Emerce eTravel is al enige jaren het vak-event voor de online reiswereld. Hoe ziet het programma eruit? Wat zijn volgens ons de highlights die je niet mag missen? En wat gaat TravelNext doen op eTravel?
Plenaire sessies
- Niemand minder dan onze eigen ‘founding father’ Martin van Kranenburg opent a.s. donderdag 11 juni het eTravel event. In het afgelopen jaar heeft hij flink geblogd over nieuwe startups en de onmisbare kanten van bloggers in de reiswereld. Het thema Fast Forward lijkt hem op het lijf geschreven.
- De grote en belangrijke ‘nieuwkomers’ op de reismarkt worden in de allereerste plenaire sessie onder de loep genomen met TripAdvisor. Wat gaat het machtige platform Alibaba bijvoorbeeld betekenen, wat ‘moeten’ we met de nieuwe social media? Deze sessie geeft een globale overview van wat de markt kan veranderen om in te spelen op de vraag van vandaag en wordt gegeven door Gwénaël Merlin.
- Aan het einde van de dag verdiepen we ons tijdens de tweede plenaire sessie in de sharing economy. Niemand minder dan onze eigen auteur Bas Lemmens (Roomlr) neemt deel aan deze actuele discussie, en geeft in dit blog alvast een voorproefje van wat we van zijn presentatie op eTravel kunnen verwachten. De sharing economy zal verder uitbreiden en er komen steeds weer nieuwe spelers bij. Het begrip is alleen ‘gehyped’. Wat gaat dat betekenen voor hoe snel we moeten zijn met ons als reisorganisatie erop aan te passen?
De break-out sessies highlights
- In gesprek met topbloggers en Cherry Picker: na een succesvol storymakers Symposium afgelopen 22 mei in Amsterdam, is het tijd voor een podiumsessie met o.a. Girls Love 2 Travel. Een live gesprek met enkele topbloggers van dit moment! Cherry Picker de uitgebreide resultaten zien van dit bloggersonderzoek, waarin het profiel van de travelblogger ultiem zichtbaar wordt. Enorm bruikbaar voor organisaties die overwegen om met bloggers samen te gaan werken.
- Nieuwkomer Srprs.me laat het echte reizen weer reizen zijn: bestemming onbekend! Startup Srprs.me lanceerde een nieuw concept (blind breaks) waar je pas op het vliegveld je vluchtnummer krijgt en dus dan pas weet waar je naartoe gaat. De site is overzichtelijk, de prijzen zijn bekend, maar er wacht de consument nog steeds een groot avontuur. Een toelichting op dit succesvolle reisproduct, waar in feite niet eens alles nieuw aan is.
- Generator Hostels is het snelst groeiende hostelmerk in Europa, zo bleek al tijdens het congres van #SoMeT15EU afgelopen maart. In dit blog lees je alvast een voorproefje van hoe Carl Michels jonge reizigers verbindt met zijn merk, met een website die voor de verandering niet lijkt op een conversie kanon, maar die ruimte biedt voor echte belevenissen en verhalen. Daar gaat het steeds meer om. Wie die verhalen dan vertellen? Het publiek zelf.
- Iedereen heeft het erover: personaliseren in de reisbranche. Rene Nieuwmans van Expedia, gaf TravelNext graag een preview van hoe dat nu gaat en naar welke tools en technologie Expedia grijpt om de reiziger zo persoonlijk mogelijk te benaderen. Zo vertelt hij onder meer over hoe hij samenwerkt met de reisbranche om fast forward te kunnen blijven gaan. Een voorbeeld is het omvangrijke Travel Agent Affiliate Program, waarmee reisagenten op diverse reisonderdelen aantrekkelijke commissies kunnen ontvangen en dynamische pakketten met een lage prijs voor klanten kunnen aanbieden. Of Scratchpad, waarmee klanten zoekopdrachten kunnen opslaan en aantekeningen kunnen maken om sneller te kunnen zoeken en boeken.
- Focus op de budget gedreven consument met Gennie Feen van GeniusTravel. Zoeken en boeken op basis van budget is door GeniusTravel tot uiting gebracht in op prijs gebaseerde metasearch voor hotel, vlucht en auto. Met prijs als trigger is Gennie dit concept uit persoonlijke frustratie gestart en het werkt.
- Onze eigen TravelNext auteur Dave Verzijl is social media marketeer en community manager bij Arke. Vorig jaar schreef hij al een fantastisch blog over hoe Arke de 440.000 Facebook fans heeft gehaald. Op eTravel geeft hij daar nu een verdiepende presentatie op. Welke soorten content zorgen nu echt voor een hoge engagement? Hoe kun je het bereik (in mediawaarde) vergroten en wat levert het Arke nu daadwerkelijk op? In euro’s, in bereik in fans? Wij kijken er naar uit!
We zullen daarnaast verslag doen van de sessies van KLM, Koninklijke Burgers Zoo, CitizenM en Promote Iceland. Bijzondere niches en bedrijven waarin social media en technologie de consumentvraag van vandaag letterlijk kunnen beantwoorden.
Tijdens de borrel
Ben je aanwezig? Dan leren wij jou graag kennen tijdens de borrel. Er zijn heel wat TravelNext bloggers aanwezig zoals Alexander Lamprecht (Daisycon), Jorin Mouwen (Roan Camping Holidays), Sanne Bakker (@ensanne), Emile Breure (Canal Company) en Dave Verzijl (Arke). TravelNext is altijd op zoek naar enthousiaste ondernemers, social media managers, startups en online marketeers uit de reiswereld die hun kennis en kunde graag met anderen willen delen op het digitale marketing platform van de Nederlandse online reiswereld. We staan voor je klaar om 17.15!
Alvast connecten?
Op 11 juni zullen we met onze redactie live bloggen en twitteren. (je kunt ons volgen en benaderen via @TravelNextNL, of via onze communitymanager @LobkeElbers).
Last-minute kaarten
Zoals je van TravelNext gewend bent bieden we graag korting voor mooie events. Wil je last-minute naar eTravel? Vergeet jezelf dan niet te registreren! Dat kan eenvoudig en snel via deze link. De kortingscode is automatisch verwerkt, daarmee krijg je 50 euro reductie op je toegang. Klik wel even op ’toepassen’ kortingscode.