• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Hoe gebruikt de reiziger het internet? [infographic]

27 juli 2012 door Annelies Hulshof

Gisteren heb ik naar aanleiding van een onderzoek een blog geschreven over de invloed van social media op de dromen, planning en boekingfase van een reiziger. Ik kwam vandaag een infographic tegen die het gebruik van internet en sociale media voor, tijdens en na de reis uitgebreid beschrijft.

Internet

De opbrengsten uit online zijn in de travel industrie sterk gestegen in de afgelopen jaren. In 2007 waren deze opbrengsten nog $ 93 miljard, terwijl dit anno 2012 gestegen is tot $ 162 miljard. Internet wordt ook veelvuldig als oriëntatie middel gebruikt, 87% van de reizigers aan geeft internet te gebruiken bij de planning van zijn of haar vakantie.

Sociale media

Opvallend vind ik in de infographic dat 50% van de reisorganisaties aan geeft dat directe boekingen uit sociale media komen. En dat 52% van de reiziger de originele plannen heeft gewijzigd door tussenkomst van sociale media.

Onderzoek Conrad

Echter, gaf ik gister in de blogposting aan dat uit het onderzoek van Conrad komt dat sociale netwerken slechts door een enkeling (8%) wordt gebruikt bij het plannen en het boeken van een vakantie of reis. Op zich werd in dat onderzoek TripAdvisor wel door zo’n 50% genoemd als informatiebron, maar er waren slechts enkelen (16%) die van hun originele plannen afwijken door onbekende gebruikers (TripAdvisor’s recensies worden bijvoorbeeld voornamelijk gebaseerd onbekende gebruikers, dus zou je mee kunnen rekenen hierbij). Hoe verhouden de twee onderzoeken zich ten opzichte van elkaar? Het onderzoek van Conrad komt uit het voorjaar, is er dan toch zo veel gebeurd in social media-land in het afgelopen jaar? Is er een andere benadering geweest van sociale media.

Mobiel

Mobiel lijkt ook zijn intrede te gaan doen. Maar liefst 83% van de respondenten geeft aan zijn of haar smartphone te hebben gebruikt terwijl er vakantie gevierd werd. 30% ging op zoek naar een hotel of vlucht middels een app op de telefoon.

De infographic

reiziger

Bron: MediaBistro 
Afbeelding: Balleyne 

Gerelateerde Berichten

  • TripBarometer: Reiziger én hotelier richten zich op mobiel [Infographic]

    De TripBarometer van TripAdvisor komt elk jaar weer als een welkome verrassing. De grootste reviewsite…

  • kracht van de sociale media
    Destinaties en de kracht van sociale media [infographic]

    Reizen en sociale media zijn een killer combinatie. Dat reizigers gebruik maken van sociale media…

  • social travel
    Social Travel vs Normal Travel [Infographic]

    Social travel is 'here to stay'. Steeds meer reizigers zijn mobieler en gaan meer om…

Categorie: Destinatiemarketing, Mobiel, Social media Tags: infographic, internet, reis, Social Media

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb Vakantiebeurs reizen mobiel TripAdvisor Google Booking.com onderzoek Facebook travel Social Media hotels KLM TUI technologie reviews NHTV instagram destinatiemarketing Expedia

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 · TravelNext