• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Het online Quiet Room label en de macht van de reiziger

28 augustus 2014 door Gastblogger

Het Quiet Room label, is een keurmerk voor stille hotelkamers. Leuk, zul je misschien zeggen, maar wat heeft dat met digitale reismarketing te maken? Meer dan je zou denken. Het QR-label is eigenlijk een logisch gevolg van de explosie van digitale reiservaringen en reizigersreviews.

Positieve ervaringen van reizigers zijn van steeds groter belang voor het commerciële succes van hotels. Een paar slechte beoordelingen op Booking.com of Tripadvisor en de boekingscijfers zakken meteen in. Er is zelfs sprake van dat de hotelsterren gaan verdwijnen en daarvoor in de plaats een ranking komt op basis van reizigersbeoordelingen. Hotels die goed luisteren naar de opmerkingen van gasten, kunnen hun aanbod aanpassen en zo een betere beoordeling krijgen.

Geluidsoverlast is klacht No.1..

..in een wereldwijd onderzoek naar klachten van hotelgasten. Steeds meer mensen gaan op zoek naar stilte als ze op vakantie zijn. Stille locaties zijn in trek en veel sites adverteren met het feit dat hotels in een stil gebied liggen.

Maar wat als je een mooie stad wil bezoeken en toch graag een stille kamer wilt? Er zijn maar weinig hotels in grotere steden waar je geen last hebt van omgevingsgeluid in en om het hotel.

De slimme oplossingen

Sommige hotels lossen dit op door stille zones te creëren of door ‘white noise’ apparaten aan te bieden. Zoals de Sound+Sleep machines in sommige Fairmont hotels. Andere hebben zelfs snurkbrigades ingesteld die ‘s nachts patrouilleren over de gangen en gasten aanspreken op hun slaapgedrag. Maar echt slimme hotels zorgen gewoon dat ze goed geïsoleerde kamers hebben voor gasten die daarom vragen. Daarmee kunnen ze reclame maken op hun website en positieve beoordelingen krijgen die andere reizigers meewegen in hun hotelkeuze.

Een digitaal label voor stilte

Het QR-label speelt daarop in door een officieel keurmerk voor hotels te creëren. Na een geluidstest en eventuele aanpassingen krijgen ze het recht om het QR-label te voeren. Ze kunnen dit in hun online marketing gebruiken en reizigers weten dat een hotel met het QR-label gegarandeerd stille kamers heeft. Er zijn inmiddels al een kleine veertig hotels in Nederland die willen meedoen en ook in het buitenland is er veel belangstelling voor. Begin 2015 worden de eerste QR-labels uitgereikt.

We kunnen nog geen individuele hotels noemen, maar wel de ketens Golden Tulip/Accor en Swissotel .

Conclusie en voordelen om het online keurmerk te kunnen voeren?

Gezien de klachten en de vraag naar stilte van reizigers en de belangstelling van hotels, lijkt het erop dat de tijd rijp is voor het QR-label. Het omvat een duidelijke boodschap, is visueel goed herkenbaar en kan gemakkelijk toegevoegd worden aan websites en sociale media.  Wil je ook je mening kwijt over stille hotels of heb je interessante ervaringen met lawaaierige hotelkamers, laat dan een bericht achter op Quiethotelroom.

Dit artikel is geschreven door Daniel de Voogt

Gerelateerde Berichten

  • Raken online reizigers gefrustreerd?

    Op de site van het vakblad Twinkle staat een verslag van een recent rapport US…

  • Onderzoek van Google: Ook de welgestelde reiziger zoekt voornamelijk online

    Google komt weer met een onderzoek om van te smullen, dit keer onder welgestelde reizigers. Google…

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

  • Raken online reizigers gefrustreerd?

    Op de site van het vakblad Twinkle staat een verslag van een recent rapport US…

  • Onderzoek van Google: Ook de welgestelde reiziger zoekt voornamelijk online

    Google komt weer met een onderzoek om van te smullen, dit keer onder welgestelde reizigers. Google…

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

Categorie: Customer service, Online advertising, Online PR en branding Tags: Quietroomlabel

Over Gastblogger

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Online ontwikkelingen om op in te spelen in 2015 - TravelNext schreef:
    1 december 2014 om 10:43

    […] krijgen steeds meer online keurmerken opgelegd. De kwaliteit van je Wifi, de rustigheid van je kamers…Kortom in de gaten houden welke nieuwe keurmerken er ontstaan en dan blijven monitoren hoe je […]

  2. Case 4 – Consultancy | Door de ogen van Nanouck schreef:
    13 juni 2015 om 20:45

    […] We krijgen steeds meer online keurmerken opgelegd door de consumentenwet. De kwaliteit van je Wifi, de rustigheid van je kamers…Kortom in de gaten houden welke nieuwe keurmerken er ontstaan en dan blijven monitoren hoe je er […]

  3. Consultancy case | Timo's online marketing impulsen schreef:
    14 juni 2015 om 12:56

    […] krijgen steeds meer online keurmerken opgelegd door de consumentenwet. De kwaliteit van je Wifi, de rustigheid van je kamers…Kortom in de gaten houden welke nieuwe keurmerken er ontstaan en dan blijven monitoren hoe je er […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TUI technologie TripAdvisor Google KLM destinatiemarketing travel NHTV onderzoek Facebook Social Media hotels Booking.com instagram Airbnb mobiel reizen Expedia Vakantiebeurs reviews

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring