• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Google maakt adverteren bij merknaam concurrent mogelijk

4 augustus 2010 door Martin van Kranenburg

Gespot op nu.nl: Google maakt het bedrijven mogelijk om te adverteren bij zoekresultaten waarin merknamen van concurrenten voorkomen. De zoekmachine wijzigt daartoe zijn merkbeleid voor Europa en de Europese Vrijhandelsassociatie (EVA). De nieuwe regels worden op 14 september van kracht. Als gebruikers bijvoorbeeld het merk van een televisiefabrikant intypen, kunnen zij relevante advertenties te zien krijgen van verkopers, recensiewebsites en tweedehandswinkels, evenals advertenties van andere fabrikanten”, zo meldt Google woensdag.

De wijziging komt voort uit een vonnis van het Europese Hof van Justitie van maart dit jaar, waarin wordt gesteld dat de zoekmachine het merkenrecht niet schendt met het verkopen van zogenaamde ‘keywords’. Bedrijven kunnen keywords aankopen waardoor hun advertentie zichtbaar is bij zoekopdrachten waarin een merknaam van een concurrent voorkomt.

Google benadrukt dat zijn beleid rond advertentieteksten verder ongewijzigd blijft: “Onbevoegde adverteerders zullen niet in staat zijn om een bewaakte term in de vorm van een merknaam in hun advertentietekst op te nemen. Het nieuwe merkbeleid is louter van toepassing op het gebruik van zoekwoorden.”

Gerelateerde Berichten

  • FaceBelt maakt social seating mogelijk bij alle airlines door mobiele app

    Het is ons allen waarschijnlijk niet voorbij gegaan dat KLM vorig jaar haar intrede heeft…

  • Getarget adverteren nieuwe mogelijkheid in de reisbranche

    Locatie is de toekomst, Google loopt voorop Afgelopen maandag is het zes jaar geleden aangevraagde…

  • De drie voordelen van een Google Plus lokale bedrijfspagina

    Hoe zet je Google Plus optimaal in als hotel, restaurant, reisbureau of ander lokaal bedrijf?…

Categorie: Affiliate marketing, Marketing Tags: Adverteren op merknaam, Google

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

destinatiemarketing instagram KLM technologie reviews onderzoek Expedia Google reizen mobiel Booking.com Airbnb Facebook TUI NHTV Social Media Vakantiebeurs TripAdvisor hotels travel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring