Roomlr in de toekomst ook geavanceerder gaat worden.
Eén reactie