• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

GESPOT in travel: verwachtingsmanagement in fotogrammetrie

23 mei 2017 door Lobke Elbers

Van de kamers staan er vaak maar een paar foto’s op de website van het hotel, maar ook op de sites van boekingsengines, metasearch engines en touroperators, blijft de imagery vaak beperkt. Dat terwijl het belang van visuele content voor het vertrouwen van de consument ongeacht welke generatie, alleen maar meer wordt. De visuele trends voor travel in 2017 laten reeds een hoge mate van creativiteit zien maar dit is uiteraard meer gericht op marketingdoeleinden. Drone fotografie, VR en vlogvideo’s en user generated content worden uitgeprobeerd om de verwachtingen vooraf te managen én het merk te bouwen. Maar er is meer.

Iedereen mobiele fotograaf

De ontwikkelingen in het mobiele landschap, verbeteringen aan de camera’s van smartphones zorgen ervoor dat reizigers met hun mobiele telefoon content relatief kwalitatieve content kunnen maken en delen. Sommige reisorganisaties plukken hier de vruchten van door goede mobiele content – gemaakt door hun klanten – te gebruiken in de fotostream op hun websites. Zo ontstaat er een representatiever beeld van de werkelijkheid en verdwijnen langzaam de te-gelikte marketingplaatjes die vroeger voornamelijk eerdergenoemde websites sierden.

Panorama’s, 360 views en livestream kunnen allemaal met smartphones uitgevoerd worden. De hele experience en de omgeving kan instant visueel gemaakt worden voor toekomstige klanten.

Uiteraard lenen deze opties zich goed voor de travel en hospitality industrie waardoor reizigers in staat worden gesteld locaties en accommodaties van alle kanten te zien, maar nooit zie je het totaalplaatje. De beelden zijn namelijk niet aan elkaar verbonden geraakt.

3D hotel imagery: fotogrammetrie

Een verbonden beeld, is het enige beeld wat een representatie geeft van de werkelijkheid, ook wel 3D. Bovenstaande video is een 3D video van een hotel in Istanbul dat met 10.000 foto’s is vastgelegd. Van elke kamer zijn meer dan honderd foto’s gemaakt. Veel meer images dus dan op een reguliere website van een hotel staan, daar blijft het hooguit bij 5 foto’s van een hotelkamer, aangevuld met images van de lobby, het restaurant, zwembad, tuin en spa.

Het unieke aan het project is dat alle foto’s aan elkaar zijn gemaakt, waardoor er 1 model is ontstaan van het hele hotel (zie video hierboven). Het voordeel is dat gebouwen, hotels, maar ook historisch belangrijke gebouwen vastgelegd en vereeuwigd kunnen worden met deze techniek.

Maar wat als je die stad in 3D zou willen vastleggen? Wat als je niet alleen het beeld van één punt wil kunnen bekijken, maar van alle kanten wil kunnen in- en uitzoomen? Het bedrijf Oddviz zit achter het concept en de techniek genaamd: fotogrammetrie.

Content in relatie tot verwachtingsmanagement

De fotogrammetrie methode zorgt ervoor dat niet elk punt vanuit verschillende hoeken vastgelegd hoeft te worden, maar de oppervlaktes krijgen vorm door een beperkt aantal foto’s. De beelden zijn daardoor ook niet zo scherp, maar de voorstelling is meer dan duidelijk. Het gebouw wordt geheel zichtbaar aan de binnenkant, inclusief gangenstelsel en kamerstelsel.

Gerelateerde Berichten

  • Hoe komt een hotel aan zijn sterren?

    Wat betekent welke ster? Wanneer verdien je als hotel nou welke ster? En is het…

  • Facebook, haar gebruikers en travel: traditioneel targeten, creatieve content maken of toch met pixels adverteren?

    Hoe meer consumenten hun tijd doorbrengen op Facebook, hoe meer details er verzameld worden van…

  • 47% van de marketeers vindt zijn online kennis te beperkt

    Recent onderzoek van NIMA toont aan dat bijna de helft van de Nederlandse marketeers (47%)…

Categorie: Marketing, Online PR en branding, Technologie

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Google reviews hotels technologie Expedia KLM travel mobiel Facebook onderzoek reizen TripAdvisor NHTV Vakantiebeurs Social Media destinatiemarketing instagram Airbnb TUI Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring