• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Hamilton Island laat haar destinatie vastleggen door invloedrijke Instagrammers

20 februari 2013 door Jaap Hoogesteger

Eelco Roos zei het al: “Steeds meer organisaties zien Instagram als ideale tool voor destinatiemarketing”. Op het Australische Hamilton Island zagen ze dat ook. Daar organiseerden ze afgelopen november de Hamilton Island “Ultimate Instameet”. Met succes!

De campagne

Invloedrijke Instagrammers vanuit de hele wereld mochten drie dagen lang op Hamilton Island verblijven. Ze mochten alles doen om het eiland optimaal te ervaren. Er was één voorwaarde, ze moesten hun ervaringen vastleggen en op Instagram en andere sociale media posten. Het idee hierachter was dat de invloedrijke Instagrammers uit Amerika en Australië (waaronder “The Pilgramers“, een Australisch model en een deelnemer van Masterchef Australië)  als ambassadeurs voor het eiland user-generated content zouden genereren en verspreiden onder hun (grote aantal) volgers.

Het resultaat

De resultaten zijn gerust verbluffend te noemen. De meer dan 400 foto’s die door de Instagrammers gemaakt werden tijdens het evenement genereerden meer dan 800.000 likes en 17,500 reacties. Gezamenlijk bereikten de deelnemers alleen al meer dan 815.000 volgers. Via Facebook, Twitter, Google+, Pinterest en Tumblr werden de foto’s ook gedeeld en in totaal werden zo’n 8 miljoen mensen in totaal bereikt. Het aantal volgers van Hamilton Island op Instagram nam met meer dan 3000% toe en het aantal Facebook likes steeg met 20%. Onderstaande video geeft  ook voor de Instagrammers de waarde van zo’n trip aan.

Zelf ook Instagram gebruiken om een bestemming te promoten? Lees dan eerst deze 5 Instagram tips voor destinatie marketeers!

Gerelateerde Berichten

  • De Donald Duck en destinatiemarketing

    Een combi die je niet zo snel zou bedenken. Maar dit jaar bestaat het meest…

  • Vijf Instagram tips voor destinatie marketeers

    Eelco gaf ons maandag al een kijkje in de keuken van zijn leven als Instagram…

  • Destinatie Sotsji kans voor destinatie Rusland?

    Aanstaande vrijdag wordt in het Russische Sotsji de aftrap gegeven voor de Olympische spelen. De stad…

Categorie: Destinatiemarketing, Mobiel Tags: destinatie, destinatiemarketing, instagram

Over Jaap Hoogesteger

Jaap Hoogesteger werkt als Social Media Marketeer bij Deloitte Nederland, hiervoor was hij als social media marketeer verantwoordelijk voor de social strategie van Sundio Group. Daarvoor studeerde hij E-Travel/E-business aan de NHTV in Breda en liep zijn afstudeerstage bij TravelNext. Tijdens zijn studie was hij actief als content manager bij Youropi.com. Zie ook zijn Google+ profiel.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. De ultieme social media strategie in travel schreef:
    25 februari 2013 om 08:31

    […] gegrepen is bewijst de Facebook pagina van Tourism Australia met ruim 4 miljoen fans. Maar ook een recente campagne om Hamilton Island met behulp van Instagram te promoten is een goed voorbeeld van de slimme inzet […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Vakantiebeurs Facebook Social Media hotels Booking.com instagram NHTV Expedia Airbnb mobiel travel reviews onderzoek destinatiemarketing TUI reizen KLM Google TripAdvisor technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring