• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Haal als reisorganisatie meer uit de vakantieganger met Mobile Interaction Company

20 juni 2013 door Redactie TravelNext

De vakantieganger kent heel wat momenten dat het voor jou als organisatie ideaal is om de reiziger informatie te bieden of een mooie aanbieding te doen. Stel je eens voor: Een avond voor vertrek een sms met de juiste vluchtgegevens en het gatenummer van vertrek van Schiphol, bij het landen een sms waar je jouw bagage op kunt pikken en bij het verlaten van de luchthaven een mooie aanbieding voor een hotel of restaurant. Inzicht in wat de klant wanneer en waar doet is cruciaal om als organisatie de commerciële kansen te kunnen benutten.

Je kunt de reiziger specifieke content aanbieden die past bij het juiste moment en de juiste plek. En dat via de mobiel, want de openingsrate van een sms is maar liefst 99% en dan heb je ook nog direct inzicht in de mobiele interactie met de klant. Dit inzicht kan weer gebruikt worden bij interventie.

Hoe werkt Mobile Interaction Company?

Mobile interaction Company kan op verschillende manieren voor jouw organisatie werken, dus laten we het uitleggen aan de hand van twee simpele voorbeelden.

Hotel

Reviews zijn van groot belang voor hotelketens. Het lastige hiervan is dat je als hotel niet van te voren weet dat een klant ontvreden is over je hotel en dit in de review zal opnemen. Met mobiele interactie wordt de gast bij vertrek uitgenodigd een review te geven met als resultaat direct inzicht. Bij eventuele ontevredenheid van de reviewer wordt geautomatiseerd een bericht aan de daarvoor verantwoordelijke manager gestuurd. Deze kan direct interventie laten plaatsvinden. Op deze manier kan een ontevreden klant direct en goed worden geholpen en kan het probleem doeltreffend worden opgelost. Enkel op deze manier kan een eerdere klager omgezet worden in een ambassadeur voor het hotel.. Ook kan direct een koppeling worden gemaakt met een loyalty programma en of Facebook.

Reisorganisatie

Een ander voorbeeld is een reisorganisatie. Een jongerenreisorganisatie zet Mobile Interaction Company in om reizigers door middel van 6 vragen te vragen of ze tevreden zijn over hun reisleiders. Goed scorende reisleiders worden door de organisatie beloont. Het is op die manier onderdeel van een HR programma.

Gericht en persoonlijk contact met relevante content

Op die manier kun je met Mobile Interaction Company ieder gewenst moment gericht en persoonlijk contact leggen met je eigen klant en hier het meest optimale uit halen voor jou als bedrijf. Mobile Interaction Company werkt op iedere mobiele telefoon (of tablet) met internettoegang en conversaties zijn per ‘slimme’ SMS of via slimme QR, Twitter, Facebook en e-mail op te starten.

Wat heeft mijn klant aan Mobile Interaction Company?

Met Mobile Interaction Company kun je de klant relevante content op de juiste plaats en op het gepaste moment bieden. Hierdoor ziet je klant Mobile Interaction Company als een stukje extra service van jouw bedrijf en draag je hiermee intensief bij aan een positieve vakantiebeleving voor jouw klanten.

Wat heb ik als bedrijf aan Mobile Interaction Company?

De kracht van Mobile Interaction Company zit hem in het feit dat je op commerciële wijze met je klant kunt communiceren zonder dat dit de klant als storend wordt ervaren, omdat je relevant bent door de content die je aan biedt. Door relevant te zijn, kun je met Mobile Interaction Company een ongekend hoog openingsratio behalen. 99% van de sms-berichten wordt namelijk gelezen, waarvan 90% binnen de eerste 4 minuten na verzending.

Niet alleen het openingsratio is hoog, ook de conversieratio’s liggen significant hoger dan bij bijvoorbeeld e-mailmarketing. Dit komt omdat de klant niet wordt benaderd door marketinguitingen, maar met voor hen op dat moment relevante content. Wat de kans tot cross-selling aanzienlijk verhoogt.

Daarnaast heb je als met Mobile Interaction Company real-time inzicht in de resultaten van je campagne, waardoor je nog tijdens de looptijd van je campagne aanpassingen kunt doorvoeren om je campagne te optimaliseren.

Ben je geïnteresseerd in Mobile Interaction Company? Dan kun je via info@mobileinteractioncompany.com meer informatie op vragen.

Dit artikel is onderdeel van de samenwerking tussen TravelNext met Mobile Interaction Company.

Gerelateerde Berichten

  • Klaar voor reizen 3.0: Strijd om de vakantieganger

    Ook tijdens het ANVR congres in Boedapest  haalden sprekers weer duidelijk naar voren dat je…

  • Als reisorganisatie via Google gevonden en gelezen worden door je publiek

    Elke aanbieder wil het: gevonden en gelezen worden door bezoekers. Bezoekers die dan vervolgens verleid…

  • Social monday: iedere reiziger heeft een mobiele telefoon maar niet ieder bedrijf heeft een full mobile strategy

    SMS, Push, mobiele betalingen, SIP Trunk, m-ticketing; hoe ver zijn spelers in de travel &…

Categorie: E-commerce, Mobiel Tags: mobile interaction company

Over Redactie TravelNext

Lees Interacties

Reacties

  1. cheap ugg boots zegt

    23 december 2014 om 14:03

    where Afrika Bambaataa was being interviewed all by “the source” newspaper, a well known hiphop produce being published, He communal usually the mission he had to hip hop the moment using the play move : “hiphop rrs often a mechanism on rut.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel Vakantiebeurs Google TripAdvisor travel destinatiemarketing instagram onderzoek Airbnb Social Media reizen reviews Expedia KLM Booking.com TUI NHTV hotels Facebook technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring