• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Griekse musea virtueel online en met WiFi

13 januari 2014 door Bas Wanrooij

Griekenland is druk bezig om online, met name, de culturele bezienswaardigheden van het land beter zichtbaar te maken. Dit keer zijn de musea aan de beurt en zullen de sites van de musea worden aangepast en worden voorzien van virtuele tours. Het gaat om mobiele virtuele tours om zo bezoekers online alvast een unieke ervaring te kunnen geven. Tevens wordt er een WiFi netwerk geïnstalleerd in de 30 meest populaire musea van het land. Later volgen 88 andere musea en ook de archeologische sites. Zo kun je online tijdens je bezoek niet alleen op je mobiel een virtuele tour bekijken, maar ook direct je ervaringen en foto’s delen via social media.

E-ticketsysteem in de maak voor Griekse musea en sites

De Grieken geven hun online marketingstrategie voor hun culturele trekpleisters verder vorm met een systeem om e-tickets te verkopen. Nu kunnen kaartjes voor musea en archeologisch sites in Griekenland alleen bij de kassa van de betreffende bezienswaardigheid worden aangeschaft. Soms zijn er voordelige combinatie mogelijk van een musea en archeologische site in een bepaald gebied. Met de komst van een systeem om online kaartjes te kunnen verkopen verwacht de Griekse Minister van Toerisme een boost in de verkoop van het aantal entreebewijzen voor Griekenland’s highlights.

Ruimere openingstijden van musea en archeologische sites vanaf april

Vanaf april tot en met het einde van het toeristenseizoen in oktober gaan de 30 meest populaire musea in Griekenland langer open. De openingstijden worden aangepast om zo toeristen van cruiseschepen meer mogelijkheden te bieden om de musea te kunnen bezoeken. Ze blijven relatief een korte tijd op een Griekse vakantiebestemming en de musea werden regelmatig overgeslagen voor een bezoek. Beperkte openingstijden was een belangrijk argument hiervoor.

Gerelateerde Berichten

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

  • De Donald Duck en destinatiemarketing

    Een combi die je niet zo snel zou bedenken. Maar dit jaar bestaat het meest…

  • Google helpt Griekenland online

    Toerisme is voor Griekenland enorm belangrijk. Zo’n 20% van de bevolking werkt in de toeristische…

Categorie: Destinatiemarketing, Online PR en branding Tags: Griekenland, musea, virtuele tour

Over Bas Wanrooij

Bas Wanrooij is ondernemer vanuit Follow Media en reisspecialist voor Corfu Korfoe Sunshine Holidays. Na een studie HEAO Commerciële Economie heeft hij jarenlang als Marketing Manager gewerkt en ruime ervaring opgedaan in de offline en vooral de online wereld. Op TravelNext blogs over o.a. Greece als destinatie, maar ook duurzaamheid in de (online) reiswereld. Zijn passie voor reizen en Griekenland als vakantiebestemming uit hij dagelijks op de inspirerende website Griekenland.net.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

destinatiemarketing TripAdvisor Facebook Vakantiebeurs Google reviews onderzoek Booking.com Expedia technologie instagram KLM Airbnb reizen travel NHTV hotels Social Media TUI mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring