• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Grootschalig user experience onderzoek van de reisbranche

17 augustus 2011 door Martin van Kranenburg

De afgelopen weken heeft Usabilla een grote casestudy gedaan naar UX in de reissector en de user experience van 18 verschillende websites onder de loep genomen. De feedback van 800 proefpersonen op websites van hotels, airlines en vergelijkingssites zijn gepubliceerd in een uitgebreid rapport: http://blog.usabilla.com/ux-travel-sector

Een greep uit de resultaten:
De websites in deze sector bevatten veel promotionele content voor andere diensten dan de hoofddienst van de site (het zoeken en boeken van tickets of accommodatie). Als dit oogt als een advertentie voor derden, of niet naar de gebruiker wordt gecommuniceerd dat de promotie extra waarde oplevert ten opzichte van de hoofddienst, reageren gebruikers overtuigend negatief. Promotionele content waarbij het wel duidelijk is dat er voordeel is te behalen ten opzichte van de hoofddienst, zoals last minute deals of biedingen, worden wel positief ontvangen.

Social media.
Knoppen van sociale media staan prominent op de meeste sites. Deelnemers aan de test hebben meerdere malen laten weten dat dit als behoeftig wordt ervaren: zonder dat duidelijk is wat het voor de gebruiker oplevert, wordt gevraagd aan vrienden en de wereld kenbaar te maken dat de gebruiker ‘fan’ is van het bedrijf. Een groot deel van de deelnemers gaf echter aan dat ze wel bereid waren een bedrijf te ‘liken’ als dit hen wat tastbaars oplevert, zoals korting.

Je vind het volledige rapport (50 pagina’s met interessante resultaten en screenshots) op Usabilla’s blog: http://blog.usabilla.com/ux-travel-sector.

Gerelateerde Berichten

  • NMa bevestigt: onderzoek reisbranche stopt

    De Nederlandse Mededingsautoriteit (NMa) staakt zijn onderzoek naar machtsmisbruik en verboden prijsafspraken in de reisbranche.…

  • Onderzoek naar kanaalvoorkeuren vakantiegangers

    Internet is zowel in de oriëntatie- als in de koopfase het dominante terrein geworden in…

  • Onderzoek naar klantenservice: digitale service heeft zo zijn beperkingen

    Om met een aantal feiten te beginnen; vier op de vijf respondenten geven er de…

Categorie: Customer service, E-commerce Tags: Usabilla, UX onderzoek reisbranche

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

hotels reizen Expedia travel TripAdvisor TUI Social Media Facebook Vakantiebeurs mobiel technologie instagram destinatiemarketing reviews KLM Booking.com Airbnb Google onderzoek NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 · TravelNext