• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De highlights tijdens Emerce eTravel, 11 juni Amsterdam

10 juni 2015 door Redactie TravelNext

Emerce eTravel is al enige jaren het vak-event voor de online reiswereld. Hoe ziet het programma eruit? Wat zijn volgens ons de highlights die je niet mag missen? En wat gaat TravelNext doen op eTravel?

Plenaire sessies

  • Niemand minder dan onze eigen ‘founding father’ Martin van Kranenburg opent a.s. donderdag 11 juni het eTravel event. In het afgelopen jaar heeft hij flink geblogd over nieuwe startups en de onmisbare kanten van bloggers in de reiswereld. Het thema Fast Forward lijkt hem op het lijf geschreven.
  • De grote en belangrijke ‘nieuwkomers’ op de reismarkt worden in de allereerste plenaire sessie onder de loep genomen met TripAdvisor. Wat gaat het machtige platform Alibaba bijvoorbeeld betekenen, wat ‘moeten’ we met de nieuwe social media? Deze sessie geeft een globale overview van wat de markt kan veranderen om in te spelen op de vraag van vandaag en wordt gegeven door Gwénaël Merlin.
  • Aan het einde van de dag verdiepen we ons tijdens de tweede plenaire sessie in de sharing economy. Niemand minder dan onze eigen auteur Bas Lemmens (Roomlr) neemt deel aan deze actuele discussie, en geeft in dit blog alvast een voorproefje van wat we van zijn presentatie op eTravel kunnen verwachten. De sharing economy zal verder uitbreiden en er komen steeds weer nieuwe spelers bij. Het begrip is alleen ‘gehyped’. Wat gaat dat betekenen voor hoe snel we moeten zijn met ons als reisorganisatie erop aan te passen?

De break-out sessies highlights

  • In gesprek met topbloggers en Cherry Picker: na een succesvol storymakers Symposium afgelopen 22 mei in Amsterdam, is het tijd voor een podiumsessie met o.a. Girls Love 2 Travel. Een live gesprek met enkele topbloggers van dit moment! Cherry Picker de uitgebreide resultaten zien van dit bloggersonderzoek, waarin het profiel van de travelblogger ultiem zichtbaar wordt. Enorm bruikbaar voor organisaties die overwegen om met bloggers samen te gaan werken.
  • Nieuwkomer Srprs.me laat het echte reizen weer reizen zijn: bestemming onbekend! Startup Srprs.me lanceerde een nieuw concept (blind breaks) waar je pas op het vliegveld je vluchtnummer krijgt en dus dan pas weet waar je naartoe gaat. De site is overzichtelijk, de prijzen zijn bekend, maar er wacht de consument nog steeds een groot avontuur. Een toelichting op dit succesvolle reisproduct, waar in feite niet eens alles nieuw aan is.
  • Generator Hostels is het snelst groeiende hostelmerk in Europa, zo bleek al tijdens het congres van #SoMeT15EU afgelopen maart. In dit blog lees je alvast een voorproefje van hoe Carl Michels jonge reizigers verbindt met zijn merk, met een website die voor de verandering niet lijkt op een conversie kanon, maar die ruimte biedt voor echte belevenissen en verhalen. Daar gaat het steeds meer om. Wie die verhalen dan vertellen? Het publiek zelf.
  • Iedereen heeft het erover: personaliseren in de reisbranche. Rene Nieuwmans van Expedia, gaf TravelNext graag een preview van hoe dat nu gaat en naar welke tools en technologie Expedia grijpt om de reiziger zo persoonlijk mogelijk te benaderen. Zo vertelt hij onder meer over hoe hij samenwerkt met de reisbranche om fast forward te kunnen blijven gaan. Een voorbeeld is het omvangrijke Travel Agent Affiliate Program, waarmee reisagenten op diverse reisonderdelen aantrekkelijke commissies kunnen ontvangen en dynamische pakketten met een lage prijs voor klanten kunnen aanbieden. Of Scratchpad, waarmee klanten zoekopdrachten kunnen opslaan en aantekeningen kunnen maken om sneller te kunnen zoeken en boeken.
  • Focus op de budget gedreven consument met Gennie Feen van GeniusTravel. Zoeken en boeken op basis van budget is door GeniusTravel tot uiting gebracht in op prijs gebaseerde metasearch voor hotel, vlucht en auto. Met prijs als trigger is Gennie dit concept uit persoonlijke frustratie gestart en het werkt.
  • Onze eigen TravelNext auteur Dave Verzijl is social media marketeer en community manager bij Arke. Vorig jaar schreef hij al een fantastisch blog over hoe Arke de 440.000 Facebook fans heeft gehaald. Op eTravel geeft hij daar nu een verdiepende presentatie op. Welke soorten content zorgen nu echt voor een hoge engagement? Hoe kun je het bereik (in mediawaarde) vergroten en wat levert het Arke nu daadwerkelijk op? In euro’s, in bereik in fans? Wij kijken er naar uit!

We zullen daarnaast verslag doen van de sessies van KLM, Koninklijke Burgers Zoo, CitizenM en Promote Iceland. Bijzondere niches en bedrijven waarin social media en technologie de consumentvraag van vandaag letterlijk kunnen beantwoorden.

Tijdens de borrel

Ben je aanwezig? Dan leren wij jou graag kennen tijdens de borrel. Er zijn heel wat TravelNext bloggers aanwezig zoals Alexander Lamprecht (Daisycon), Jorin Mouwen (Roan Camping Holidays), Sanne Bakker (@ensanne), Emile Breure (Canal Company) en Dave Verzijl (Arke). TravelNext is altijd op zoek naar enthousiaste ondernemers, social media managers, startups en online marketeers uit de reiswereld die hun kennis en kunde graag met anderen willen delen op het digitale marketing platform van de Nederlandse online reiswereld. We staan voor je klaar om 17.15!

Alvast connecten?

Op 11 juni zullen we met onze redactie live bloggen en twitteren. (je kunt ons volgen en benaderen via @TravelNextNL, of via onze communitymanager @LobkeElbers).

Last-minute kaarten

Zoals je van TravelNext gewend bent bieden we graag korting voor mooie events. Wil je last-minute naar eTravel? Vergeet jezelf dan niet te registreren! Dat kan eenvoudig en snel via deze link. De kortingscode is automatisch verwerkt, daarmee krijg je 50 euro reductie op je toegang. Klik wel even op ’toepassen’ kortingscode.

Gerelateerde Berichten

  • Fast forward in online travel: Emerce eTravel 11 juni

    eTravel is hét event over online travel in Nederland. En op 11 juni is het…

  • Emerce Etravel Event: Online Innovaties

    Online innovaties in de travel branche op Emerce eTravel Event 24 Juni is hét congres…

  • Dragons Den, disruptieve technologie en blockchain tijdens Emerce eTravel 20 juni

    Op het jaarcongres eTravel, gehouden op dinsdag 20 juni aanstaande bij Pakhuis de Zwijger, wordt er…

Categorie: Travel Events Tags: #etravel15, 11 juni, TravelNext

Over Redactie TravelNext

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Social Media destinatiemarketing hotels Vakantiebeurs Airbnb NHTV TripAdvisor travel reizen KLM Google Facebook onderzoek Expedia instagram technologie reviews TUI Booking.com mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring