• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De visuele trends van 2017 voor travel

31 maart 2017 door Lobke Elbers

Ontwerpers, designers en marketeers moeten niet alleen op de hoogte zijn van de trends op het gebied van design op dit moment, maar ook alert zijn op wat komen gaat. Door je als reisorganisatie of als aanbieder in travel, leisure en toerisme bewust te zijn van opkomende trends, kan creativiteit voor je brand nog meer doorgang vinden. Leading content platforms zoals Adobe Stock, maar ook Getty Images, iStock en andere stocksites zijn daar continu mee bezig. We gingen voor jou de door hen genoemde trends af.

Kijk van boven

Omgevingsfotografie en film begon al een aantal jaar geleden door de komst van drones in de wereld van fotografie en film. De zogenaamde geo shots dragen bij aan het neerzetten van een volledig beeld waarin bijvoorbeeld een accommodatie zich bevindt. Op dit moment zijn we in staat om foto’s te nemen vanuit hoeken en uitzichten die daarvoor enkel per helikopter zouden kunnen lukken. De populariteit van ‘views from above’ stijgt en laat ongekend mooie patronen zien. Voor inspiratie zou ik dit artikel aanbevelen:

Award winning foto’s met drone fotografie

Moderne digitale art

Vanuit Instagram groeit de vraag naar haast kunstzinnige impressies en sfeerbeelden van bestemmingen. Compositie moet kloppen. Reflectie van de zee moet volop aanwezig zijn en het liefste staat er 1 object centraal. Zoals een palmboom, of een bootje op zee. Hoe simplistischer hoe beter. Met technologie mag er aan de content gesleuteld worden. Scherper stellen, meer helder maken of een mooie lay- over eroverheen zoals we dat ook van Instagram kennen.

Emotionele communicatie

Een trend is pas succesvol als het op een ultieme manier je publiek raakt of verbindt. Zowel designers als consumenten realiseren zich sneller dat goede kunst of goede afbeeldingen veel meer kunnen realiseren zoals het daadwerkelijk ondernemen van actie (boeken van vakantie bijvoorbeeld), in welke vorm dan ook zegt Adobe. Images met een narratief, oftewel beelden die verhalen vertellen en emoties bevatten, verleggen steeds verder de grenzen van wat ‘goede content’ is. Beelden met betekenis of een diepere laag dus.

Korte content (zoals korte video’s) krijgt daarbij een grote uitdaging. Een korte video van 6 seconden zou eenzelfde soort verhaal moeten kunnen vertellen als een longread artikel. De aanwezigheid van een begin, midden en eind is de makkelijkste truc hiervoor, volgens de stocksites.

Bewegingsvrijheid

Boomerangs zijn populair. Bewegend beeld is hot. De hype rondom snaps en Instagram stories, maar ook de Vine populariteit van een paar jaar geleden bevestigen dit telkens weer opnieuw. We vinden het als consument leuk om kort naar een GIFje van zwiepende palmbomen te kijken, een surfer zijn golf zien pakken, of timelapses van zonsondergangen op unieke plekken te zien.

Boomerangs en andere zogenoemde cinemagraphs zijn relatief nieuw in het medialandschap. Ze verbinden foto’s en video’s met loops. De blend van foto en video brengt een nieuwe vorm van creativiteit met zich mee waar de natuurlijke eigenschappen van reizen, ontdekken en het in beeld brengen van locaties perfect bij passen.

Simpel maar waar

Less is more. De wereld is klaar voor de natuur en voor de waarheid. Net als de consument, worden ook reisorganisaties zich steeds bewuster van hoe zij omgaan met de wereld, de mensen en natuur. Authenticiteit zonder opmaak. Editorial fotografie met bijvoorbeeld highlights op het gebied van cultuur en natuur spreekt de moderne consument steeds meer aan. We willen samen transparantie en authenticiteit omarmen. Dit is begonnen toen user generated content de boventoon ging voeren op onder andere reviewsites.

Purpose boven schoonheid

In lijn daarvan ligt het connecten met locals. We willen steeds meer dat reisorganisaties ons niet alleen brengen naar mooie bestemmingen maar ons ook kennis laten maken met het echte leven en de gemeenschappen aldaar. Op social media moeten we daarom ook niet alleen het picture perfect plaatje bieden, maar het verhaal achter een bestemming wordt steeds meer van belang omdat de consument dit verwacht.

Beeld van de werkelijkheid

Dealend met alle gebeurtenissen in de wereld op het gebied van geopolitiek en andere conflicten en rampen, zorgen ervoor dat gruwelijke beelden naar buiten komen. Oncomfortabel om naar te kijken, maar niet te negeren zegt onder andere Adobe. Fotografie zal altijd in zijn kracht staan met een eerlijk beeld van de werkelijkheid. Je houdt de consument ook niet voor de gek. Alle happenings die met name afgelopen jaar ook Europa troffen, raken mensen en dus ook reizigers diep. Maar door erover te blijven spreken en te delen, ook als reisorganisatie, maakt de wereld wakker en minder angstig om toch te blijven reizen naar alle mooie bestemmingen.

2017

Met nieuwe tools, nieuwe consumentverwachtingen en nieuwe trends, zijn designers nog vrijer om mooie content te maken. Originaliteit en echte connecties kunnen maken met de consument, is wat brands dit jaar meer van elkaar kan gaan onderscheiden. Met diversiteit in het achterhoofd, wat alle stocksites beamen, worden storystelling en branding op een persoonlijke manier waardevoller dan ooit. En dat is ook goed nieuws voor reizigers, toch?

Gerelateerde Berichten

  • Travel trends 2014 #etravel14

    Tessa aan de Stegge van Cherry Picker heeft de deelnemers op #etravel 14 meegenomen in…

  • Gespot: Travel Trends 2014

    Voor het vierde jaar op rij geeft onze Belgische collega Travelmedia een trendrapport uit over…

  • Online ontwikkelingen om op in te spelen in 2017 voor travel

    Het is al bijna een traditie. De afgelopen jaren (zie hier 2015 en 2016) gaf…

Categorie: Online PR en branding Tags: branding, content creators, Content trends, desigm

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Digitaal en dynamisch adverteren binnen travel & hospitality: welke triggers gebruik je? | TravelNext schreef:
    24 april 2017 om 13:01

    […] travel betekent dit dat reismerken kunnen retargeten met video’s en afbeeldingen en real-time prijzen en beschikbaarheid. In de reisindustrie hebben onder andere Marriott en […]

  2. Beeldcommunicatie in travel - een vergeten influencer in het jaar van duurzaam toerisme | TravelNext schreef:
    26 april 2017 om 12:54

    […] sterke visuele componenten die razendsnel digitaal verspreid worden. Beelden in travel zijn hot en beïnvloeden het reisgedrag van toeristen. Tijd om ons tijdens het UNWTO International Year of Sustainable Tourism for […]

  3. GESPOT in travel: een hotel in 3d imagery | TravelNext schreef:
    23 mei 2017 om 11:19

    […] terwijl het belang van betrouwbare visuele content eigenlijk alleen maar hoger wordt. De visuele trends voor travel in 2017 laten een hoge mate van creativiteit […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie Facebook instagram mobiel travel Expedia destinatiemarketing Vakantiebeurs TripAdvisor reizen reviews KLM Airbnb NHTV Booking.com Social Media TUI Google onderzoek hotels

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext