• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Google Adwords blijft groeien in tijden van crisis

15 februari 2009 door Martin van Kranenburg

Volgends een recent onderzoek van Traffic4u hebben ook het laatste kwartaal van 2008 aanbieders in de travel sector onverminderd ingezet op zoekmachine marketing. In een periode waarin het ene na het andere verontrustende bericht over de economische situatie het nieuws haalde, lijken aanbieders hun marketingbudget het liefst in te zetten in meetbare kanalen waarmee aangestuurd kan worden op resultaat. In dezelfde periode in 2007 was er nog een lichte daling te zien in gemiddelde CPC (-3%) terwijl we in Q4 van 2008 een lichte stijging constateren (4%) . Dit is opmerkelijk te noemen aangezien in Q4 van 2007 de kredietcrisis in Europa nog niet was aangekomen, en de kredietcrisis in Q4 van 2008 op volle toeren was.

Het resultaatgerichte karakter en de meetbaarheid van zoekmachine marketing zullen voor marketeers belangrijke argumenten zijn om op dit kanaal in te blijven zetten. De mogelijkheden van het internet werken het vergelijkende karakter van de Nederlandse vakantieganger in de hand. De verslechterende economie maakt dat de consument nog meer dan voorheen op zoek zal gaan naar de meest voordelige deal. Het internet is hiervoor het ideale middel, en aanbieders zullen hierop dus nog meer in moeten gaan spelen. Niet alleen door goed ingestoken campagnes in zoekmachines, maar ook door de eigen site zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken.

Gerelateerde Berichten

  • Google automatisch aanvullen:

    The almighty Googlemachine weet meer over ons dan we misschien zelf weten. Ook hoe we…

  • Reizen blijft grootste segment: Groei online verkoop 9%

    Ondanks de aanhoudende crisis is de omzet door verkoop van producten en diensten via internet…

  • Google komt met gratis advertentiemanagementtool

    Google gaat een gratis advertentiemanagementdienst aanbieden. Het is een van de eerste acties om zijn…

Categorie: E-commerce, Webanalytics Tags: Google Adwords groei, Traffic4u

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Social Media technologie travel destinatiemarketing Google Facebook Vakantiebeurs Booking.com instagram TUI Airbnb reizen mobiel Expedia KLM NHTV TripAdvisor reviews hotels onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring