• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Google’s volgende stap in Travel: Field Trip

2 oktober 2012 door Lars Sang Mo Boom

Elke stap van Google richting de reisindustrie wordt nauwlettend in de gaten gehouden. Want ja, als Google ook reizen gaat aanbieden, hoe met het dan met onze eigen sites en affiliates? Google komt nu met Field Trip, en opnieuw staat de wereld op scherp.

Stimulans voor de reisindustrie

Dat Google in reizen gaat is op zich een goede ontwikkeling. Hun technologische drive voor oplossingen voor de consument zou een stimulans moeten zijn voor de reisindustrie om hier ook in mee te willen. Helaas zie je daar veel stilstand in innovatie en juist het angstvallig tegenhouden hiervan.

Field Trip

Een nieuw initiatief van Google is Field Trip. Hiermee biedt het de gebruiker een digitale reisgids op de smartphone. Field Trip is jouw gids voor de coole, verborgen, en unieke dingen in de wereld. Het staat altijd ‘aan’ en draait op de achtergrond op je telefoon. Als je dicht bij iets interessants bent, verschijnt er een kaart met informatie over de locatie. Geen klik nodig. En als je een headset hebt aangesloten kan het zelfs de informatie voorlezen. De content wordt geleverd door diverse leveranciers.

Highlights

★ Ontdek duizenden interessante plaatsen/ervaringen die vallen onder de volgende categorieën: Architectuur, Historische Plaatsen & Events, Lifestyle, Aanbiedingen en Deals, Food Drinks & Fun, Film locaties, Outdoor kunst en Obscure Bezienswaardigheden.

★ Ga op een Field Trip terwijl je rijdt. Field Trip kan detecteren wanneer je rijdt en automatisch “praten” over interessante plaatsen en ervaring om je heen.

★ Leg de herinnering aan een speciale plaats vast door het delen van een wonderbaarlijke ontdekking via e-mail en sociale netwerken, zoals Google+, Twitter en Facebook.

En nu?

Als Field Trip een voorbode is op hoe Google zich in Travel gaat mengen dan biedt dat Online juist volop kansen. Aan de andere kant zal Field Trip een vervanger kunnen worden van bijvoorbeeld lokale tourguides. Je kan nu zelf een leuke toer lopen of rijden met enkel je smartphone op zak.

Kansen voor de reisindustrie zijn om hier op in te haken en met Google Offers te gaan werken. En maak gebruik van het delen van de content. Zorg voor een goede Google+ pagina. En wees actief op de social networks waar Field Trip ook actief is.

Het maakt mij ook duidelijk dat Google dus richting Content gaat, en die middels verschillende technische snufjes aan de gebruikers toegankelijk maakt.

Review

De collega’s van CNET hebben Field Trip al geprobeerd en hier een review post van gemaakt.

Download

Google Field Trip is nu nog alleen te downloaden in de Google Play store.

Gerelateerde Berichten

  • Google Travel: gaat Google zich mengen in de reisbranche?

    (verslag door Bob van Beers, student NHTV en gastblogger op Reismanagers.nl) Voorafgaand aan de WTM…

  • Facebook Messenger op KLM.com volgende stap sociale mediastrategie
    Facebook Messenger op KLM.com volgende stap sociale mediastrategie

    KLM heeft in Japan, Zuid-Korea en Zuid-Afrika Facebook Messenger customer chat geïntroduceerd op KLM.com. Bezoekers…

  • Transavia zet met retargeting volgende stap in communicatie
    Transavia zet met retargeting volgende stap in communicatie

    Transavia test samen met OMX, de digitale tak van OMS en digital agency NMPi, de…

Categorie: E-commerce Tags: Field Trip, Google, mobile, reisgids

Over Lars Sang Mo Boom

Lars Sang Mo Boom helpt graag mensen tijdens hun reis van digital immigrant naar digital native. Hij haalt waarde uit het leven door te werken met studenten, jongeren en marketeers met als grootste uitdaging om gedragsveranderingen te realiseren. Een echt travel-dier dat inmiddels zijn plek in de Digital wereld heeft gevonden. Niet als eindbestemming, maar als onderdeel van de Permanent Beta filosofie. Zijn bedrijf Boombuzztic en stichting Digital Future Foundation zijn manieren om zijn passie met de wereld te delen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Jeroen Beelen zegt

    2 oktober 2012 om 16:52

    Hoi Lars, had er over gelezen op de Huffington Post site. Leuk dat je er een artikel aan wijdt. Dit lijkt me – via een app als tussenstation – de weg naar Google Glass. Hoop dat de app snel in de iTunes store te vinden is.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook Google Booking.com travel Social Media Expedia onderzoek Vakantiebeurs KLM hotels Airbnb destinatiemarketing instagram TripAdvisor technologie reizen reviews mobiel TUI NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring