Voor Lectric opleidingen mag ik regelmatig Incompany trainingen verzorgen. De laatste tijd is er veel vraag van uitgevers. In mijn ogen ook terecht want uitgevers worden de nieuwe retailers. En ze staan dus voor een nieuwe uitdaging want het gaat allang niet meer over bereik alleen. Maar over het resultaat; wat levert mij die advertentie nu daadwerkelijk op.

De laatste maanden heb ik al met veel plezier trainngen gegeven voor IDGThiemeMeulenhoff en Sanoma Uitgevers. Wat een mooi beroep dat uitgeven en wat een mogelijkheden liggen hier. Het mooie is dat uigevers op een goudmijn zitten want ze hebben al veel en unieke content.  En laat zoekmachines hier nu gek op zijn. Maar dan moet je de kennis rondom SEO en SEA wel goed gaan inzetten. En daar liggen nog veel kansen. Ook hier zit het succes in de details en het consequent toepassen. Maar het gaat niet om bereik alleen het gaat om vooral ook om conversie. Hoe zet je de bezoekers aan tot de gewenste acties.

De uitgeverijbranche staat dus voor een nieuwe uitdaging. Internet wordt steeds belangrijker. Inkomsten uit print advertenties dalen. Budgetten van adverteerders verschuiven steeds meer naar online. De lezer besteedt veel meer tijd online en wordt ook onderdeel van het productieproces. De oplages dalen en op internet is informatie overwegend gratis. Dus hoe gaat een uitgever in de toekomst geld verdienen met internet?

Leer hier meer over dit Gratis Seminar