Groupon NL werkt samen met Expedia en kan daardoor duizenden nieuwe hotels toevoegen aan haar aanbod. Dat aanbod kun je vanaf vandaag ook via de Nederlandse website boeken. De website bezoeker krijgt altijd een actueel aanbod tegen de marktprijs die aansluit op de zoekvraag, ook als Groupon op dat moment geen deal heeft! Naast de reguliere Groupon travel-deals, kunnen nu dus ook hotels tegen de marktprijs worden aangeboden.

Uitbreiding aanbod met duizenden nieuwe hotels

Met de Marktselectie-deals heeft Groupon altijd een hotel beschikbaar op de bestemming die de consument zoekt. De dagelijkse Groupon Travel-deals met korting staan bovenaan en worden aangevuld met deze Marktselectie-deals. Voor de consument is het interessant om het aanbod van Expedia te boeken via Groupon, omdat hij vijf procent van de aankoopprijs terug krijgt in Groupon-credits. Deze kan hij bij een volgende aankoop van een Groupon deal besteden.
Met ons travel-aanbod inspireren we de consument voor zijn volgende reis. Wij zorgen ervoor dat wij aan zijn vraag kunnen voldoen en dat hij die reis ook direct kan boeken. Met de Marktselectie breiden we ons aanbod verder uit, waardoor we meer mensen naar ons platform trekken voor het boeken van een reis. Zo voegen we nog meer waarde toe voor de bedrijven waarmee we samenwerken”, aldus Thijs Dirkzwager, directeur Groupon Travel voor Noord-Europa en Benelux.
Als consumenten dus op zoek zijn naar een reis waar geen kortingsaanbieding voor is, dan wordt er een reis via het aanbod van Expedia aangeboden.

Minder e-mail marketing, meer marktplatform

Tegen NU.nl vertelde Groupon vanochtend dat het bedrijf zich meer gaat profileren als online markplaats en minder focus legt op e-mailmarketing. De consument moet zelf eerst naar Groupon gaan als hij iets leuks wil gaan doen. Ook dus als het om hotels en weekendjes weg gaat. De voorraad van die online marktplaats lijkt met deze samenwerking voor het travel gedeelte van Groupon goed uitgebreid en aangevuld. De vraag is natuurlijk wie volgt?

Credits header afbeelding: Groupon on Flickr (CC)