Travelmedia heeft aan negen vakmensen gevraagd naar hun toekomstvisie over de reissector. Eindresultaat is een visueel schitterend trendrapport van 42 pagina’s waarin uiteenlopende vaststellingen en voorspellingen worden gedaan. Een groot plezier om te lezen, ook voor de Nederlandse manager.

De uitgangspunten? Sociale media rukken op. Het milieu vertoont z’n grillen. Marges staan onder druk. Distributiemodellen worden herbekeken. De consument krijgt een luide stem. De sector staat voor grote uitdagingen zoveel is zeker.

Het rapport gaat vooral in op de vraag hoe deze trends de Belgische reismarkt gaan beïnvloeden. En waar staan de Belgen tegenover hun buurlanden? Welke kansen liggen voor het grijpen? Maar alle zaken zijn ook voor de Nederlanders interessant.

In het Travel Trends 2011 document hebben negen vakmensen een “vrij podium” gekregen. De volgende toppers werpen hun blik op de toekomst. Pierre Fivet (Vacansoleil), Paul Geyssen (NMBS / B-Europe), Olivier Dujardin (Travelmedia), Hans Smellinckx (Thomas Cook), Robrecht Willaert (Travel Magazine), Jan Peeters (Travolon), Atilay Uslu (Corendon), Peter De Wilde (Toerisme Vlaanderen) en Herman Konings (Trendwatcher) werkten mee aan dit trendrapport.

Het Travel Trends 2011 rapport is gratis te downloaden via deze link : www.travelmedia.be/travel-trends-2011-trendrapport