• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Het reizen van de toekomst 2024 door Skyscanner

2 juli 2014 door Redactie TravelNext

Skyscanner heeft het rapport the Future of Travel 2024 deel 2 uitgebracht. Dit rapport geeft een vooruitblik op de transformatie die onze manier van reizen de komende 10 jaar zal ondergaan en welke technologieën hier naar verwachting voor gaan zorgen. Het tweede deel van het rapport loopt vooruit op hoe een reis er in de toekomst uit zal zien, nadat het eerste hoofdstuk zich al richtte op het toekomstige plannen en boeken ervan. De rode draad in deel twee heeft betrekking op het veranderende karakter van vliegvelden en de compleet nieuwe vliegtuigervaring die in het verschiet ligt, waarbij experts uit de technologie- en reisbranche hun bespiegelingen geven op de te verwachten ontwikkelingen die dit mogelijk moeten maken. In deze blog selecteert TravelNext de belangrijkste onderwerpen.

We reizen als TOM; Traveler Of the Millenium.

Weg van de incheckbalies

Veel toonaangevende luchtvaartdeskundigen vinden dit een realistisch scenario. “In 2025 kan de reiziger met behulp van geautomatiseerde zelfbedieningstechnologie – aangestuurd door een smartphone – zijn koffer bij McDonald’s afgeven of inchecken terwijl hij een kopje koffie drinkt bij Starbucks”, aldus Patrick Yeung, CEO van Dragonair. British Airways en Microsoft voeren op dit moment bijvoorbeeld gezamenlijke tests uit met gepersonaliseerde, door smartphones geactiveerde, digitale bagagelabels die ervoor zorgen dat papieren labels, tickets en instapkaarten definitief tot het verleden behoren.

De onderliggende technologie

Op het digitale bagagelabel is vooraf informatie over de vluchttijden en bestemming van de bagage in te stellen. Dankzij Near Field Communicationtechnologie is de koffer snel te scannen en te verzenden. Deze technologie versimpeld de experience van de passagier. Zo is bijvoorbeeld Iberia met Samsung een samenwerking aangegaan om NFC oplossingen aan te bieden. “Dit is nog maar het topje van een fascinerende technologische ijsberg”, aldus Martin Raymond, medeoprichter van The Future Laboratory. “We zijn getuige van de geboorte van het ’Internet of Things’’.

Oftewel: een plaats waar in het komende decennium steeds meer producten (vijftig miljard apparaten, volgens Cisco) met het internet en elkaar verbonden zijn. Denk aan kleding, accessoires, koelkasten en zelfs tandenborstels of koffers. Slimme identificatiesystemen zijn echter nog maar het begin.

De eerste resultaten al in 2017 gepland

Bij de bewakingspoortjes wint TOM veel kostbare tijd. De lange rijen en bodyscanners van 2014 zijn in 2020 relikwieën van een roemloos en lang vervlogen verleden. Veel van deze technologievormen zijn vanaf 2017 te vinden in de nieuw te openen
terminal 4 van vliegveld Changi in Singapore. Biometrisch scannen, inchecken via zelfbediening en digitaal boarden via een mobiele telefoon zijn nog maar enkele van de standaard innovaties die zijn gepland.

Op dit vliegveld komt meer aandacht voor biometric technology’; met fast and seamless travel (FAST) services. Alles om de mankracht te verminderen en de efficiëntie te verhogen.

changi airport t4

“Paspoorten worden biometrische datakaarten. Hiermee zijn reizigers direct te identificeren als ‘veilige’ passagier en kunnen ze snel door de veiligheidscontrole. Dit bespaart veel tijd tijdens het overstappen en boarden”, aldus dr. Ian Yeoman. Op dezelfde manier is gezichtsherkenningssoftware in te zetten om gelaatsuitdrukkingen of lichaamsbewegingen te identificeren.

Bagage hoeft niet meer stuk voor stuk gescand te worden. Een nieuwe generatie moleculaire laserscanners controleert de reizigers en hun bagage in een fractie van een seconde, terwijl ze ongehinderd de veiligheidszone passeren. De moleculaire laserbodyscanners van Genia Photonics, die het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Veiligheid momenteel invoert, zijn tien miljoen keer sneller dan normale scanners en zijn vanaf maximaal vijftig meter te gebruiken. Daardoor zijn alle passagiers tegelijk te scannen.

biometric scanner

Digitaal shoppen in de virtuele schappen

Winkelen voor food en luxe artikelen gaat ook naar een hoger niveau. Zo zijn de virtuele voedingsmiddelenschappen van Tesco die als eerste getest zijn op metro- en busstations in Zuid-Korea en vervolgens zijn geïntroduceerd op vliegveld Gatwick, ook geïntegreerd op het vliegveld van New Delhi. Het winkelend publiek kan hier met zijn smartphone QR-codes scannen en zo luxeartikelen kopen, zoals parfum, juwelen, camera’s en smartphones. Soortgelijke initiatieven worden momenteel getest in Frankfurt en in binnenlandse vertreklounges van veel kleinere, binnenlandse vliegvelden en terminals in China.

digital shopping wall

Connected cabin crew en reizigers

De crew is uitgerust met intelligente mobiele apparaten, die de specifieke voorkeuren van reizigers kennen. Deze verbazingwekkende transformatie vindt zijn oorsprong in de vooruitgang van de luchtvaarttechnologie en de wensen die passagiers vandaag de dag hebben. KLM heeft daar bijvoorbeeld al de eerste stappen in gezet door alle cabin crew te voorzien van iPads.

In 2024 is een internetverbinding, en de mobiele apparaten die deze verbinding mogelijk maken, wereldwijd net zo normaal als elektrisch licht en centrale verwarming vandaag de dag. Technologie is dan naadloos verwerkt in de alledaagse wereld van reizigers in ontwikkelde en ontwikkelingseconomieën.

Gerelateerde Berichten

  • The future of travel - destinations & hotels

    Travel in 2024 draait allemaal om de e-reisagentapparaten en nieuwe reisjuwelen. Want snel zal niet…

  • De toekomst volgens Skyscanner, Disney en AGConsult: USABILITY

    Olivier Dujardin organiseerde al enige jaren met succes het Travel congres voor onder andere Travel360…

  • The future of travel - destinations & hotels

    Travel in 2024 draait allemaal om de e-reisagentapparaten en nieuwe reisjuwelen. Want snel zal niet…

  • De toekomst volgens Skyscanner, Disney en AGConsult: USABILITY

    Olivier Dujardin organiseerde al enige jaren met succes het Travel congres voor onder andere Travel360…

  • The future of travel - destinations & hotels

    Travel in 2024 draait allemaal om de e-reisagentapparaten en nieuwe reisjuwelen. Want snel zal niet…

  • The future of travel - destinations & hotels

    Travel in 2024 draait allemaal om de e-reisagentapparaten en nieuwe reisjuwelen. Want snel zal niet…

Categorie: Customer service, Mobiel, Social media, Usability & design Tags: connected cabin crew, digitale bagagelabels, skyscanner, technologie, the future of travel, travel2024, vliegveld technologie

Over Redactie TravelNext

Lees Interacties

Trackbacks

  1. The future of travel - destinations & hotels - TravelNext schreef:
    1 oktober 2014 om 07:31

    […] Gerelateerd artikel: The Future of Travel 2024 deel 2 technologie […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

destinatiemarketing Expedia Social Media onderzoek Airbnb Vakantiebeurs instagram TUI Facebook Booking.com hotels technologie NHTV reizen TripAdvisor KLM reviews mobiel Google travel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext