Griekenland is druk bezig om online, met name, de culturele bezienswaardigheden van het land beter zichtbaar te maken. Dit keer zijn de musea aan de beurt en zullen de sites van de musea worden aangepast en worden voorzien van virtuele tours. Het gaat om mobiele virtuele tours om zo bezoekers online alvast een unieke ervaring te kunnen geven. Tevens wordt er een WiFi netwerk geïnstalleerd in de 30 meest populaire musea van het land. Later volgen 88 andere musea en ook de archeologische sites. Zo kun je online tijdens je bezoek niet alleen op je mobiel een virtuele tour bekijken, maar ook direct je ervaringen en foto’s delen via social media.

E-ticketsysteem in de maak voor Griekse musea en sites

De Grieken geven hun online marketingstrategie voor hun culturele trekpleisters verder vorm met een systeem om e-tickets te verkopen. Nu kunnen kaartjes voor musea en archeologisch sites in Griekenland alleen bij de kassa van de betreffende bezienswaardigheid worden aangeschaft. Soms zijn er voordelige combinatie mogelijk van een musea en archeologische site in een bepaald gebied. Met de komst van een systeem om online kaartjes te kunnen verkopen verwacht de Griekse Minister van Toerisme een boost in de verkoop van het aantal entreebewijzen voor Griekenland’s highlights.

Ruimere openingstijden van musea en archeologische sites vanaf april

Vanaf april tot en met het einde van het toeristenseizoen in oktober gaan de 30 meest populaire musea in Griekenland langer open. De openingstijden worden aangepast om zo toeristen van cruiseschepen meer mogelijkheden te bieden om de musea te kunnen bezoeken. Ze blijven relatief een korte tijd op een Griekse vakantiebestemming en de musea werden regelmatig overgeslagen voor een bezoek. Beperkte openingstijden was een belangrijk argument hiervoor.