Eelco Roos zei het al: “Steeds meer organisaties zien Instagram als ideale tool voor destinatiemarketing”. Op het Australische Hamilton Island zagen ze dat ook. Daar organiseerden ze afgelopen november de Hamilton Island “Ultimate Instameet”. Met succes!

De campagne

Invloedrijke Instagrammers vanuit de hele wereld mochten drie dagen lang op Hamilton Island verblijven. Ze mochten alles doen om het eiland optimaal te ervaren. Er was één voorwaarde, ze moesten hun ervaringen vastleggen en op Instagram en andere sociale media posten. Het idee hierachter was dat de invloedrijke Instagrammers uit Amerika en Australië (waaronder “The Pilgramers“, een Australisch model en een deelnemer van Masterchef Australië)  als ambassadeurs voor het eiland user-generated content zouden genereren en verspreiden onder hun (grote aantal) volgers.

Het resultaat

De resultaten zijn gerust verbluffend te noemen. De meer dan 400 foto’s die door de Instagrammers gemaakt werden tijdens het evenement genereerden meer dan 800.000 likes en 17,500 reacties. Gezamenlijk bereikten de deelnemers alleen al meer dan 815.000 volgers. Via Facebook, Twitter, Google+, Pinterest en Tumblr werden de foto’s ook gedeeld en in totaal werden zo’n 8 miljoen mensen in totaal bereikt. Het aantal volgers van Hamilton Island op Instagram nam met meer dan 3000% toe en het aantal Facebook likes steeg met 20%. Onderstaande video geeft  ook voor de Instagrammers de waarde van zo’n trip aan.

Zelf ook Instagram gebruiken om een bestemming te promoten? Lees dan eerst deze 5 Instagram tips voor destinatie marketeers!