• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Hoe Curaçao succesvol gebruik maakt van digitale mogelijkheden zoals reisbloggers [ ITB Berlijn 2013]

15 mei 2013 door Lars Sang Mo Boom

Tijdens de ITB 2013 in Berlijn kwam ik in contact met Bettina Meléndez van het Curaçao’s verkeersbureau. Vanuit Nederland is zij verantwoordelijk voor alle marketing en PR activiteiten in Europa. Tijdens ons gesprek werd ik blij verrast door de manier waarop zij gebruik maakt van online mogelijkheden.

Hoe ziet de marketingmix van Curaçao er uit? En welke zijn daarvan de belangrijkste?

“Ik denk dat we een erg divers product hebben, Curaçao heeft voor iedereen wat te bieden van sportief tot een relaxte luxe vakantie, je kan het allemaal vinden op ons mooie eiland. Daarbij hoort ook een breed aanbod aan competitieve aanbieders die hun diensten en producten zowel online als offline / instore verkopen. Onze promotie richten we vooral op de beleving en de ontdekking van het eiland. Daarbij betrekken we niet alleen de consument maar ook de b2b markt die we met nieuws uit het eiland beter wegwijs willen maken. En we betrekken ook pers en bloggers die we zelf onze cultuur willen laten beleven zowel on- als off-island.”

Wat heeft je doen besluiten om zoveel aandacht aan online marketing te besteden?

“In Nederland is online een belangrijk communicatie middel voor ons. Wij kunnen hiermee echt de diepte in gaan over onze bestemming zonder meteen een overload aan informatie te geven, daarbij kunnen we de communicatie perfect fine-tunen op een bepaalde consumentengroep.”

Beach_Grote Knip_Westpunt_Curacao

Een belangrijke trend in Travel is het inzetten van bloggers. Hoe maak je het hun naar de zin?

“Ik denk dat het vooral belangrijk is om te realiseren dat het een samenwerking is en je met een blogger aan tafel moet zitten als gelijkwaardige partner. Probeer hen iets unieks aan te bieden en vergeet niet dat zij de expert zijn in hun vak, zij weten als geen ander hoe ze je het beste kunnen helpen.”

Online, Social en Mobile is allemaal leuk, maar hoe bepaal jij de ROI?

“Ik denk dat het bepalen van ROI afhankelijk is van verschillende variabelen en het nogal ingewikkeld kan zijn. Zonder hier uitgebreid op in te gaan kan ik je vertellen dat wij aan elke campagne duidelijk communicatie en / of verkoop targets hangen en deze ook na elke campagne evalueren om hiervan te kunnen leren en verbeteren.”

gekleurde huisjes1

Nog tips, tricks en valkuilen die je wilt delen?

“Focus. Je bent zo geneigd om mee te gaan met alle ontwikkelingen, denk dat je het belang van een nieuw ‘iets’ moet afwegen tegen wat je er daadwerkelijk (ook binnen je organisatie) kan realiseren. Don’t spread yourself too thin.”

Tot slot, de ontwikkelingen in tech en zeker die in Travel gaan razendsnel. Kijk eens naar 2015, op welke manier voeren jullie dan anders marketing tov nu?

“De manier waarop mensen hun vakantie zullen boeken zal denk ik erg veranderd zijn, mobiel zal hier een prominente rol in gaan spelen. Wat betekent dat ook wij onze strategie daarop zullen moeten aanpassen. Innovatieve en persoonlijke communicatie zal hierbij erg belangrijk zijn.”

Credits hoofdafbeelding: larsboom.com

Gerelateerde Berichten

  • De ultieme social media strategie in travel

    Australië was in 2012 volgens Tourism Australia de meest besproken globale bestemming op Facebook, Google+…

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • TBDItaly: tips om te professionaliseren als reisblogger

    Europa heeft er sinds deze maand een nieuw evenement bij dat de toerisme sector in…

Categorie: Destinatiemarketing, Online PR en branding, Social media Tags: destinatiemarketing, Facebook, Google, online, plannen, Reisbranche, Travel 3.0, Travel Bloggers Unite, Twitter

Over Lars Sang Mo Boom

Lars Sang Mo Boom helpt graag mensen tijdens hun reis van digital immigrant naar digital native. Hij haalt waarde uit het leven door te werken met studenten, jongeren en marketeers met als grootste uitdaging om gedragsveranderingen te realiseren. Een echt travel-dier dat inmiddels zijn plek in de Digital wereld heeft gevonden. Niet als eindbestemming, maar als onderdeel van de Permanent Beta filosofie. Zijn bedrijf Boombuzztic en stichting Digital Future Foundation zijn manieren om zijn passie met de wereld te delen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reizen onderzoek instagram Google destinatiemarketing reviews KLM Vakantiebeurs NHTV TripAdvisor technologie Facebook Social Media mobiel Expedia Airbnb travel hotels TUI Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext